2916
Sök

Barncancerfonden Projektbil. Projekt Framtid

Fattig student
1 282 Inlägg
23 februari 2011
bcf_bilen skrev:
Pratade med Folksam nu för några minuter sedan och dom går inte in och täcker något av det som blivit stulet då det räknas som bildelar. Bilen skulle varit försäkrad för att få något på försäkringen.
Inget som man tänker på då bilen har varit nedplockad. Alltid lär man sej något nytt.
Så nu blir det att försöka att jobba ihop pengar för att kunna köpa nya saker.

Inget ovanligt när det gäller försäkringsbolag tyvärr.. Får väl ha en insamling här på garaget, jag tror nog att man kan avara en hundring iallafall..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

210 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Tiger1978 skrev:
bcf_bilen skrev:
Pratade med Folksam nu för några minuter sedan och dom går inte in och täcker något av det som blivit stulet då det räknas som bildelar. Bilen skulle varit försäkrad för att få något på försäkringen.
Inget som man tänker på då bilen har varit nedplockad. Alltid lär man sej något nytt.
Så nu blir det att försöka att jobba ihop pengar för att kunna köpa nya saker.

Inget ovanligt när det gäller försäkringsbolag tyvärr.. Får väl ha en insamling här på garaget, jag tror nog att man kan avara en hundring iallafall..

Tyvärr är det ju så med försäkringsbolagen.
Trodde och hoppades på att försäkringen skulle täcka något iaf då allt inte va monterat men men det är bara att jobba på och hålla en låg budget på sitt leverna så att man kan spara ihop så mycket pengar som möjligt till att kunna köpa nya saker.
Ja en insamling är ingen dum idé men jag är inte den som tycker om att be om hjälp men nu blir jag nog tyvärr tvungen. Sista utvägen är att ta ett lån så att jag kan köpa saker till bilen men vet inte riktigt.

64 Inlägg
23 februari 2011
Tycker det är förjävligt när man inte kan skilja på mitt eller ditt men det är sorglit nog den bittra sanningen i samhället.

Vill iaf vara med på något sätt och hjälpa er kan man på något sätt donera pengar?

Som du säger i nyheterna "Det är våran framtid"

Fattig student
1 282 Inlägg
23 februari 2011
Jag ställer lätt upp med en hundring, hade jag haft ekonomi hade jag lätt ställt upp med mer.. Kolla med Chriss om det är tillåtet..
Det är ju ett gott ändamål trots allt..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Volvonörd
1 187 Inlägg
23 februari 2011
Samla in pengar måste man väl få göra eftersom Paintworx gjorde det för att skänka dem till nåt projekt som hade med barn att göra, skänkte pengar dit o vad jag vet så fick vi inte nån redogörelse på vart dem pengarna tog vägen. Så dem är nog borta med vinden tyvärr.

Men visst kan man vara med o skänka en 100ing till detta. Fattar inte hur man kan vara så urbota dum o göra nåt sånt här som att sno sakerna.

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

210 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
unquattro skrev:
Tycker det är förjävligt när man inte kan skilja på mitt eller ditt men det är sorglit nog den bittra sanningen i samhället.

Vill iaf vara med på något sätt och hjälpa er kan man på något sätt donera pengar?

Ja visst är det för jävla illa att folk inte kan låta bli andras saker. Hade dom bara fattat hur mycket jobb och pengar som man har lagt.

Vi har ett Bg. nummer på hemsidan och på Facebook gruppen.
Här är nummret för dom som vill donera.
668-0060

210 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Tiger1978 skrev:
Jag ställer lätt upp med en hundring, hade jag haft ekonomi hade jag lätt ställt upp med mer.. Kolla med Chriss om det är tillåtet..
Det är ju ett gott ändamål trots allt..

Ska kolla med Chriss och se vad han säger om det.

64 Inlägg
23 februari 2011
bcf_bilen skrev:
unquattro skrev:

Ja visst är det för jävla illa att folk inte kan låta bli andras saker. Hade dom bara fattat hur mycket jobb och pengar som man har lagt.

Vi har ett Bg. nummer på hemsidan och på Facebook gruppen.
Här är nummret för dom som vill donera.
668-0060

Tack

210 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
MrLego skrev:
Samla in pengar måste man väl få göra eftersom Paintworx gjorde det för att skänka dem till nåt projekt som hade med barn att göra, skänkte pengar dit o vad jag vet så fick vi inte nån redogörelse på vart dem pengarna tog vägen. Så dem är nog borta med vinden tyvärr.

Men visst kan man vara med o skänka en 100ing till detta. Fattar inte hur man kan vara så urbota dum o göra nåt sånt här som att sno sakerna.

Vi håller på med att uppdatera hemsidan med en flik där man kan se hur mycket som kommer in och vart pengarna går så att alla kan se vart pengarna går.
Helt underbart att känna att vi får sådant stöd från alla här på garaget.
Många tack till er alla

729 Inlägg
23 februari 2011
vad säger sponsorerna då ? ingen som ställer upp med lite mer saker ?

210 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
larsson740Gl skrev:
vad säger sponsorerna då ? ingen som ställer upp med lite mer saker ?

Har inte fått något svar från dom om det. Men jag har svårt att tro att dom ställer upp med nya saker 2 gånger. Jag förstår dom om dom inte vill detta då det är mycket pengar för dom.
Så det är bara att jobba ihop pengar och hoppas på att få rabatt på dom nya sakerna.

141 Inlägg
23 februari 2011
Först av allt vill jag beklaga det som hänt er då det är en skymf mot oss alla som är intresserade av bilar för man stjäl inte andras prylar och i synnerhet inte från en bil som denna.

