2977
Sök

Våga fråga datorsaker mm

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
7 augusti 2012
#961
TouchOfRed skrev:
TS_quattro skrev:
TouchOfRed skrev:

Har en OSC Agility i denna burk, har inte haft ett problem med den smile
Så blir en sån till den med isf ! inte så dyra heller, tror det är snabbaste disken på marknaden nu? OCZ Aglility 60gb alltså. Men har inte så stor koll tongue
OCZ har jag ingen större koll på, känner flera som haft problem med Corsairs SSD:er vilka verkar lida brutalt av dålig firmware och ännu sämre drivrutiner...
Hmm, trodde Corsair var ett kvalitativt märke. Men kanske hade fel.
Dom har väl varit med i matchen såpass länge att dom borde göra kvalitativa SSD'er?
Corsair som tillverkare är det inget fel på, det är mjukvaran till deras SSD det är fel på. Corsair kör med Sandforce kontroller i sina diskar, och dom är verkligen ÖKÄNDA för att ha stabilitets problem. Även OCZ, A-data, kingston mm kör med sandforce.
Vill du ha en stabil disk så ska du satsa på Samsung, intel, plextor eller crucial(pratar av egen erfarenhet där)

Allt för den där jävla hatten!

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
7 augusti 2012
#962
THEBADGUY skrev:
TouchOfRed skrev:
TS_quattro skrev:
OCZ har jag ingen större koll på, känner flera som haft problem med Corsairs SSD:er vilka verkar lida brutalt av dålig firmware och ännu sämre drivrutiner...
Hmm, trodde Corsair var ett kvalitativt märke. Men kanske hade fel.
Dom har väl varit med i matchen såpass länge att dom borde göra kvalitativa SSD'er?
Corsair som tillverkare är det inget fel på, det är mjukvaran till deras SSD det är fel på. Corsair kör med Sandforce kontroller i sina diskar, och dom är verkligen ÖKÄNDA för att ha stabilitets problem. Även OCZ, A-data, kingston mm kör med sandforce.
Vill du ha en stabil disk så ska du satsa på Samsung, intel, plextor eller crucial(pratar av egen erfarenhet där)
Egentligen så är det intels grejor som är bäst. De skriver de äkta överföringshastigheterna, inte hastigheten under optimala förhållanden. Jag har en OCZ Agility 120gb, och då läser och skriver den 120mb/s till sig själv och inte de utlovade 500. Men jag klagar absolut inte. Datorn går att använda typ inom 5 sekunder av att den har bootat windows.
Senast redigerat av Eddy (7 augusti 2012)


Meldem
4 137 Inlägg
7 augusti 2012
#963
THEBADGUY skrev:
TouchOfRed skrev:
TS_quattro skrev:

OCZ har jag ingen större koll på, känner flera som haft problem med Corsairs SSD:er vilka verkar lida brutalt av dålig firmware och ännu sämre drivrutiner...
Hmm, trodde Corsair var ett kvalitativt märke. Men kanske hade fel.
Dom har väl varit med i matchen såpass länge att dom borde göra kvalitativa SSD'er?
Corsair som tillverkare är det inget fel på, det är mjukvaran till deras SSD det är fel på. Corsair kör med Sandforce kontroller i sina diskar, och dom är verkligen ÖKÄNDA för att ha stabilitets problem. Även OCZ, A-data, kingston mm kör med sandforce.
Vill du ha en stabil disk så ska du satsa på Samsung, intel, plextor eller crucial(pratar av egen erfarenhet där)
Har en OCZ, är sjukt nöjd. Så blir att köra med OCZ i framtiden också ! smile
Riktigt bra diskar


Norrlänning
643 Inlägg
8 augusti 2012
#964
Jag kör med 2st corsair force 3, riktigt nöjd också. Blir ju inte långsammare av att det raidas big_smile


Smålänning
7 883 Inlägg
8 augusti 2012
#965
Vad ska jag göra?

Datorn är så otrolig seg, bläddra i mappar m.m tar en jävla tid. Internet går okej, när man väl lyckats öppna programmet.

HD-film på tuben är inga bekymmer, så hänger nog inte på proppen, men resten är nog inte sådär vasst, men detta är sjukt!

