2949
Sök

HTC Hero nått att ha?

2 140 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Tja! är på jakt efter en ny telefon då min SE bestämt sig för att sluta fungera som den ska. Har kollat på iphone men den är ju så himla dyr! Blivit intresserad av en HTC Hero som jag får till mycket bra pris. Så då lyder min fråga är det nått att ha? inga spec krav förutom wifi och nån sorts musikspelare smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Aldrig nöjd
804 Inlägg
23 augusti 2010
Är du under 25 (eller student) får du en iPhone 4 32gb för 279 (299 efter årsskiftet) kr/mån från Telia. Personligen skulle jag aldrig rekommendera en Android över iPhone (3GS/3G är väl rätt billig nu?).

http://www.youtube.com/watch?v=keVxaeoUri0

Där ser du lite hur den är att hantera. HTC gör som de brukar och lassar på UI och effekter rätt över det befintliga operativsystemet utan någon som helst tanke på telefonens tekniska kapacitet, varför lagg, buggar och seghet genomsyrar luren.

Är iPhone helt ointressant skulle jag istället rekommendera HTC Wildfire över Hero (som är rätt gammal vid det här laget).

Livet är för kort för att äga Volvo.

2 140 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
är långt under 25 närmare 16 och jag är student och tänker absolut INTE ta några avbetalningar. Notera att Heron är begagnad och till ett väldigt bra pris. Iphone är i princip utesluten iom priset.

Har du själv haft en Hero som du kan ge någon sorts av beskrivning hur den var/är? smile

5 127 Inlägg
23 augusti 2010
har själv inte en htc hero men har iaf en htc desire och är helt sjukt nöjd med den. har haft den ett tag nu och har aldrig upplevt ett enda lagg eller problem. men om de är samma prestanda i hero vet ja inte men har inget att klaga på på htc iaf.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

2 140 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
mb_pucken skrev:
har själv inte en htc hero men har iaf en htc desire och är helt sjukt nöjd med den. har haft den ett tag nu och har aldrig upplevt ett enda lagg eller problem. men om de är samma prestanda i hero vet ja inte men har inget att klaga på på htc iaf.

låter bra det! Heron är ju dock äldre men jag är inte så kräsen på att telefonen laggar.. är ju van vid sony ericsons extrema lagg så det blir nog bra smile

Rockabilly
99 Inlägg
23 augusti 2010
har precis köpt mig en HTC Wildfire å är riktigt nöjd med valet jag gjorde av telefon. mkt bra kvalite tycker jag

M.v.h // Challe

Aldrig nöjd
804 Inlägg
23 augusti 2010
AntrE skrev:
är långt under 25 närmare 16 och jag är student och tänker absolut INTE ta några avbetalningar. Notera att Heron är begagnad och till ett väldigt bra pris. Iphone är i princip utesluten iom priset.

Har du själv haft en Hero som du kan ge någon sorts av beskrivning hur den var/är? smile

Jag kan tyvärr inte beskriva hur den är att äga, då mina intryck kommer från de gånger jag haft möjlighet att känna på den i butiker och från bekanta. Det jag har att säga är bara att menyerna är långsamma och UI laggar som bara den. Touchskärmen verkar dessutom ha en halv sekunds fördröjning efter det att man tryckt, vilket irriterar mig enormt mycket. Är det ingenting som irriterar dig så är det väl bara att köpa, i prisklassen 1500kr och uppåt tror jag dock att man hittar bättre alternativ.

2 140 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
Masquerade skrev:
AntrE skrev:

Jag kan tyvärr inte beskriva hur den är att äga, då mina intryck kommer från de gånger jag haft möjlighet att känna på den i butiker och från bekanta. Det jag har att säga är bara att menyerna är långsamma och UI laggar som bara den. Touchskärmen verkar dessutom ha en halv sekunds fördröjning efter det att man tryckt, vilket irriterar mig enormt mycket. Är det ingenting som irriterar dig så är det väl bara att köpa, i prisklassen 1500kr och uppåt tror jag dock att man hittar bättre alternativ.

okej vad skulle du föreslå? måste ju även vara en rätt rolig mobil eftersom jag ju som sagt 16år.. använder mobilen mycket

DFFL
9 020 Inlägg
24 augusti 2010
AntrE skrev:
Masquerade skrev:
AntrE skrev:

okej vad skulle du föreslå? måste ju även vara en rätt rolig mobil eftersom jag ju som sagt 16år.. använder mobilen mycket

3Gs kastas efter en på gatorna ju, för 3000kr får du en 32Gb. (De mesigare är ännu billigare)
Dock inte min, den behåller jag tills 4 går att köpa olåst.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
24 augusti 2010
Var det inte iphone 4 som sög??? Hur som helst så får man en andriod billigare, och ska man bara ringa o skicka sms så behöver man inte lägga så mycket cash på en telefon. 

