3074
Sök

Fundering om vinterförvaring 850

546 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
#1
kommer inom en snar framtid att ställa av bilen för vinterförvaring mm är det något man ska tänka på?

MVH

8 242 Inlägg
4 augusti 2010
#2
Ha den gärna på pallbockar och köp en torrboll och ha i kupen. Sen får man se till att åtminståne vrida runt motorn lite för hand nån gång ibland eller starta den och låta den bli varm och gasa på lite.


Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
546 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
#4
den kommer stå i ett garage

546 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
#5
okej Marlboroman så du menar att bilen inte ska stå på däcken? så man ska låta bilen stå på tomgången lite då å då och gå upp i normal temp?

38 Inlägg
4 augusti 2010
#6
Har du ac ska den oxo gå några gånger annars torkar packningarna och då blir det dyrt.

Japan Power!

546 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
#7
AC=ur funktion:P

8 242 Inlägg
4 augusti 2010
#8
ante123 skrev:
okej Marlboroman så du menar att bilen inte ska stå på däcken? så man ska låta bilen stå på tomgången lite då å då och gå upp i normal temp?
Kan man undvika det så är det ju bra. Annars lär man se till att hissa upp bilen ibland och vrida däcken lite så den inte står på samma ställe hela tiden, får då blir däcken förstörda. Även hjullagren kan ta stryk i längden.


120 Inlägg
4 augusti 2010
#9
Tanka full tank brukar ju många säga, det ska förhindra att de bildas kondens i tanken. Aldrig gjort de själv dock.
Att sätta batteriet på underhållsladdning kanske kan vara en god idé.

Vad det gäller pallbockar brukar jag låta min stå på däcken, men flytta på bilen nån dm 3-4 ggr under vintern så de inte blir alltför tillplattade. Vet inte om de hjälper.. men mina däck brukar klara sig i alla fall. Vidare är det viktigt att ha bra med luft i däcken.


Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
4 augusti 2010
#10
Liten glipa vid rutorna å massa luft i däcken så gør jag.

Kan va smart att byta olja aldelles innan med då den gamla oljan har i sig massa orenheter som inte e nått vidare bra. Kan va smart å byta efter också men det e nog viktigare å byta innan.

Startar aldrig min bil under førvaringstiden men underhållsladdar bartteriet. Om man skall starta den så e det viktigt att den varmkørs ordentligt annars gør det mera skada än nytta.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash


Sök