Datorn är en i princip ny Asus Netbook med AMD C-50 processor på 1 GhZ och 1 GB ram med Windows 7 starter. Prestandaklassning på 2,8.

http://forumbilder.se/images/47201290808PMc42d.jpg

Den är alltså nästan helt oanvändbar om man har mer än två flikar uppe i Chrome, IE eller FF är inte ens att tänka på. Datorn har inga dumheter i sig, och den va ännu värre när jag precis köpt den innan jag fick bort alla junkprogram som jag inte beställt.

Jag har knappt varken installerat eller tagit bort nåt efter det, den har bara blivit segare rent allmänt, och eftersom jag har Win 7 starter så har jag inte så stora möjligheter till justeringar som i dom riktiga versionerna.

Använder bara datorn till surf och sånt, men tycker nog en modern dator ska vara något vassare än såhär... Fan, min gamla stationära kontorsdator från 2002 va raskare än denna när man navigerade på hårddisken eller öppnade program. Den hade också 1 GB, men bara enkärning stenålderspropp på 2,4 GhZ och klarade inte av något flash alls... (Därför jag bytte, förutom dåligt med plats).

Den gamla hade dock XP Pro, men ska verkligen Windows 7 vara SÅ mycket sämre? Det är ju för fan 10 år nyare...

Tips? Installerar inga "mirakelprogram", sist jag provade det på en dator blev den långsammare...

Hjälper mer minne? Nu används 64% efter 2 timmars drift och en flik öppen i chrome endast

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Meldem
4 137 Inlägg
8 augusti 2012
#966
twin_cam skrev:
Vad ska jag göra?

Datorn är så otrolig seg, bläddra i mappar m.m tar en jävla tid. Internet går okej, när man väl lyckats öppna programmet.

HD-film på tuben är inga bekymmer, så hänger nog inte på proppen, men resten är nog inte sådär vasst, men detta är sjukt!

Datorn är en i princip ny Asus Netbook med AMD C-50 processor på 1 GhZ och 1 GB ram med Windows 7 starter. Prestandaklassning på 2,8.

http://forumbilder.se/images/47201290808PMc42d.jpg

Den är alltså nästan helt oanvändbar om man har mer än två flikar uppe i Chrome, IE eller FF är inte ens att tänka på. Datorn har inga dumheter i sig, och den va ännu värre när jag precis köpt den innan jag fick bort alla junkprogram som jag inte beställt.

Jag har knappt varken installerat eller tagit bort nåt efter det, den har bara blivit segare rent allmänt, och eftersom jag har Win 7 starter så har jag inte så stora möjligheter till justeringar som i dom riktiga versionerna.

Använder bara datorn till surf och sånt, men tycker nog en modern dator ska vara något vassare än såhär... Fan, min gamla stationära kontorsdator från 2002 va raskare än denna när man navigerade på hårddisken eller öppnade program. Den hade också 1 GB, men bara enkärning stenålderspropp på 2,4 GhZ och klarade inte av något flash alls... (Därför jag bytte, förutom dåligt med plats).

Den gamla hade dock XP Pro, men ska verkligen Windows 7 vara SÅ mycket sämre? Det är ju för fan 10 år nyare...

Tips? Installerar inga "mirakelprogram", sist jag provade det på en dator blev den långsammare...

Hjälper mer minne? Nu används 64% efter 2 timmars drift och en flik öppen i chrome endast
Prollen är nog boven i dramat ?


Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
8 augusti 2012
#967
twin_cam skrev:
Vad ska jag göra?

Datorn är så otrolig seg, bläddra i mappar m.m tar en jävla tid. Internet går okej, när man väl lyckats öppna programmet.

HD-film på tuben är inga bekymmer, så hänger nog inte på proppen, men resten är nog inte sådär vasst, men detta är sjukt!

Datorn är en i princip ny Asus Netbook med AMD C-50 processor på 1 GhZ och 1 GB ram med Windows 7 starter. Prestandaklassning på 2,8.

http://forumbilder.se/images/47201290808PMc42d.jpg

Den är alltså nästan helt oanvändbar om man har mer än två flikar uppe i Chrome, IE eller FF är inte ens att tänka på. Datorn har inga dumheter i sig, och den va ännu värre när jag precis köpt den innan jag fick bort alla junkprogram som jag inte beställt.

