23 september 2014
Trådstartare
Update!
140923
Här har det inte hänt mycket nej.
Men lite har trots allt hänt.
Dels så lyckades jag ju som sagt vurpa med en moped och bryta ett nyckelben på tre ställen precis innan V70:in skulle besiktigas, så det blev helt enkelt så att farsan fick köra till och från besiktningen, med mig som gnällande sällskap. (så fort det guppade så kändes det som om nån vred om en kniv i axeln på mig..)
Hursomhelst. Och det blev en ombesiktning för min del. Dels så hade jag en läcka i slangen ned till vevhusburken, så på pappret blev det "ej sluten vevhusventilation", plus att krängningshämmaren bak var lös på ena sidan.
Fick det någorlunda förklarat, men i och med att jag bara ville hem i stort sett så var ändå förklaringen lite luddig i minnet när jag sedan beställde grejer från Volvo - över telefon eftersom jag inte ville köra bil - ..vilket gjorde att när jag för ett tag sedan tog mig till Volvo för att hämta grejerna så var det fel grejer beställda.
Nu för en stund sedan var jag således till min gode vän Adde som var ner under bilen och kunde kolla lite bättre vad som var fel, och uppenbarligen har ena fästet på krängningshämmaren gått av. Det fattas inte en bult eller liknande, utan det har gått av, vilket gör att det ligger emot och skallrar på den här sidan.
Så i morgon är det jag som ringer till skroten och ber dom skruva lös en krängningshämmare på en av deras bilar.
Att ringa Volvo och fråga vad dom tar för en ny vågar jag inte..lär ju kosta mer än bilen.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.