Enligt mig så är iphone en "fluga" 99% använder inte ens hälften av kapaciteten....

Själv kör jag en kinesisk telefon(andriod), märket heter huawei, och den kostar strax under 2000 på telenor. Jag har haft den snart 2 månader och är mycket nöjd.
Senast redigerat av AcesHigh666 (24 augusti 2010)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Aldrig nöjd
804 Inlägg
24 augusti 2010
AntrE skrev:
Masquerade skrev:
AntrE skrev:

Jag får ta tillbaks mitt påstående; I prisklassen 1500-2000kr är Hero ett bra köp (bland touchscreens). Skulle dock rekommendera HTC Wildfire för 2500kr då Wildfire är en HTC Hero med mindre skärm och mer arbetsminne, vilket innebär en snabbare telefon med längre batteritid.

Aldrig nöjd
804 Inlägg
24 augusti 2010
AcesHigh666 skrev:
Var det inte iphone 4 som sög??? Hur som helst så får man en andriod billigare, och ska man bara ringa o skicka sms så behöver man inte lägga så mycket cash på en telefon. 

Enligt mig så är iphone en "fluga" 99% använder inte ens hälften av kapaciteten....

Själv kör jag en kinesisk telefon(andriod), märket heter huawei, och den kostar strax under 2000 på telenor. Jag har haft den snart 2 månader och är mycket nöjd.

iPhone 4 är den bästa telefonen på marknaden som det ser ut nu. Ditt påstående om oanvänd kapacitet stämmer bättre in på Android då de stora säljargumenten är hur fri plattformen är. Öppen källkod och allt vad det heter. Faktum är att Android-användarna endast verkar använda sina telefoner för samtal, sms och musik.

50% av all mobilsurf sker genom iPhone OS, 11% sker genom Android ( http://iphone24.se/iphone-star-for-50-a … obil-surf/ ). Detta trots att Andoid numer är större än iPhone och iOS.

När vi lever i en tid där mobilsurf är det stora och mobilerna marknadsförs med skryt kring sin integrering av internet så kan man snacka om oanvänd kapacitet när huvudfunktionen (exklusive samtal/sms) inte används mer än i 1 av 10 fall.

Jag har under flera år bytt mellan olika flaggskepp på mobilmarknaden. Alla har fungerat halvtaskigt (utom N95). iPhone 4 är den bästa telefonen jag haft nöjet att äga och den första telefonen sedan Nokia N95 som jag faktiskt kan tänka mig att äga i längre än 2 år. Det är ingen fluga om telefonen under 3 års tid lyckats hålla sin plats som den enda välfungerande touchtelefonen på marknaden.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
24 augusti 2010
Säger bara vad jag upplevt/hört, om det stämmer eller ej skiter jag i! Jag vet iaf att jag skulle inte betala 3ggr så mycket för i stort sett samma sak, om än något förbättrad.

Alla iphone användare jag känner utom EN använder faktiskt inte telefonen till mycket mer än att ringa sms`a med.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 639 Inlägg
24 augusti 2010
Masquerade skrev:
AcesHigh666 skrev:

iPhone 4 är den bästa telefonen på marknaden som det ser ut nu. Ditt påstående om oanvänd kapacitet stämmer bättre in på Android då de stora säljargumenten är hur fri plattformen är. Öppen källkod och allt vad det heter. Faktum är att Android-användarna endast verkar använda sina telefoner för samtal, sms och musik.

50% av all mobilsurf sker genom iPhone OS, 11% sker genom Android ( http://iphone24.se/iphone-star-for-50-a … obil-surf/ ). Detta trots att Andoid numer är större än iPhone och iOS.

När vi lever i en tid där mobilsurf är det stora och mobilerna marknadsförs med skryt kring sin integrering av internet så kan man snacka om oanvänd kapacitet när huvudfunktionen (exklusive samtal/sms) inte används mer än i 1 av 10 fall.

