3320
Sök

Volvo 740 GLE (B230E) startproblem

114 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
Hej,

Har en volvo 740 GLE med en B230E, den har nu slutat fungera helt. förrut kunde bilen gå i ca 1-3 min sen dog den. om man väntade 5 min så gick de o starta den igen. Men nu är den helt död. har bytt Halgivare, prövat med annan spole, prövat med annan tändmodul, bytt stift, bytt kablar, men inget hjälper. jag har fått höra att pumprelät kan ha med saken o göra. Nu har jag iaf ingen gnista. kan pumprelät orsaka att de inte kommer någon gnista? Har ni någon annan ide om vad de kan vara? ett man kan tillägga är att det är en automat. samt att när bilen dör så dör varvräknaren innan motorn hunnit stanna, alltså den dör direkt. Alla ideer är guld värda.

Tack på förhand

21 761 Inlägg
25 juli 2010
Pumprelät får "triggsignaler" från tändmodulen, om det slutar komma tändimpulser från tändmodul till tändspole så fungerar inte pumprelät. smile

114 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
Är det samma tändmodul till B230F som till b230e?

114 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
Har prövat med en annan tändmodul nu som jag vet fungerar, men ingen gnista

982 Inlägg
25 juli 2010
HeeDiX skrev:
Har prövat med en annan tändmodul nu som jag vet fungerar, men ingen gnista

måste va samma nummer på..fast de kanske du visste

114 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
det är samma nummer på den, har även prövat den som satt i denna i en annan bil och den funkar där. men varvräknaren reagerar inte ens när jag kör startmotorn, undrar om den hallgivarn jag bytt är kaputt den med? varvräknarn går väll på hallgivaren?

114 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
Kan man mäta upp halgivaren och kolla om det är den som är fel på? jag har den modellen som sitter i fördelaren

Bilmekaniker
92 Inlägg
26 juli 2010
Det är din Hallgivare som har gett upp!

Sök