Jag har knappt varken installerat eller tagit bort nåt efter det, den har bara blivit segare rent allmänt, och eftersom jag har Win 7 starter så har jag inte så stora möjligheter till justeringar som i dom riktiga versionerna.

Använder bara datorn till surf och sånt, men tycker nog en modern dator ska vara något vassare än såhär... Fan, min gamla stationära kontorsdator från 2002 va raskare än denna när man navigerade på hårddisken eller öppnade program. Den hade också 1 GB, men bara enkärning stenålderspropp på 2,4 GhZ och klarade inte av något flash alls... (Därför jag bytte, förutom dåligt med plats).

Den gamla hade dock XP Pro, men ska verkligen Windows 7 vara SÅ mycket sämre? Det är ju för fan 10 år nyare...

Tips? Installerar inga "mirakelprogram", sist jag provade det på en dator blev den långsammare...

Hjälper mer minne? Nu används 64% efter 2 timmars drift och en flik öppen i chrome endast
alltså som man läser enkelt av ifrån din presstandardtest, så hänger inte processorn med.., , enkel råd kolla upp vad du har för socket ( processor "fäste") och sedan kolla vad din moderkort kan klara av , och sedan investera i en ny processor.., men som jag såg andra värden så är det en väldigt gammal dator.., så frågan uppstår, är det värt att uppgradera en så gammal dator?, den kommer kanske fungera bra till att surfa...., i någon år till men som sagt, det är en gammal dator, det kan vara dax att investera i en ny...

( lite annan sak varför kör du med windows 7 ?!, den datorn är byggd åt kanske windows xp.., nyare windows är bara mer prestandarads krävande..)

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

Voodoo
1 444 Inlägg
8 augusti 2012
#968
twin_cam skrev:
Vad ska jag göra?

Datorn är så otrolig seg, bläddra i mappar m.m tar en jävla tid. Internet går okej, när man väl lyckats öppna programmet.

HD-film på tuben är inga bekymmer, så hänger nog inte på proppen, men resten är nog inte sådär vasst, men detta är sjukt!

Datorn är en i princip ny Asus Netbook med AMD C-50 processor på 1 GhZ och 1 GB ram med Windows 7 starter. Prestandaklassning på 2,8.

http://forumbilder.se/images/47201290808PMc42d.jpg

Den är alltså nästan helt oanvändbar om man har mer än två flikar uppe i Chrome, IE eller FF är inte ens att tänka på. Datorn har inga dumheter i sig, och den va ännu värre när jag precis köpt den innan jag fick bort alla junkprogram som jag inte beställt.

Jag har knappt varken installerat eller tagit bort nåt efter det, den har bara blivit segare rent allmänt, och eftersom jag har Win 7 starter så har jag inte så stora möjligheter till justeringar som i dom riktiga versionerna.

Använder bara datorn till surf och sånt, men tycker nog en modern dator ska vara något vassare än såhär... Fan, min gamla stationära kontorsdator från 2002 va raskare än denna när man navigerade på hårddisken eller öppnade program. Den hade också 1 GB, men bara enkärning stenålderspropp på 2,4 GhZ och klarade inte av något flash alls... (Därför jag bytte, förutom dåligt med plats).

Den gamla hade dock XP Pro, men ska verkligen Windows 7 vara SÅ mycket sämre? Det är ju för fan 10 år nyare...

Tips? Installerar inga "mirakelprogram", sist jag provade det på en dator blev den långsammare...

Hjälper mer minne? Nu används 64% efter 2 timmars drift och en flik öppen i chrome endast
när du kör testet kör du med batteri ? bärbara datorer har mkt strömsparlägen osv  och att prollen går över till halverad processor kraft typ

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Smålänning
7 883 Inlägg
9 augusti 2012
#969
Datorn är inte ens ett år gammal, och modellen va helt nyutkommen och processorn "en helt ny teknologi" Heter AMD Brazos APU enligt spec. Som ja skrev så klarar den utan att blinka fullupplöst flash på t.ex Vimeo eller Youtube, något man bara kunde drömma om med min gamla dator som va en vanlig Pentium 4 från 02, men dom va raskare på allt annat, typ photoshop och öppna program ÖHT.

