2932
Sök

Fråga om Öppet luftfilter!

101 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
Tänkte höra om någon kan svara på om det blir nästan lika gott ljud från ett öppet filter(typ green cotten) som det blir från om man skulle köpa AEM V2, skiljer det mycket, ljudmässigt, motormässigt?
Skiljer ju lite i pris men vill bara veta vilket som ger bäst ljud..

DFFL
9 020 Inlägg
10 augusti 2010
Ljudet är samma.
Men köp ett bra oljefritt filter så slipper du köpa ny luftmassemätare varje gång du tankar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Xenoholic
2 559 Inlägg
10 augusti 2010
FireTraXX skrev:
Ljudet är samma.
Men köp ett bra oljefritt filter så slipper du köpa ny luftmassemätare varje gång du tankar.

Håller med tongue

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
10 augusti 2010
FireTraXX skrev:
Ljudet är samma.

Fast gör man rätt slipper man det ändå! Är inne på min andra bil med öppet filter av "oljetyp" och hittills har jag bara köpt en LMM, till den bilen jag hade mellan dessa två, den med original filter.

Men visst, det är känsligt och man ökar ju risken - som med det mesta andra som är kul till bilar smile

/Mattias

101 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
okey tack!

DFFL
9 020 Inlägg
10 augusti 2010
matteeee skrev:
FireTraXX skrev:
Ljudet är samma.

Fast gör man rätt slipper man det ändå! Är inne på min andra bil med öppet filter av "oljetyp" och hittills har jag bara köpt en LMM, till den bilen jag hade mellan dessa två, den med original filter.

Men visst, det är känsligt och man ökar ju risken - som med det mesta andra som är kul till bilar smile

Jag hade inga problem med BSR Optiflow-filter så risken är ju inte så stor som den är uppmålad att vara, men dumt att chansa. smile
Torra filter funkar lika bra.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök