3594
Sök

Våga fråga datorsaker mm

3 182 Inlägg
3 augusti 2012
#941
är totalt ny på datorer men när jag lyssnar på skärmen på youtube så är volymen väldigt bra nu har jag köpt sennheiser hd201 hörlurar och volymen suger går det att får den högre på nått sätt , har redan vart i kontrolpanelen och kollat och allt stog på max.

Norrlänning
643 Inlägg
3 augusti 2012
#942
var sätter du in hörlurskontakten?


3 182 Inlägg
3 augusti 2012
#943
i den gröna  på baksidan av datorn vilken är den enda som funkar. har en på sidan men den funkar inte av okänd anledning.
Senast redigerat av pukan2 (3 augusti 2012)

Norrlänning
643 Inlägg
3 augusti 2012
#944
lär väl inte vara inkopplad.

om du kollar kontrollpanelen, är den inställd på att det är hörlurar, så den inte tror du kör flera högtalare eller så?


3 182 Inlägg
3 augusti 2012
#945
gutfucker skrev:
lär väl inte vara inkopplad.

om du kollar kontrollpanelen, är den inställd på att det är hörlurar, så den inte tror du kör flera högtalare eller så?
hur kollar jag det, är som sagt ny på detta.

Självlärd
3 083 Inlägg
3 augusti 2012
#946
pukan2 skrev:
gutfucker skrev:
lär väl inte vara inkopplad.

om du kollar kontrollpanelen, är den inställd på att det är hörlurar, så den inte tror du kör flera högtalare eller så?
hur kollar jag det, är som sagt ny på detta.
Det står om du går in på kontrollpanelen under ljud

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

3 182 Inlägg
3 augusti 2012
#947
Volvo142_73a skrev:
pukan2 skrev:
gutfucker skrev:
lär väl inte vara inkopplad.

om du kollar kontrollpanelen, är den inställd på att det är hörlurar, så den inte tror du kör flera högtalare eller så?
hur kollar jag det, är som sagt ny på detta.
Det står om du går in på kontrollpanelen under ljud
fattar faktiskt inget ting.

Självlärd
3 083 Inlägg
3 augusti 2012
#948
pukan2 skrev:
Volvo142_73a skrev:
pukan2 skrev:

hur kollar jag det, är som sagt ny på detta.
Det står om du går in på kontrollpanelen under ljud
fattar faktiskt inget ting.
Gå in på kontrollpanelen--->Ljud

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

3 182 Inlägg
3 augusti 2012
#949
Volvo142_73a skrev:
pukan2 skrev:
Volvo142_73a skrev:

Det står om du går in på kontrollpanelen under ljud
fattar faktiskt inget ting.
Gå in på kontrollpanelen--->Ljud
vad gör jag sen

Självlärd
3 083 Inlägg
3 augusti 2012
#950
pukan2 skrev:
Volvo142_73a skrev:
pukan2 skrev:

fattar faktiskt inget ting.
Gå in på kontrollpanelen--->Ljud
vad gör jag sen
Ser om den står på högtalare eller hörlurar.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

2 140 Inlägg
5 augusti 2012
#951
!!PROBLEM!!

när jag kollar på youtube, vimeo osv så fryser filmen fast efter några sekunder.. Man kan spola fram lite så spelas filmen i ytterligare några sekunder innan den fryser vad kan vara fel? smile Ljudet saknas också.. kan det vara nått knas med flash?

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
5 augusti 2012
#952
AntrE skrev:
!!PROBLEM!!

när jag kollar på youtube, vimeo osv så fryser filmen fast efter några sekunder.. Man kan spola fram lite så spelas filmen i ytterligare några sekunder innan den fryser vad kan vara fel? smile Ljudet saknas också.. kan det vara nått knas med flash?
Stämmer bra.
Jag hade samma problem för några dagar sen.

Jag citerar ifrån en youtube video hur du ska göra:

"FOR THOSE WHO DOESN´T WORK TRY THIS: JUST TYPE IN CHROME: chrome://plugins/ IT WILL APPEAR MORE THAN 1 FLASH PLUGINS DISABLE ALL UNLLESS THE ONE WITH system32\Macromed\Flash\NPSWF3­2_11_3_300_268.dll THAT WORK FOR ME AFTER ALL THE SOLUTIONS POSTED!! CHEERS"

http://www.youtube.com/watch?v=gDXLXaPitk8
Senast redigerat av THEBADGUY (5 augusti 2012)

Allt för den där jävla hatten!

2 140 Inlägg
5 augusti 2012
#953
många tack till dig!http://smileyshack.files.wordpress.com/2010/12/sbiting_100-1081.gif

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

337 Inlägg
6 augusti 2012
#954
Hej Snälla hjälp mig med min data. Det är så att när jag ska starta upp min data så kommer det upp " Windows kunde inte startas. Detta kanske beror på en ändring i program eller maskinvaran " Jag har 5 alternativ att välja på tex "felsäkert läge" har testat alla 5 men, fel meddelandet kommer bara upp igen.