Windows 7 va i datorn när jag köpte den, kan ju inte i min fantasi ens tänka mig att en tillverkare lägger in ett OS från fabrik som inte datorn klarar av... Kan inte ställa in läget "Hög prestanda" heller iom att jag har "starter" versionen av 7, för att göra det måste jag köpa en fullversion, tycker Microsoft-pundhuvuderna... I denna versionen går det inte ens byta bakgrundsbild wink

Är Ubuntu lösningen kanske? Har räddat gamla sega datorer för mig förut... Datorn är ju skitbra annars, helt sjukt bra batteritid, slösurfa en hel kväll är inga problem.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
9 augusti 2012
#970
twin_cam skrev:
Datorn är inte ens ett år gammal, och modellen va helt nyutkommen och processorn "en helt ny teknologi" Heter AMD Brazos APU enligt spec. Som ja skrev så klarar den utan att blinka fullupplöst flash på t.ex Vimeo eller Youtube, något man bara kunde drömma om med min gamla dator som va en vanlig Pentium 4 från 02, men dom va raskare på allt annat, typ photoshop och öppna program ÖHT.

Windows 7 va i datorn när jag köpte den, kan ju inte i min fantasi ens tänka mig att en tillverkare lägger in ett OS från fabrik som inte datorn klarar av... Kan inte ställa in läget "Hög prestanda" heller iom att jag har "starter" versionen av 7, för att göra det måste jag köpa en fullversion, tycker Microsoft-pundhuvuderna... I denna versionen går det inte ens byta bakgrundsbild wink

Är Ubuntu lösningen kanske? Har räddat gamla sega datorer för mig förut... Datorn är ju skitbra annars, helt sjukt bra batteritid, slösurfa en hel kväll är inga problem.
är alla drivrutiner uppdaterade eller kör du på vad som var i burken när den levererades? om det var en ny sorts processor så var alla gånger drivrutinerna bristfälliga, nya ska finnas att tanka från tillverkarens hemsida....

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Smålänning
7 883 Inlägg
9 augusti 2012
#971
TS_quattro skrev:
twin_cam skrev:
Datorn är inte ens ett år gammal, och modellen va helt nyutkommen och processorn "en helt ny teknologi" Heter AMD Brazos APU enligt spec. Som ja skrev så klarar den utan att blinka fullupplöst flash på t.ex Vimeo eller Youtube, något man bara kunde drömma om med min gamla dator som va en vanlig Pentium 4 från 02, men dom va raskare på allt annat, typ photoshop och öppna program ÖHT.

Windows 7 va i datorn när jag köpte den, kan ju inte i min fantasi ens tänka mig att en tillverkare lägger in ett OS från fabrik som inte datorn klarar av... Kan inte ställa in läget "Hög prestanda" heller iom att jag har "starter" versionen av 7, för att göra det måste jag köpa en fullversion, tycker Microsoft-pundhuvuderna... I denna versionen går det inte ens byta bakgrundsbild wink

Är Ubuntu lösningen kanske? Har räddat gamla sega datorer för mig förut... Datorn är ju skitbra annars, helt sjukt bra batteritid, slösurfa en hel kväll är inga problem.
är alla drivrutiner uppdaterade eller kör du på vad som var i burken när den levererades? om det var en ny sorts processor så var alla gånger drivrutinerna bristfälliga, nya ska finnas att tanka från tillverkarens hemsida....
Får gå in där och kolla då. Är absolut ingen datanörd, så jag trodde Windows update höll koll efter drivisar också...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
9 augusti 2012
#972
Nytt betyder inte bättre

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
9 augusti 2012
#973
twin_cam skrev:
TS_quattro skrev:
twin_cam skrev:
Datorn är inte ens ett år gammal, och modellen va helt nyutkommen och processorn "en helt ny teknologi" Heter AMD Brazos APU enligt spec. Som ja skrev så klarar den utan att blinka fullupplöst flash på t.ex Vimeo eller Youtube, något man bara kunde drömma om med min gamla dator som va en vanlig Pentium 4 från 02, men dom va raskare på allt annat, typ photoshop och öppna program ÖHT.

