3609
Sök

Förslag på ombyggnad ?

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
20 juni 2006
Trådstartare
Tjosan!

Har haft en liknande tråd uppe en gång tidigare, men nu e det dags igen!

Har kört lite hårt under året med bilen så mitt ljudbygge i bagageutrymmet gått sönder lite.. mina hempatenter höll inte riktigt för att flyga runt där bak.. tongue

Så nu undrar jag om nån har någon idé att ge mig om hur jag skulle bygga om?
Vart sugen på nån typ av glasfiberbyggnation där bak för det är så snyggt..
Tänkte jag kunde prova göra en ny hatthylla först i glasfiber så jag lär mig hur det fungerar!?

Tacksam för alla idéer, tips och förlag..

Glasfiber/plastat är ett önskemål smile

Bilen är en 240, Har två slutsteg och en L5 12" kicker..
Senast redigerat av dj_aggwa (20 juni 2006)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 926 Inlägg
20 juni 2006
hmm..

varför inte sätta en bas på varera sida i skuffen  (höger och vänster sida)  om du fattar vad jag menar, sen sätter du slutsteget där nuvarande bas sitter..tror jag skulle bli snyggt. sen ett par neonrör tex http://www.blueride.se/mini-flex-ledkit … l?cPath=43 domdär. då har du vrålåk sen wink

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
20 juni 2006
Trådstartare
Ja de e ju en idé.. men jag har inte råd med en bas till tongue ett annat steg ligger före på listan..  smile har för klent nu.. tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 926 Inlägg
20 juni 2006
okej..

men lägg förslaget på minnet wink

annars kan du väl göra ett hål i mitten av skuffen o slänga ner basen där. det är också riktigt snyggt big_smile

11 Inlägg
23 juni 2006
Jag har en idé. fast det är min plan på bygge till min första bil, förmodligen en a4 men nu till idén, på sidorna i skuffen plastar du med glasfiber så det blir fint och på golvet sätter du durkplåt och tar ur ett hål där du sätter in plexi, under där har du dina steg, självklart durkplåt i hålet också, alltså som en nedsänkt låda. och basen kan du ju sätta som du har och plasta lite snyggt så du får som en vägg runt från sida till sida. kanske lite otydligt men jävligt svårt att beskriva min idé:D

Sök