3833
Sök

Lossa på träpanel v40 *hjälp*

68 Inlägg
17 juli 2010
Trådstartare
Hej!

Håller för tillfället på att plocka ner panelen fram då denna ska lackas om. Har lyckats få bort allting förutom den översta delen.

Vid sidorna lossar det men den sitter ihop med reglaget i mitten o drar jag i det följer det oxo med.

Så är det någon som vet hur man ska göra för att få loss på detta ? Kan ju inte lacka det innuti bilen direkt wink

Alla tips o info vore tacksamt.
Det är allså en Volvo V40 00a fas 1

Laddar upp en bild i mitt galleri så kan ni se där vad jag menar då d verkar inte gå att ladda upp direkt i tråden.

570 Inlägg
21 juli 2010
förstår vad du menar ... blev lite fundersam själv när jag gjorde det.

om du gör så att du kollar på sidorna runt om så ser du små "spännen" och på vissa ställen är det ihopsmält .. jag gjorde så att jag bände med en skruvmejsel för att snäcka loss där det var smält och sen var det enkelt att se hur man gör. finns lite grejor till reglagen till luften och sladdar och så men du ser hur det ska tas loss efter det,

570 Inlägg
21 juli 2010
hehe såg sen på dina bilder att du menade hur du fick loss den får där den sitter så att säga..
okej såhär gör du  .. "står i hayners boken" men du gör såhär  .. på insidan av där luften kommer ut sätter du en platt mejsen och bänder försiktigt ut luftriktar saken ... så gör du det på båda. se så sitter det i överkant en liten bit in två flärpar som du bänder ner och drar panelen utåt samtidigt.

68 Inlägg
22 juli 2010
Trådstartare
Lyckades ta loss allt utom den översta delen smile
Den fick sitta kvar oså fick den göras på plats helt enkelt.
Blev helt ok, men blev en skavank, blir till att göra om detta framöver.

Sök