3380
Sök

740 glt 16v 1988 (kopplings problem)

4 Inlägg
15 augusti 2010
Trådstartare
#1
Tjenare!

undrar om de finns någon här som vet om 940turbo, lamell och tryckplatta (m46 lådan) passar på 740 glt 16v (m46 lådan)

skulle vara väldigt tacksam för att få lite hjälp för just nu kommer ja ingen stans med bilen pga att den enbart slirar. hehe hmm
Senast redigerat av lindhh (15 augusti 2010)

42 Inlägg
16 augusti 2010
#2
har du provat luftat eller har du redan rivit isär?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 augusti 2010
#3
Fogskumracing skrev:
har du provat luftat eller har du redan rivit isär?

Slirar det är det knappast pga luft i systemet.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 Inlägg
16 augusti 2010
Trådstartare
#4
jag har inte haft tid förrens jag kände nu att jag måste ta tag i det.
med tanke på att bilen gått 30 000 mil och det är många ägare så vet ja inte riktigt hur kopplingen är skött och va de är för någon skit som sitter i.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 augusti 2010
#5
lindhh skrev:
jag har inte haft tid förrens jag kände nu att jag måste ta tag i det.
med tanke på att bilen gått 30 000 mil och det är många ägare så vet ja inte riktigt hur kopplingen är skött och va de är för någon skit som sitter i.

Skulle inte förvåna mig om det är originalkopplingen. Brukar hålla där kring 30k om man kör normalt.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

8 Inlägg
16 augusti 2010
#6
te_wik skrev:
lindhh skrev:
jag har inte haft tid förrens jag kände nu att jag måste ta tag i det.
med tanke på att bilen gått 30 000 mil och det är många ägare så vet ja inte riktigt hur kopplingen är skött och va de är för någon skit som sitter i.

Skulle inte förvåna mig om det är originalkopplingen. Brukar hålla där kring 30k om man kör normalt.



Mvh Tommy

Min har gått närmare 40k. Inga som helst problem smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 augusti 2010
#7
saabfoelajf skrev:
te_wik skrev:
lindhh skrev:
jag har inte haft tid förrens jag kände nu att jag måste ta tag i det.
med tanke på att bilen gått 30 000 mil och det är många ägare så vet ja inte riktigt hur kopplingen är skött och va de är för någon skit som sitter i.

Skulle inte förvåna mig om det är originalkopplingen. Brukar hålla där kring 30k om man kör normalt.



Mvh Tommy

Min har gått närmare 40k. Inga som helst problem smile

Ja visst kan det hålla. Jag bytte på en helt orörd 740 som gått lite drygt 45k mil. Det som tog döden på kopplingen var en tung husvagn, hade man inte kopplat på något hade den säkert hållt 5k till.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
#8
har köpt: tryckplatta, lamell, utramplingslager och svänghjulslager så nu är de dax att byta.

4 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
#9
nu har ja bytt ut tryckplattan, lamell och uttramplingslager, funkar perfekt nu smile


Sök