Jag har under flera år bytt mellan olika flaggskepp på mobilmarknaden. Alla har fungerat halvtaskigt (utom N95). iPhone 4 är den bästa telefonen jag haft nöjet att äga och den första telefonen sedan Nokia N95 som jag faktiskt kan tänka mig att äga i längre än 2 år. Det är ingen fluga om telefonen under 3 års tid lyckats hålla sin plats som den enda välfungerande touchtelefonen på marknaden.

Enligt många är Samsung Galaxy S, strået vassare med sin super amoled skärm o.s.v smile

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
24 augusti 2010
Jag har en htc magic med android.
Nyttjar den frekvent med allt (ringa och messa är den lilla biten) och det fungerar verkligen perfekt.
Heron fungerar på samma sätt och jag kan klart rekommendera den.

Jag har testat iphone3gs och kommer inte överens med den, så jag rekommenderar htc högt över iphone, speciellt när man granskar vad som går att göra med de olika telefonerna. Det jag hittat som iphone har bättre är appen för ljussvärden, men den nyttjas inte så ofta. wink
(mina personliga åsikter)

Ska du inte ha ett abonnemang rekommenderar jag att slå av möjligheten till datatrafik förutom vid wifi, annars kommer det kosta pengar, min telefon är konstant uppkopplad och scannar mailboxar mm ca 1gång per minut.
Sen att man ska börja med att koppla in en ny telefon till datorn och söka uppdateringar är för mig en självklarhet.

Lycka till. smile

347 Inlägg
24 augusti 2010
Har också en HTC Magic som har samma prestanda som HTC Hero och är mycket nöjd. Laggar gör den någon gång ibland när man precis låst upp den men det är så lite att det inte stör. Tycker man att det laggar så kan man ladda ner launcherPro så blir både magic och hero helt laggfria. Men det är bara dom som är vana vid iphone som tycker att det är ett problem...

Min bror har en HTC Hero och jag tyckte den kändes mycket segare än min. Men efter att ha installerat launcherPro på den så blev den råsnabb.
http://www.youtube.com/watch?v=YJ1ueGkPAGU

Finns väldigt många fördelar med android förutom att det är mycket billigare och skulle som någon sa tidigare säga att Samsung Galaxy S är både snabbare, har bättre skärm och mer användbar funktionalitet än sin rival iphone 4.
iPhone är bara en väldigt dyr fluga...
Senast redigerat av davel (24 augusti 2010)

2 140 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
tack för alla svaren har bestämt mig för en Hero!

davel: du skulle inte kunna länka till launcherPro  eller nån sorts guide hur manb lägger in launcherpro? om du inte vill lägga i tråden så kan du skicka ett pm om du har lust smile

Mvh

347 Inlägg
24 augusti 2010
AntrE skrev:
tack för alla svaren har bestämt mig för en Hero!

davel: du skulle inte kunna länka till launcherPro  eller nån sorts guide hur manb lägger in launcherpro? om du inte vill lägga i tråden så kan du skicka ett pm om du har lust smile

Mvh

Den är gratis att ladda ner från market när du uppdaterat mobilen till 2.1
Efter att du har installerat den trycker du bara på "home"-knappen så känner android av att du har en ny "home-application" installerad och ger dig ett val vilken du vill använda som standard. Tryck i checkrutan för "use as default/använd som standard) och klicka på launcherPro så är det klart.

5 127 Inlägg
24 augusti 2010
då tycker ja du gör ett bra val big_smile nu vet ja inte om de finns på hero men ja köt nå program så ja bland annat kan styra min dator smile kör bärbar å har kort kabel till tv:n så gissa om de är skönt när man fjärrstyr datorn via telefonen när man ska kolla på film osv:D sen har ja aven lagt upp en server på datorn så ja kommer åt all min musik på datorn därigenom så ja inte behöver använda spotefy så ofta:) känns som världen för androider och andra telefoner är oändlig:D

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

2 140 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
mb_pucken skrev:
då tycker ja du gör ett bra val big_smile nu vet ja inte om de finns på hero men ja köt nå program så ja bland annat kan styra min dator smile kör bärbar å har kort kabel till tv:n så gissa om de är skönt när man fjärrstyr datorn via telefonen när man ska kolla på film osv:D sen har ja aven lagt upp en server på datorn så ja kommer åt all min musik på datorn därigenom så ja inte behöver använda spotefy så ofta:) känns som världen för androider och andra telefoner är oändlig:D

låter underbart! du råkar inte veta om spotify funkar till android?? big_smile

Sök