Jag hade själv cancer som 15-åring, jo det är ett tag sen nu jag vet, och glädjen som kom hos mig när jag började läsa om detta projekt förbyttes lika snabbt till ilska när jag läste om inbrottet.

Då jag själv arbetat idéelt för Barncancerfonden i många år har jag dessvärre blivit varse om att oavsett hur behjärtansvärt ett ändamål är finns det alltid folk som totalt saknar empati och detta är en del av den mänskliga sidan som dessvärre finns. Det vi andra måste göra tydligt i detta fallet är att ännu tydligare ta avstånd från personerna som gjort detta för den som tiger och vet vem som gjort detta är lika medskyldig till det hela som den/dem som stal sakerna.

Om man kikar här på garaget finns det över 100.000 medlemar och, som nämns i tidigare inlägg, om alla lägger varsin hundralapp, gärna flera, så vore det väl själva faan om vi inte skulle få ihop pengar så ni kan bygga vidare på bilen!

Va säger ni andra bilentusiaster här på gorg, ska vi stå upp på grabbarna som ligger bakom projektet och våga ta ställning mot stölder och empatilösa människor eller ska vi knyta näven i fickan som brukligt är hos gemene man och kvinna??

Happines is a choise!

210 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Saneringa skrev:
Först av allt vill jag beklaga det som hänt er då det är en skymf mot oss alla som är intresserade av bilar för man stjäl inte andras prylar och i synnerhet inte från en bil som denna.

Jag hade själv cancer som 15-åring, jo det är ett tag sen nu jag vet, och glädjen som kom hos mig när jag började läsa om detta projekt förbyttes lika snabbt till ilska när jag läste om inbrottet.

Då jag själv arbetat idéelt för Barncancerfonden i många år har jag dessvärre blivit varse om att oavsett hur behjärtansvärt ett ändamål är finns det alltid folk som totalt saknar empati och detta är en del av den mänskliga sidan som dessvärre finns. Det vi andra måste göra tydligt i detta fallet är att ännu tydligare ta avstånd från personerna som gjort detta för den som tiger och vet vem som gjort detta är lika medskyldig till det hela som den/dem som stal sakerna.

Om man kikar här på garaget finns det över 100.000 medlemar och, som nämns i tidigare inlägg, om alla lägger varsin hundralapp, gärna flera, så vore det väl själva faan om vi inte skulle få ihop pengar så ni kan bygga vidare på bilen!

Va säger ni andra bilentusiaster här på gorg, ska vi stå upp på grabbarna som ligger bakom projektet och våga ta ställning mot stölder och empatilösa människor eller ska vi knyta näven i fickan som brukligt är hos gemene man och kvinna??

Det som inträffat är verkligen jätte tråkigt men det är ju som man säger "det finns inget ont som inte har något gott med sig". Vi kommer inte att låta någon stå i vägen för att kunna genomföra detta projekt. Jag är otroligt glad över att så många vill hjälpa oss att genomföra Projekt Framtid. Hoppas att du mår bättre nu. Som jag sagt innan så är vi tacksamma för alla medel som vi kan få och vi kommer att redovisa ALLT som kommer in och vart det tar vägen.
Tack ännu en gång för allt peppande.

1 200 Inlägg
23 februari 2011
Saneringa skrev:

Kan jag som är arbetslös och lever på 2800kr/månaden undvara 100kr varje månad till detta, kan nog de flesta göra det. Tänk vad lite man får för en hundring egentligen! Åk 7 mil mindre denna månad, rök två paket cigarreter mindre (eller ja, sluta helt). Skit i den där fikan på stan på lördag eller strunta i pizzan. smile

64 Inlägg
23 februari 2011
Stackarn skrev:
Saneringa skrev:

Kan jag som är arbetslös och lever på 2800kr/månaden undvara 100kr varje månad till detta, kan nog de flesta göra det. Tänk vad lite man får för en hundring egentligen! Åk 7 mil mindre denna månad, rök två paket cigarreter mindre (eller ja, sluta helt). Skit i den där fikan på stan på lördag eller strunta i pizzan. smile

Precis min åsikt

1 200 Inlägg
23 februari 2011
Drar även mitt strå till stacken genom att nämna er i min signatur oxå!

210 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Saneringa skrev:

Helt fantastiskt att få sådant stöd. Vi lovar att vi kommer inte att göra er besvikna.

210 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Blir ärligt talat så jäkla rörd över ert enorma stöd. Tusen tusen tack till er alla.

Kung
603 Inlägg
23 februari 2011
Lider med er, sjukt hur folk ska få hålla på och komma undan med det, dom som skyddar dessa indevider genom att hålla käften är minst lika skyldiga!

Hoppas sponsorerna hjälper till och fixar lite grejer till bilen.

Lycka till, jag följer detta projekt.

Ps lägg up bilen på garaget och be någon mod rekomendera den på första sidan smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

210 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
Uttelito skrev:
Lider med er, sjukt hur folk ska få hålla på och komma undan med det, dom som skyddar dessa indevider genom att hålla käften är minst lika skyldiga!

Hoppas sponsorerna hjälper till och fixar lite grejer till bilen.

Lycka till, jag följer detta projekt.

Ps lägg up bilen på garaget och be någon mod rekomendera den på första sidan smile

Jag är helt inne på din linje. Dom som vet vem/vilka som gjort inbrottet och inte säger något är lika skyldiga.
Då jag inte har någon bild på hur bilen ser ut som "hel" blir den inte godkänd så därför finns det inte någon bild. Jag ska kolla med någon mod om man kan lägga någon typ av länk på förstasidan till antingen vår sida här på garaget eller till denna tråden.

Sök