2797
Sök

Köpa Autronic till 940 turbo, vad mer behöver jag köpa till?

46 Inlägg
16 augusti 2010
Trådstartare
Jag funderar på att köpa ett Autronic sprut till mitt 940 turbo projekt. Så jag behöver Autronic sputet, andra spridare & Kabelhärva för att få det att fungera med bilen.
Behöver jag något mer? som t.ex trigger hjul, annan tändspole eller kamsync? Hör olika hela tiden om att det inte ska behövas för det finns redan på bilen.

Just nu har jag runt 230-240 hk i bilen med b230fk & original turbo med uppställt sopa flöde. Min tanke är att med ett bra sprut från början är att man kan utveckla motorkapaciteten utan att behöva köpa något nytt sprut vid ett senare tillfälle.
Jag siktar först och främst på 320-350 hk denna vinter och det hade jag tänkt uppnå med en 19T turbo. För sedan måste jag börja riva mer i motorn med andra kolvar och stakar.

Har ni nå tips erfarenhet så dela med er.

8 253 Inlägg
16 augusti 2010
Allt sånt där ska ju den som säljer kunna svara på. Härva och givare ska ju ingå, finns dock 2 olika längder på härva. Behovet av kamsync beror på hur du tänkt göra med tändsystem. För har du bestämt dig för att köpa riktigt sprut så bör du ju lägga ut pengarna på ett riktigt tändsystem med.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
16 augusti 2010
Är du inte tvärt inställd på Autronic så kan det ju även vara värt att jämför med Nira och Vipec smile

Vad behöver du och vad behöver du inte?

5 Inlägg
22 augusti 2010
Jag har ett Haltech E6x till salu komplett med givare för 6k. Om du som sagt inte är helt insnöad på Autronic

Sök