3547
Sök

Billjud volvo 850

185 Inlägg
11 augusti 2010
Trådstartare
hejsan, jag har en fråga till er som bygger ljud! ska bygga ljud i skuffen på min volvo 850. inge lådbygge utan det blir en vägg ist.. och ska ha 2 st basar en i varsitt hörn. och slutsteget i mitten.. så är frågan vilket håll ska man sätta dom åt? mot baksätet eller mot bakluckan?

Andra frågan! det är vad är det för storlek på diskanterna som sitter vid instrument panelen på en 850?.. för jag har inte en anning om vad det är!?

Tacksam för bra svar inga oseriösa svar tack!

Volvo For Life

400 Inlägg
11 augusti 2010
På din andra fråga: De borde vara runt 3" om jag inte minns helt fel, så om du vill byta den till en ny diskant ska det inte vara nåt problem då de oftast är mycket mindre. (Sålänge det inte är nån ovanligt stor diskant dvs.) Brukar gå att enkelt få en bra montering där med t.ex. hålband(heter det så i Sverige? big_smile) eller liknande!

Mvh. Jonatan

4 693 Inlägg
11 augusti 2010
Även om du bygger vägg så måste du ju ha en låda.

Booyakasha!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 augusti 2010
Kör basarna mot ryggstödet och se till så att det är tätt bakåt mot bakluckan. I instrumentbrädans hål ska du kunna få plats med 3-3,5" mellanregister/koaxialer.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
11 augusti 2010
Jag limmade fast diskanterna med smältlim i panelen fram, funkade skitbra. big_smile

ohshit
1 285 Inlägg
11 augusti 2010
faktiskt fått plats med 4" i min instrumentbräda, dock så sitter gallrerna lite glappigt roll

The löwer class.

2 452 Inlägg
11 augusti 2010
går att få dit 4 tums i instrumentbrädan...beroende på så kanske man får göra en egen distans som sitter...

döden kommer tillbaka

Sök