3742
Sök

Vallåkraträffens nackdel. TYCK TILL

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 juli 2010
Att klaga på Volvobilar på Vallåkraträffen är lite som att klaga på att det tillverkas Volvo i Hisingen...

Vallåkra-träffen är ju i grund och botten en Volvoträff, men jag kan däremot hålla med om att majoriteten av alla Volvobilar inne på träffområdet inte har där att göra, då förarna bara vill slippa betala inträde.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

825 Inlägg
19 juli 2010
evilaudio skrev:
fontheking5 skrev:
Personligen tycker jag det sämsta är biljudet som spelar så högt . Är mest det jag retar mig på och en andledning till att jag inte besöker träffen längre.

fast så mycke kan de omöjligt störa.. först e de ju utomhus å sen e området STORT å "ljudbyn" ligger ju i ena hörnet.

Jo när alla spelar på högsta volym , när man ska kolla i tälten så stör det , så jag är glad att jag har slutat besöka träffen .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

Krom-fascisten
439 Inlägg
19 juli 2010
WilYawn skrev:
Vänd på konceptet istället. Gratis att parkera utanför men en avgift om man vill ställa ut så slipper man kanske alla hillbillies som tror att flest doftgranar i backspegeln vinner...

Va!! klart man skall kunna vinna på mängden granar i bilen. Tärningar skulle ge 10+ poäng också.

188 Inlägg
19 juli 2010
Eftersom det inte verkar vara någon gräns på vilka bilar som kommer in så tror jag det behövs föranmälning för utställare som ger ett utställarebevis och egen parkering om bilen går igen förbedömningen inför träffen.
Sen kan alla som kommer utan att ha fått utställarebevis få köra in och parkera på den övre delen av träffens yta och de andra som fått utställarbevis till nedre delen.
Med föranmälan tror jag även domarna får de lättare att hålla ordning på vilka fina bilar som är i varje klass  och vet vilken parkering bilen kommer stå på.
Är det gratis att ställa ut bilen så tycker jag att det skall bort, gratis bara för de som fått utställarebevis.

Som det var förra året brev det för mycket bilar och alldeles för mycket låg nivå tyvärr, jag hann gå runt området en gång.

Mvh bruze

Darth Vader
1 644 Inlägg
19 juli 2010
Ni som klagar kan väl hålla er till lite "bättre" träffar då?

Vallåkraträffen har hållt samma koncept i många år, det är en träff för alla. Och i grund och botten var den ämnad just för volvo. Någon nämnde Gatebil, jo, det är helt underbart, men det är på en annan nivå.

Det kommer att vara mycket volvo, och mycket som inte är så fruktansvärt intressant. Men en liten lätt bedömning görs faktist av de som släpper in, dock är de är väldigt snälla.

Jag tycker om att man får se mer än de bilar som åker från utställnign till utställning, man blir trött på dem (Kolla bara på SCFs träffar) också. Ful-lösningar, hemmabyggen osv. osv. tycker jag är intressant att gå omkring och titta på, och det är sånt som förekommer på den träffen. Även väldigt mycket "volvo-raggare" och svin. Köp detta, eller skit i att åka dit.

Braaaaap?

671 Inlägg
19 juli 2010
Vafan tröttpannor,,,
Det är en Volvoträff

Det jag inte gillar med träffen är att det kommer dit andra bilar än VOLVOs ; )
Det borde vara förbud inom en viss radie för andra märken... såklart...
Raggarvolvos kunde få ställa ut på en egen åker med gratis inträde för folk som inte åker Volvo.
Det ger dom lite mer o gnälla på !

Fri fart för ett fritt folk!
14 338 Inlägg
19 juli 2010
Erick skrev:
Lervälling. Att man kom med en topp-putsad bil hjälpte föga när man fick lera långt upp på kjolpaketet.
Är det så förbannat svårt att lägga ut lite bark på gräsmattan innan vid infarten?

Tvättplatserna där inne var ett skämt.

Fick inte ens bilen bedömd trots bekräftad föranmälan.

I år skiter jag i Vallåkra, högaktningsfullt.

känner en hög av dom som sliter som jury på vallåkra
och enligt dom själva har dom sjukt svårt att hitta alla bilar
och derför blir dom inte bedömda
står man tex i någon företagsmonter så missas dom oftast
pga tiden inte räcker till att gå och lulla runt hela området för att hitta en bil

så se till att ta kontakt med någon ansvarig bland juryn eller t.o.m den som bedömmer och säg vart bilen står så underlättar detta

förhoppningsvis kommer detta bli bättre i år?!

själv dissar jag träffen totalt inte värt besväret för att kolla på en massa pinsamma fulla mäniskor och en hög med bilar

Kör fort så hinner inget hända...

Sök