4198
Sök

Hjälp med 855 T5 -95, tvekar

5 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
Jaha då har vi bytt luftmassemätare, tändkablar, stift, rotor, fördelarlock, lambda, vakumslangar, kollat downpipen o katten, luftfilter och gjort felsökning, men denna bil verkar helt omöjlig!!!

Den går jätte fint på tomgång men dör på gaspådrag, turbon tvekar!
Både turbon och motorn går klockrent annars. Och om jag står stilla och gasar sakta upp i varv, så följer den hela registret, och turbon dumpar fint i luftburken som den ska. Men endast när jag gasar upp den väldigt sakta. Soppaproblem???????

Semesterkassan slut och obruklig bil.. Börjar bli desperat då jag inte kan vara utan bil och snart måste lämna tillbaka den jag har till låns nu!!

Snälla någon som jag hjälpa till? Även ideérna börjar ta slut!!

8 250 Inlägg
27 juli 2010
Den går som den ska men ger inget laddtryck? Eller hostar den till och dör när du ger fullt? Kollat wastegaten?

73 Inlägg
27 juli 2010
Om du står still å ger fullgas å den först går upp lite i varv, till att sen tvekar å gå orent.
Jag har kört sönder ett par laddtrycksslangar, å spricker dem bara lite så kan det bli sådana symtom.

Jag hade kollat över alla tryckslangar å dylikt efter tänkbara läckage.
En intercoler kan ju me spricka, men vanligast om man kör lite högreladdtryck wink

Men går den rent men inget ladd så kan det ju vara wastegaten som marlboroman sa.

big_smile

5 Inlägg
14 augusti 2010
Trådstartare
Har bytt alla slangar och kollat wg.. inga problem.. Däremot hitta vi igår ett hål i dumpens återcirkulations membran..Jag hoppas att vi har hittat felet nu. Nu återstår bara att hitta nytt och hålla tummarna för att bilen börjar bete sig igen efter de bytet.. Jag återkommer när de är bytt smile

Tack för tipsen by the way smile

5 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
Jaha då var även membranet bytt för nästan 2000kr och bilen går fortfarande som en påse skit!

HJÄÄÄÄLP!!!

546 Inlägg
18 augusti 2010
finns det nå felkoder?

5 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
Ja de va felkod på luftmassemätaren och lambdan.. Båda är bytta hmm

546 Inlägg
18 augusti 2010
okej det har inte kommit några nya?

5 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
nej, inga nya felkoder.. De är just de som gör de så svårt. Vi har i stort sätt bytt eller kollat allting utan framsteg.. Så vi vet liksom inte vad vi ska kolla mer..

546 Inlägg
18 augusti 2010
kollat spjällhusgivaren med lr vad den heter?

Sök