3019
Sök

Problem med megasquirt 1 v3 på min b230ft

4 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
tja, jag får inte min megasquirt box 1 v3 att tända när jag vrider på tändningen, även fast jag har 13,7 volt in och riktig jord samt 5 volt på 5 volts uttaget på kortet, jag har förstått det som att alla tre dioder ska blinka till när strömmen kopplas på men det gör inte mina :S har även testat separat med ett full laddat bilbatteri och kört hemma på plus och sedan alla minus på minus polen men inget fungerar, får heller då ingen kontakt med boxen genom datorn. datorn hittar inte boxen helt enkelt, har installerat så att usb till seriell kontakten fungerar som den ska så det är inga problem, jag har även testat windows vista och xp med megatune 2,25...inget fungerar...

Någon som haft samma fel som jag?? snälla hjälp mig sad

MVH // David

221 Inlägg
3 augusti 2010
Det där med Dioderna behöver inte stämma alls då man kan välja vad dom ska lysa/blinka för.

Testa att ladda ner TunerStudio MS istället. Den är mkt bättre tycker jag än MegaTune. Den söker och hittar vilken typ av MS du har av sig själv med.

Är du säker på att din USB till seriell fungerar? Sådant brukar krabba.

Detta är vad jag kan komma på nu iaf.
Senast redigerat av Joel89 (3 augusti 2010)

4 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
sjysst som fan, ja ska prova det smile jo min usb funkar, datorn hittar den och allt flödar igenom. har även testat en annan modell som oxå lirar

men jag ska kolla smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 augusti 2010
mer info behövs. 

Vem har byggt din box? 
har det någonsin funkat?
hur är boxen konfigurerad?
firmwareversion?
typ av tändning, trigger etc?

ladda upp din mapp...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

One Man Clan
4 287 Inlägg
4 augusti 2010
Jag skulle tro att du har nån störning i din usb convertern, i megasquirt kan du välja vilken comport den ska söka efter,

på min usb adapter så blev den port nr 3 när man kopplade inte men men megasquirt står på port 1.
välj så adaptern är på port 3 å välj port 3 i megaskvätten så lirar de nog sen.

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 augusti 2010
Xuri skrev:
Jag skulle tro att du har nån störning i din usb convertern, i megasquirt kan du välja vilken comport den ska söka efter,

på min usb adapter så blev den port nr 3 när man kopplade inte men men megasquirt står på port 1.

min adapter blev com14...  för högt för MS, fick plocka om och manuellt ge den ett l-gre nummer så funkade det, även om man kunde välja port 14 i MT

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

One Man Clan
4 287 Inlägg
4 augusti 2010
torpis skrev:
Xuri skrev:

min adapter blev com14...  för högt för MS, fick plocka om och manuellt ge den ett l-gre nummer så funkade det, även om man kunde välja port 14 i MT

ja den där skiten kan spöka rätt bra. en riktigt comport på datorn e så mycke smidigare big_smile

Sök