Windows 7 va i datorn när jag köpte den, kan ju inte i min fantasi ens tänka mig att en tillverkare lägger in ett OS från fabrik som inte datorn klarar av... Kan inte ställa in läget "Hög prestanda" heller iom att jag har "starter" versionen av 7, för att göra det måste jag köpa en fullversion, tycker Microsoft-pundhuvuderna... I denna versionen går det inte ens byta bakgrundsbild wink

Är Ubuntu lösningen kanske? Har räddat gamla sega datorer för mig förut... Datorn är ju skitbra annars, helt sjukt bra batteritid, slösurfa en hel kväll är inga problem.
är alla drivrutiner uppdaterade eller kör du på vad som var i burken när den levererades? om det var en ny sorts processor så var alla gånger drivrutinerna bristfälliga, nya ska finnas att tanka från tillverkarens hemsida....
Får gå in där och kolla då. Är absolut ingen datanörd, så jag trodde Windows update höll koll efter drivisar också...
det "ska" göra det, om det verkligen gör det vetifan, det uppdaterar iaf inte mina grafik, chipset, ljud etc rutiner iaf...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

8 156 Inlägg
10 augusti 2012
#974
twin_cam skrev:
Vad ska jag göra?

Datorn är så otrolig seg, bläddra i mappar m.m tar en jävla tid. Internet går okej, när man väl lyckats öppna programmet.

HD-film på tuben är inga bekymmer, så hänger nog inte på proppen, men resten är nog inte sådär vasst, men detta är sjukt!

Datorn är en i princip ny Asus Netbook med AMD C-50 processor på 1 GhZ och 1 GB ram med Windows 7 starter. Prestandaklassning på 2,8.
AMD:s C-50 processor är bland det segaste som finns. HD-film tar grafikkortet hand om, så på den biten är datorn ok. Men processorn i sig är svag. Ska du surfa så bör du helst stänga av antivirusprogrammet för att datorn ska orka med. 1GB i ram är för lite för att köra Win7 på enligt mig. Då måste den swappa från hårddisken konstant, vilket segar ner datorn rejält. Jag skulle dra gränsen vid 4GB ramminne. Min stationära dator brukar ha en minnesanvändning på 5GB när jag surfar.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Smålänning
7 883 Inlägg
10 augusti 2012
#975
Phaetoon skrev:
twin_cam skrev:
Vad ska jag göra?

Datorn är så otrolig seg, bläddra i mappar m.m tar en jävla tid. Internet går okej, när man väl lyckats öppna programmet.

HD-film på tuben är inga bekymmer, så hänger nog inte på proppen, men resten är nog inte sådär vasst, men detta är sjukt!

Datorn är en i princip ny Asus Netbook med AMD C-50 processor på 1 GhZ och 1 GB ram med Windows 7 starter. Prestandaklassning på 2,8.
AMD:s C-50 processor är bland det segaste som finns. HD-film tar grafikkortet hand om, så på den biten är datorn ok. Men processorn i sig är svag. Ska du surfa så bör du helst stänga av antivirusprogrammet för att datorn ska orka med. 1GB i ram är för lite för att köra Win7 på enligt mig. Då måste den swappa från hårddisken konstant, vilket segar ner datorn rejält. Jag skulle dra gränsen vid 4GB ramminne. Min stationära dator brukar ha en minnesanvändning på 5GB när jag surfar.
Okej, äntligen.. Sa när jag köpte datorn att jag ville ha nått skapligt snabbt, men litet, så det går att ta med.

Då kanske det hjälper med lite mera RAM då, får kila iväg och skaffa det, brukar vara rätt billiga minnen till laptops.

Kollade nu, och systemegenskaper säger 1GB ram, men på ett ställe står det 750 MB, och datorn använder 700 på "tomgång" så inte så konstigt så...

Vilka klåpare, lägga in 7 på den är nästan som att sätta en lite 1,6 liters motor i en BMW 7-serie...

Men faktum kvarstår: En midrange-processor från 2002 kan alltså vara bättre än en från 2012?
Senast redigerat av twin_cam (10 augusti 2012)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Norrlänning
643 Inlägg
13 augusti 2012
#976
Processorn du har är ju på 1ghz bara, och din förra var på 2.4
du må ha dubbla kärnor, men tror inte det är mycket i din dator som utnyttjar det.

och som phaetoon säger, med 1gb ram så får datorn Swap'a mycket (minnet tar slut, så den sparar från minnet till hårddisken). Detta gör att när du vill använda vissa öppna program så måste den hämta från hårddisken igen, och det gör ju att:
1. datorn blir "seg" pga. att det som ska finnas i minnet måste hämtas från hårddisken.
2. det kan bli segt att navigera i mappar eftersom hårddisken används för att swapa filer.
3. försöker du fara runt i mappstruktur osv så blir ju swapandet långsammare, vilket gör att punkt 1 blir än mer noterbard.

detta är väl iofs i värsta fall, men ändå.


