Inte för att vara negativ, men jag är lite böjd att hålla med, känns lite som en RC-bil nu...MEN, jag vill se bilder med Golfbreddarna innan jag bestämmer mig färdigt... För de kan nog göra en del skillnad för det slutgiltiga utseendet.
Inte för att vara negativ, men jag är lite böjd att hålla med, känns lite som en RC-bil nu...MEN, jag vill se bilder med Golfbreddarna innan jag bestämmer mig färdigt... För de kan nog göra en del skillnad för det slutgiltiga utseendet.
nä vet hade redan fått hem däcken när jag kom på att jag ville ha 195 er 45profil orkade inte böka med å skicka tillbaks köpte bilen på lunchrasten så allt är liksom halvseriöst bara en kul grej hehe. ' men bilen ser ballare ut i verkligheten nu skall jag kapa dom nya fjädrarna och sen golf breddningen på så smiter däcket under as snyggt så man bara ser strechen typ så det kommer nog göra en jäkla massa men men som sagt min första tyskstükade bil blir vell bättre nästa gång eller när dessa däcken är slut
Har börjat modda på golf 2 skärmbreddarna bak blev vell okej men skall finjusteras lite till. har även bytt fjädrar runtom, bak blev det fjädrar från en ford mondeo ST dom kapades ett varv och är dit satta blev bra stumm som satan. fram blev det nya standard fjädrar som också skall kapas ca 1 varv senare. bak så får man precis in ett finger mellan däcket och skärmbreddaren när bilen är tomm så går nog inte att få den så mycket lägre med dom däcken jag har om man skall kunna sitta full bil så får vell se i fall jag kränger på några mindre däck eller inte.
här kommer bilder.
mer bilder kommer men bilduppladdnings sidan krånglar.
fyfan va fin!! roligt projekt med bilder, de gillar jag fint skick på kärran också, mycket fint skick ! de blir nog jävligt bra, ska följa detta iaf, de e säkert
En fråga bara. När ska du börja tyskstuka? Tyskstuk är knappast en VW med breddade plåtfälgar med ballongdäck å 300m kvar till backen. Snygg installation på 6x9"orna... tyvärr..
En fråga bara. När ska du börja tyskstuka? Tyskstuk är knappast en VW med breddade plåtfälgar med ballongdäck å 300m kvar till backen. Snygg installation på 6x9"orna... tyvärr..
En fråga bara. När ska du börja tyskstuka? Tyskstuk är knappast en VW med breddade plåtfälgar med ballongdäck å 300m kvar till backen. Snygg installation på 6x9"orna... tyvärr..
vad är tyskstuk för dig då?
Smala däck, låg profil sen ska bilen bokstavligen slicka asfalten
En fråga bara. När ska du börja tyskstuka? Tyskstuk är knappast en VW med breddade plåtfälgar med ballongdäck å 300m kvar till backen. Snygg installation på 6x9"orna... tyvärr..
vad är tyskstuk för dig då?
Smala däck, låg profil sen ska bilen bokstavligen slicka asfalten
En fråga bara. När ska du börja tyskstuka? Tyskstuk är knappast en VW med breddade plåtfälgar med ballongdäck å 300m kvar till backen. Snygg installation på 6x9"orna... tyvärr..
vad är tyskstuk för dig då?
Smala däck, låg profil sen ska bilen bokstavligen slicka asfalten
okej eftersom alla har så mycket emot mitt bygge så får jag vell döpa om projektet
för övrigt så är bilen inte klar 6x9orna är bara dit lagda skall bygga låda för dom och göra det snyggt så du behöver inte vara orolig.
Takräcke? va tycker ni skall jag köpa Thule takräcke och sätta på och köra med lite däck och skräp på taket eller utan takräke?
lånar lite bilder hoppas det är OK.
Jag funderar även på att kränga plåtisarna och köpa dessa fälgarna antingen silver eller med "guld" centrum vad tycker ni? köra på lite mer rat look och köra plåtisar och takräcke eller putsa sönder motorumet inredningen kanske fixa lacken och dessa fälgarna Kopior av BBS RM tror jag dem heter. bilen har ju trots allt endast rullat 6 800 mil. och är otroligt fräch.
Det beror på imo, faktum är nog att jag inte tycker det! Hade du gått tyskstuk all the way så hade jag sagt ja men nu vet jag faktiskt inte Skulle nog skippa det för att hålla nere höjden på bilen lite?
Det beror på imo, faktum är nog att jag inte tycker det! Hade du gått tyskstuk all the way så hade jag sagt ja men nu vet jag faktiskt inte Skulle nog skippa det för att hålla nere höjden på bilen lite?
Ok, jag är kluven det är rätt schyst stance på den nu men skall ju byta däck till 195/45 så jag får ner den mer på baken innan Bug Run 2011 och fixar jag det och sätter på tak räcke och bygger i trä ett snyggt tak så lägger jag dit lite cola saker så kan den bli rätt ball lite som den golf ettan... men får vell kolla upp vad räcket kan kosta och ta ställning till om det är värt det. tack för din åsikt i allafall. föresten vad är tyskstuk för dig? alla har olika uppfattning verkar det som läser man om det så är det typ fett sänkta och breda hjul sen typ 110% puts i lack motorum inredning osv sen ser man folk som gör dom rostiga med det heter vell mer rat look antar jag... men kul att få höra andras åsikter om vad dem anser vara tyskstuk.
Update. va i väg en sväng till biltema och köpte spray färg och sedan sladda jag in på mekonomen och köpte lås knoppar och ventilhattar med det rätta stuket för bygget
plåtisarna skall lackas i denna bega färg som jag köpt och ytterst skall det vara en röd kant. skall även lägga en beställning på en uppsättning continental 195/45R13 däck mer stretch lägre profil så jag kan få ner den mer på baken. dock har jag problemet med stryr stag som sitter på fjäderbenet så blir kapad fjädrarna så mycket som är möjligt. här kommer några bilder på det jag köpte, skall ut och börja slipa och lacka fälgarna, håll till godo.
Cleant och rensat originalutseende, väldigt låga (okörbart lågt nästan), fräsch inredning och motorutrymme, gärna inga synliga kablar. Eller fräsch på alla punkter snarare, ju mer puts ju bättre! På däckfronten ska det vara stance, å sen så det smalnar av upptill.. men det står helt still i huvudet var det heter
Sen är faktiskt prestanda även en del av tyskstuk, lite krut under huven gör att bilen blir ett steg närmare tyskstuk. En annan sak är en gammal bil som är moderniserad, till exempel en Golf 1a med VR6 motor och golf 4a säten typ.