Hej, har fortfarande problem med ljudet, så för sista gången kan nån svara ..
Vad är det där fel nu då?!
Förrut hade jag ett svagt klickande ljud/brusande ljud med motorn igång och lågvolym/volymen på 0, när både framsystemets lågnivå och baksystemets lågnivå var ikopplat till 4kanalet. Jag testade då dra ur baksystemets lågnivå då jag såg att det var en vanlig RCA Audio/video kabel till hemmabio och då försvann alla missljud.
Antog att problemet var löst så åkte bara iväg och köpte en ny riktig dubbelavskrämad lågnivå, sen nu när allt är kopplat idag får jag istället ett missljud med motorn igång som är vinande och ökar när man gasar.
Vad är det där fel nu då?!
Setup: Alpine CDA-9886r
DLS CAD 1000 2st Zachry XLNT 1200
Zachry 4100 Hertz ECX 165.3 * 4
Banner batteri 70Ah 50mm2 kablar och största möjliga in o ut i stegen
Hade ett liknade fel i mina gamla 190, men vet inte vad för fel det var då, jag rörde runt på strömmen från batteriet till steget, och det försvann sen, vet inte om det var det som fixa det, men kolla alla kablar du har till alla ljud grejor så ingen är av eller skadad, kan tyvärr inte komma med något bättre förslag
Jag gissar på att din signaljord är bränd, i huvudenheten då. Du kan testa detta genom att sätta en kabelstump mellan höljet på en lågnivåkabel (den yttre ringen på en av RCA-kontakterna) och en jordad punkt.
Jag gissar på att din signaljord är bränd, i huvudenheten då. Du kan testa detta genom att sätta en kabelstump mellan höljet på en lågnivåkabel (den yttre ringen på en av RCA-kontakterna) och en jordad punkt.
Generator vin brukar ju även kunna uppstå om det är dåligt jordat. Om du drog ut lågnivå kabeln ur steget med stereon igång så kan det dock vara signaljorden i stereon som brunnit.
jag har dragit + på högra sidan av bilen och lågnivå och remote på vänstra Sen om du har en dålig jord så kan jag tipsa om att jorda i bulten som håller fast bältet under baksätet
V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Att det är lågnivå som ligger för nära strömkabel som e problemet är en gång på 100 att det är jordfel 99 av 100, bara att flytta jord till steg och eller stereo, kraftigare jord från batt och generator är heller inte fel.
Less is more http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS
okej.. vad ska hända då då? och vad gör man då?
MVH
Om vinandet försvinner då så är det signaljorden som är bränd, isåfall så kan du antingen öppna huvudenheten (eller be nån kompis hjälpa dig) och fixa till den trasiga lödbanan/brända säkringen. Eller så "permanent"-monterar du kabeln mellan jord och lågnivåhöljet.
Om det däremot inte hjälper så har du nåt annat problem.
okej.. vad ska hända då då? och vad gör man då?
MVH
Om vinandet försvinner då så är det signaljorden som är bränd, isåfall så kan du antingen öppna huvudenheten (eller be nån kompis hjälpa dig) och fixa till den trasiga lödbanan/brända säkringen. Eller så "permanent"-monterar du kabeln mellan jord och lågnivåhöljet.
Om det däremot inte hjälper så har du nåt annat problem.
Glöm inte bort att fixa till det som orsakade detta till en början, dvs dålig jord till steget Eller om du kopplade in lågnivån före jorden och efter plusen så kan även det bränna av signaljorden.