Åkte runt med min kompis i hans trimmade S60 T5 så kommer det en Supra förbi då börja man tänka hur det är att köra högerstyrt men det har diskuterats flera gånger ser jag så jag undrar om ni som kör högerstyrt som vardagsbil backar ni in i parkeringar, Mcdrive osv?
"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Själv skämtar jag och mina vänner en del om det, men jag skulle nog aldrig göra det. I min "lilla" högerstyrda bil så kan jag nog sträcka mig om det skulle behövas. Men hittills har jag inte hamnat i en sådan situation utan en passagerare i bilen
Varför skulle vi backa in i parkeringar? McDrive kön är dock liiite jobbigare... Inga problem alls att köra höger. Folk snackar om att det är livsfarligt att köra om osv men dem har ingen aning!!! Du ser ju trafiken från högra sidan istället innan du går ut och gör omkörning!
kompisen Noki här på garaget har backat in med sin skyline iaf sen att köra högerstyrt är inget speciellt egentligen tycker jag (och den vanligaste frågan man får som ägare av högerstyrd bil)
att köra om bilar är inget större problem men lastbilar är lite krångligare så där får man hitta lite knep eller egen teknik
Håller med Tias88, inga problem, bara sträcka sig över till vänstersidan. Kör också högerstyrt på jobbet. Var lite skumt den första kurvan och korsningen men annars märks det knapp på vilken sida man kör på.
Jag backar genom mcdrive och dyl. Det e bekvämast och de får alltid någon att skratta.
Haha, snälla filma det nästa gång?
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX
Det var någon som sa till mig en gång att om man har högerstyrd bil, har man oftast en snygg brud i passagerarsätet som beställer åt en
Ha ha ha Kan bara instämma med er som säger att köra högerstyrt är ju inga som helst problem! Hamnar man bakom en lastbil så får man antingen backa av lite eller ha en passagerare som man litar på