3129
Sök

Effektbegränsning audi 80

Bäst
250 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
Hallå, har en Audi 80 2,0e med 116 hk.
Undrar om någon vet om effektbegränsningen till den för att få den igenom besiktningen om jag skulle vilja byta motor i den.
Vad jag har läst så är det 15kw(20.5 hk) per 100kg, bilens tjänstevikt är 1380, vilket resulterar i 283,6 hk.
Men vissa tillverkare har andra regler för det.

Någon som vet? 116 hk räcker inte till mig smile)

En till fråga, kan man programera om nyckeln till en saab 9-5? En verkstad böt batteri och då har man 10 SEK på sig att byta annars resettar nyckeln sig. Vilket hände.. Irriterande!

Tack MVH Victor.

Burna bör man annars dör man!

221 Inlägg
21 augusti 2010
För besiktning får du inte göra ett skit. Men reg.besikting med byt motor vet jag ej. Men är väl troligt att du kan köra med liknade som den starkase motor till den modellen har men du lär få byta till motsvarnade bromsar m.m.

Bäst
250 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
Joel89 skrev:
För besiktning får du inte göra ett skit. Men reg.besikting med byt motor vet jag ej. Men är väl troligt att du kan köra med liknade som den starkase motor till den modellen har men du lär få byta till motsvarnade bromsar m.m.

Glömde att nämna med reg.bes. Och hade antingen tänk mig 2.8l v6 ( vilket är kraftigast till min modell) eller raka 5an med turbo om det ens är möjligt.

Tack mvh Victor

Burna bör man annars dör man!

Sök