4035
Sök

hur ställer man turbo trycket på en 740 88?

73 Inlägg
29 juni 2006
Trådstartare
#1
undrar hur man höjer laddtrycket på en orginal 740 turbo? vore skyst me nån bild å sånt. tack på förhand..!

274 Inlägg
29 juni 2006
#2
har du en 88? , då har du antagligen b230ft iden? e de så de bara o gömma utan chip.. sitter en laddtrycksspärr på dem, annars skruvar du bara på wastgate staget..

fyllo

2 652 Inlägg
29 juni 2006
#3
japp sitter typ som en tryckvakt som inte släpper igenom om du har högre tryck , en kompis öka till 0,75 ifrån 0,6 orginal? de gick ju att köra bilen men den bröt på 4000rpm

10 287 Inlägg
29 juni 2006
#4
Det sitter ingen laddtrycksspärr i vanlig mening på en B230FT utan det finns en programsnutt i orginalchippet som mäter signalen från luftmassemätaren vid ca 3500 rpm och om den är för hög så stänger sprutet ner och man kör pannan i vindrutan.
Detta är ursprungligen ett vridmomentskydd för automatlådan men genom att det sitter samma grundprogram i bilar med manuell och automat så fick den kodsnutten hänga med på alla bilar.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

2 652 Inlägg
29 juni 2006
#5
då vet man de

73 Inlägg
29 juni 2006
Trådstartare
#6
hej nej men ja har en b230et e de samma sak me den eller+????

40 Inlägg
29 juni 2006
#7
någon som vet om man kan köpa en turbo till B230f motorn?? den sitter i en 245 -89

Get Rich Or Die Trying :rolleyes:

10 287 Inlägg
29 juni 2006
#8
Snälla Poppe,

Starta en egen tråd. Krascha inte in i en tråd så här.

Göran
Moderator

poppe_85 skrev:
någon som vet om man kan köpa en turbo till B230f motorn?? den sitter i en 245 -89

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

558 Inlägg
29 juni 2006
#9
phoobi skrev:
hej nej men ja har en b230et e de samma sak me den eller+????

b230et har en laddtrycksvakt nere vid gaspedalen (om jag inte minns fel?). Den kopplar man ur men du BÖR fortfarande inte ställa upp laddtrycket utan att chippa bilen då du kan spika sönder motorn (alla spikningar hörs inte!). Efter chipning kan du ställa upp till ca 1.0bar mera klarar inte turbon och intercooler. Plus att stakarna gillar nog inte det heller.


Maizer
30 juni 2006
#10
Den klarar 1.0bar även utan chippning.

72 Inlägg
30 juni 2006
#11
Är ju bara att tjacka en pysventil eller sättapå ett T-kors tongue


73 Inlägg
2 juli 2006
Trådstartare
#12
linnardt skrev:
Är ju bara att tjacka en pysventil eller sättapå ett T-kors tongue

vad skulle de hjälpa om ja gör de? de låter väl bara mer

3 295 Inlägg
2 juli 2006
#13
det är istället för att skruva på wastegate staget.. en slö variant! och nej den låter inte mer för det!



Sök