ja det händer en hel del nu. Får se ifall jag kan köra med samma turbo eller ifall det blir byte
gött vi ska med byta turbo inte för att det är något fel men mycket vill ha mer hk:) kommer en 16t uppsvallvad istället asså blir det en hel del skillnad:)
Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood
har faktist varit med om att den där klämman släpper inget skoj alls läcker som fan då
kan säga att det var ett helvete att skruva ihop allt igen för den ville lägga sig snett och låste ihop turbon när man skruvade ihop klämman så försäkra dig om att få fast delarna rätt och att turbon snurrar lätt
Nu är grenröret bortmonterat såg då detta. kan det vara topppackningen som läcker olja. gjorde motortvätt innan sedan körde jag en 80 mil. Det ser ut som det fuktar igenom packningen
Senast redigerat av jocke_gronberg (26 december 2011)
Nu på måndag så kommer jag att palla upp bilen och börja felsöka mitt missljud i turbon. Bilder kommer såklart då det är roligare än massa text.
turbon får ha minimalt glapp upp och ner, men inget axialt in och ut, när du köpte den borde du känt på axeln? det är något man måste göra. Och pumpa du upp oljetryck innan du starta bilen med nya turbobytet? det är känsligt om turbon legat på hyllan ett tag har oljefilmen försvunnit från lagrena, då det inte är kullager så är det jätteviktigt med smörjningen. Man ska koppla bort tändkabeln som går till tändspolen och köra på starten till oljelampan slocknar sen köra, turbon tar stryk om man startar och speciellt varvar till lite lite, och det räcker för få glapp.
ang sörjan gör rent så bra som möjligt på med nya packningar...när jag byter packningar så byter jag skruvar med till nya...kostar ju inte så många kronor...jag vet att det finns folk som kör med packningsmassa med runt packningarna men jag utalar mig inte om det funkar bra,då jag aldrig själv gjort det...
han har ju massa annonser ute på blocket vet jag från ludvika....o man hör att många klagar...hoppas du inte betalade en förmögenhet bara för turbon..
hangman:En turbo får ha axiellt glapp med men dock väldigt minimalt. Den kändes bra vid köp,man får ta i en del för att ens känna glappet axiellt. Såklart jag drog runt motorn några varv innan start. Ska be någon kunnig kolla på turbon innan jag monterar den igen.
Drunk: Packningen till locket bytt under vintern 2010
Turbodeath:Måste felsöka mer känns som att byta en packningen som kanske inte är fel är för mycket jobb. Kan vara gammal olja som sitter kvar sedan jag fixade vevhusventilation
Senast redigerat av jocke_gronberg (26 december 2011)
ser ut att vare en klocka från en fulltryckare till 940 ju...
ja ser inte bara ut att vara det. Är en ifrån en 940. Vad tycker du om bilderna ovan. Vad kan problemet vara ?
Dåligt sug i vevhusventilationen brukar kunna orsaka läckage ifrån oljelocket som rinner ner över ventilkåpan och ut genom dräneringen på ventilkåpan och ner i bak-kant på cylinderhuvudet. Precis som bilden visar.
Vevhusventilationen kan orsaka ännu värre problem när oljefällan blir igensatt, så det skadar inte att byta ut oljefällan och alla slangar.
Kommer nu film på turbon. Känns mer glapp nu än vid demonteringen ifrån bil. Turbon gick fint hade jämt ladd och drog ingen olja alls. Ser att bladen är lite naggade på sugsidan. Detta är nog ljudet jag hört. Dags att leta efter ny turbo för beg vill man inte köpa igen.
Någon som behöver ett helt avgashus så har jag ett.