( Jag är helt värdelös på datorer vill bara komma åt bilder som jag sparat på datorn under dom senaste 5 åren jag ägt den ) 

PS: Det är en windows xp professional

Mvh Eric

8 156 Inlägg
6 augusti 2012
#955
TouchOfRed skrev:
Hon säger att hon INTE har gjort någonting.
Men å andra sidan, som vi här hemma ser hur hon hanterar den så är den ganska stor risk att det är hon som har gjort nåt med den..
Hon kan ha tappat den, eller blivit sur och bankat lite på tangentbordet? Risken är rätt så stor att hårddisken antingen kopplats ur eller gått sönder.

Hårddisken kan även överhettas och gå sönder om man sitter med datorn i sängen och kväver fläktarna.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Meldem
4 137 Inlägg
6 augusti 2012
#956
Phaetoon skrev:
TouchOfRed skrev:
Hon säger att hon INTE har gjort någonting.
Men å andra sidan, som vi här hemma ser hur hon hanterar den så är den ganska stor risk att det är hon som har gjort nåt med den..
Hon kan ha tappat den, eller blivit sur och bankat lite på tangentbordet? Risken är rätt så stor att hårddisken antingen kopplats ur eller gått sönder.

Hårddisken kan även överhettas och gå sönder om man sitter med datorn i sängen och kväver fläktarna.
Hårddisken är totaldöd. Så blir en ny SSD, vilket jag får betala om jag vill ha datorn.
Men ska köpa en ny SSD tror jag då jag har lite cash.
Har köpt Jerkbait saker nu ist, så ska börja med det smile


320 Inlägg
6 augusti 2012
#957
TouchOfRed skrev:
Phaetoon skrev:
TouchOfRed skrev:
Hon säger att hon INTE har gjort någonting.
Men å andra sidan, som vi här hemma ser hur hon hanterar den så är den ganska stor risk att det är hon som har gjort nåt med den..
Hon kan ha tappat den, eller blivit sur och bankat lite på tangentbordet? Risken är rätt så stor att hårddisken antingen kopplats ur eller gått sönder.

Hårddisken kan även överhettas och gå sönder om man sitter med datorn i sängen och kväver fläktarna.
Hårddisken är totaldöd. Så blir en ny SSD, vilket jag får betala om jag vill ha datorn.
Men ska köpa en ny SSD tror jag då jag har lite cash.
Har köpt Jerkbait saker nu ist, så ska börja med det smile
köp i sånt fall en Intel eller Samsung SSD... då dessa är dom ända som är så gott som 100% felfria..


Meldem
4 137 Inlägg
6 augusti 2012
#958
Norrby89 skrev:
TouchOfRed skrev:
Phaetoon skrev:

Hon kan ha tappat den, eller blivit sur och bankat lite på tangentbordet? Risken är rätt så stor att hårddisken antingen kopplats ur eller gått sönder.

Hårddisken kan även överhettas och gå sönder om man sitter med datorn i sängen och kväver fläktarna.
Hårddisken är totaldöd. Så blir en ny SSD, vilket jag får betala om jag vill ha datorn.
Men ska köpa en ny SSD tror jag då jag har lite cash.
Har köpt Jerkbait saker nu ist, så ska börja med det smile
köp i sånt fall en Intel eller Samsung SSD... då dessa är dom ända som är så gott som 100% felfria..
Har en OSC Agility i denna burk, har inte haft ett problem med den smile
Så blir en sån till den med isf ! inte så dyra heller, tror det är snabbaste disken på marknaden nu? OCZ Aglility 60gb alltså. Men har inte så stor koll tongue


fyrkrafsare
1 443 Inlägg
6 augusti 2012
#959
TouchOfRed skrev:
Norrby89 skrev:
TouchOfRed skrev:

Hårddisken är totaldöd. Så blir en ny SSD, vilket jag får betala om jag vill ha datorn.
Men ska köpa en ny SSD tror jag då jag har lite cash.
Har köpt Jerkbait saker nu ist, så ska börja med det smile
köp i sånt fall en Intel eller Samsung SSD... då dessa är dom ända som är så gott som 100% felfria..
Har en OSC Agility i denna burk, har inte haft ett problem med den smile
Så blir en sån till den med isf ! inte så dyra heller, tror det är snabbaste disken på marknaden nu? OCZ Aglility 60gb alltså. Men har inte så stor koll tongue
OCZ har jag ingen större koll på, känner flera som haft problem med Corsairs SSD:er vilka verkar lida brutalt av dålig firmware och ännu sämre drivrutiner...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Meldem
4 137 Inlägg
6 augusti 2012
#960
TS_quattro skrev:
TouchOfRed skrev:
Norrby89 skrev:

köp i sånt fall en Intel eller Samsung SSD... då dessa är dom ända som är så gott som 100% felfria..
Har en OSC Agility i denna burk, har inte haft ett problem med den smile
Så blir en sån till den med isf ! inte så dyra heller, tror det är snabbaste disken på marknaden nu? OCZ Aglility 60gb alltså. Men har inte så stor koll tongue
OCZ har jag ingen större koll på, känner flera som haft problem med Corsairs SSD:er vilka verkar lida brutalt av dålig firmware och ännu sämre drivrutiner...
Hmm, trodde Corsair var ett kvalitativt märke. Men kanske hade fel.
Dom har väl varit med i matchen såpass länge att dom borde göra kvalitativa SSD'er?



Sök