Dagdrömmare
2 836 Inlägg
15 augusti 2012
#977
Jag har en död bärbar dator efter uppdateringen.
Har uppdateringar på auto, installerad, startat om o stängd av.
Efter detta går den igång men skärmen är svart o bios startar inte ens!

Nån som vet vad är fel o hur det åtgärdas?


Meldem
4 137 Inlägg
15 augusti 2012
#978
Grabber skrev:
Jag har en död bärbar dator efter uppdateringen.
Har uppdateringar på auto, installerad, startat om o stängd av.
Efter detta går den igång men skärmen är svart o bios startar inte ens!

Nån som vet vad är fel o hur det åtgärdas?
Låter konstigt..
Har en död laptop ligger hemma, med en död hdd. Dock startar ju bios utan hdd..
Hmm


453 Inlägg
15 augusti 2012
#979
Köpte denna datorn på komplett funkar bra kan spela det nyaste BF på högsta grafik utan lagg.
Men eftersom jag inte är så bra på hur man ställer in datorn för att få den att prestera max så tänkte jag fråga här.
Skriver en lista nedan på vad jag har för delar i datorn, jag vill inte överklocka utan bara fixa små saker som kanske är självklart för dem som kan datorer bättre.

Har den just nu på max prestanda i energi förbrukning.
Och den totala minnesbanbredd är 134.4 gb/sek

Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black
Fläktar: 1x 120mm Front, Blue LEDs, mATX, ATX, 2x

Cooler Master GX Lite 600W PSU
ATX 12V V2.3, Standard, 1x 4+4 CPU, 1x Floppy, 2x

AMD FX-4100 4-Core Processor
Socket- AM3+, 3.6Ghz, 95W, 6MB L2 + 6MB L3 Cache

ASUS M5A78L-M LX V2, Socket-AM3+
mATX, AMD780L+SB710, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16, Hybrid

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Venge

XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5
PCI-Express 2.1, "XXX - Dual Fan -DD", 2xDVI, HDMI

Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
SATA, DVD±R: 24x, DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, Bulk, BL

Western Digital® Desktop Blue 500GB
SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 16MB, 7200RPM, 3.5"

MS COA Label Windows Home Premium 7
Nordic, 32/64 bit
http://img502.imageshack.us/img502/5045/80641485.png

Voodoo
1 444 Inlägg
15 augusti 2012
#980
Timjoh skrev:
Köpte denna datorn på komplett funkar bra kan spela det nyaste BF på högsta grafik utan lagg.
Men eftersom jag inte är så bra på hur man ställer in datorn för att få den att prestera max så tänkte jag fråga här.
Skriver en lista nedan på vad jag har för delar i datorn, jag vill inte överklocka utan bara fixa små saker som kanske är självklart för dem som kan datorer bättre.

Har den just nu på max prestanda i energi förbrukning.
Och den totala minnesbanbredd är 134.4 gb/sek

Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black
Fläktar: 1x 120mm Front, Blue LEDs, mATX, ATX, 2x

Cooler Master GX Lite 600W PSU
ATX 12V V2.3, Standard, 1x 4+4 CPU, 1x Floppy, 2x

AMD FX-4100 4-Core Processor
Socket- AM3+, 3.6Ghz, 95W, 6MB L2 + 6MB L3 Cache

ASUS M5A78L-M LX V2, Socket-AM3+
mATX, AMD780L+SB710, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16, Hybrid

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Venge

XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5
PCI-Express 2.1, "XXX - Dual Fan -DD", 2xDVI, HDMI

Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S
SATA, DVD±R: 24x, DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, Bulk, BL

Western Digital® Desktop Blue 500GB
SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 16MB, 7200RPM, 3.5"

MS COA Label Windows Home Premium 7
Nordic, 32/64 bit
http://img502.imageshack.us/img502/5045/80641485.png
SSD disk till att börja med som du instalerar operativ systemet på

http://www.sweclockers.com/forum/22-mic … s-7-guide/

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum


Sök