2640
Sök

Xenonkonvertering av helljusen?

Badass
89 Inlägg
11 augusti 2010
Trådstartare
#1
HEj
Jag har ett xenonkit liggandes som jag funderar på koppla in på halvljusen i min bil.
Hur kommer detta funka i praktiken? Anledningen jag frågar är att jag konverterade mina halvljus förut och då när man startar bilen tar de ju några sekunder innan de lyser med full kraft. Är detta bara första gången tills dom är varma eller varje gång man tänder dom??

Inte så kul slå på helljusen varje gång och de tar en stund innan de lyser.....

Signaturtext..

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
12 augusti 2010
#2
Ottosson skrev:
HEj
Jag har ett xenonkit liggandes som jag funderar på koppla in på halvljusen i min bil.
Hur kommer detta funka i praktiken? Anledningen jag frågar är att jag konverterade mina halvljus förut och då när man startar bilen tar de ju några sekunder innan de lyser med full kraft. Är detta bara första gången tills dom är varma eller varje gång man tänder dom??

Inte så kul slå på helljusen varje gång och de tar en stund innan de lyser.....

När du bländar av vid möte så tänds dom snabbt igen. Men vändar du ca 20-30sekunder med att tända dom så kan det ta ett par sekunder för ljusen att nå full styrka igen. Har kör med xenon på helljuset ett par år nu och det funkar kanon.

x40
1 209 Inlägg
12 augusti 2010
#3
Rspeter skrev:
Ottosson skrev:
HEj
Jag har ett xenonkit liggandes som jag funderar på koppla in på halvljusen i min bil.
Hur kommer detta funka i praktiken? Anledningen jag frågar är att jag konverterade mina halvljus förut och då när man startar bilen tar de ju några sekunder innan de lyser med full kraft. Är detta bara första gången tills dom är varma eller varje gång man tänder dom??

Inte så kul slå på helljusen varje gång och de tar en stund innan de lyser.....

När du bländar av vid möte så tänds dom snabbt igen. Men vändar du ca 20-30sekunder med att tända dom så kan det ta ett par sekunder för ljusen att nå full styrka igen. Har kör med xenon på helljuset ett par år nu och det funkar kanon.

japp så e det väntar man för länge så tar d längre tid(ca 10sekunder) att lampan får fullt styrka.. men tycker oxå själv att det funkar kanon..

Volvo S40 turbo.

Living the good Life!
585 Inlägg
12 augusti 2010
#4
Kör också med xenon på helljusen, när de väl e varma och bländar av och slår på igen så går de på fullstyrka nästan direkt... Rekomenderar detta

When the flag drops, the Bullshit stops.

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
12 augusti 2010
#5
jag håller med dom andra, det är klart värt at xenonkonvertera helljusen också

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

Badass
89 Inlägg
12 augusti 2010
Trådstartare
#6
De låter kanonbra. Ska bara se om jag hittar nånstans att gömma boxarna bara... Trångt som fan där fram.

Signaturtext..

987 Inlägg
29 augusti 2010
#7
Lånar din tråd lite, hittade ingen annan passande. Fungerar det att köra med ett vanligt xenonkit (utan canbus) i extraljusen i en bil med canbus? Vad kan hända? Behöver jag köpa till sån där canbus adapter eller vad det är.. Tacksam för snabba svar =d
Senast redigerat av pippaaN (29 augusti 2010)

i like it load

987 Inlägg
457 Inlägg
29 augusti 2010
#9
Rätte mig om jag har fel, ni där ute som vet!

Men Canbus är till för att "känna" av om någon glödlampa har "brunnit" av. Om du sedan sätter i Xenon så säger den till direkt att det är en lampa trasig. (Iaf på min Saab) Men om du sätter i xenon i extraljusen så har du ju inte canbus övervakningen i dom ljusen. Så då kan inget hända. 

Så kortfattat, NEJ, du ska inte behöva köpa någon adapter.

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
29 augusti 2010
#10
Aern skrev:
Rätte mig om jag har fel, ni där ute som vet!

Men Canbus är till för att "känna" av om någon glödlampa har "brunnit" av. Om du sedan sätter i Xenon så säger den till direkt att det är en lampa trasig. (Iaf på min Saab) Men om du sätter i xenon i extraljusen så har du ju inte canbus övervakningen i dom ljusen. Så då kan inget hända. 

Så kortfattat, NEJ, du ska inte behöva köpa någon adapter.

Helt korrekt. Eftersom att extraljusen kopplas utanför ordinarie belysningssystem så behövs ingen canbus canceller. Enda kopplingen till helljuset är styrströmmen till ditt relä smile


Refined
1 770 Inlägg
29 augusti 2010
#11
Precis. Finns ingen Canbus övervakning på eftermonterade Xtraljus.
Jag körde med 3st hella 300 med Xenpn. Lyser riktigt ballt wink

I got Dubs!
2 423 Inlägg
29 augusti 2010
#12
Zwudda skrev:
Precis. Finns ingen Canbus övervakning på eftermonterade Xtraljus.
Jag körde med 3st hella 300 med Xenpn. Lyser riktigt ballt wink

Jag med. fast 3003
https://www1.garaget.org/gallery/archive/93635/914994_vqfhfk.jpg


457 Inlägg
29 augusti 2010
#13
Jag kör med Sims ljus med 55Watts xenon, det lyser starkt så in i! Allt med xenon rekommenderas! Den du möter, säger annat! wink

987 Inlägg
29 augusti 2010
#14
Kanon! Då blir det bra med 35watt i halv, 55 i hel, och sen 3st 55watt xenon extraljusen big_smile

i like it load

457 Inlägg
30 augusti 2010
#15
Precis, hade 55Watts Bi-Xenon på Saaben, det var bara folk som retade sig på det, så 35Watts i halv är bäst!


Sök