3315
Sök

Åkt ifrån polisen?

90 Inlägg
24 augusti 2010
#21
Vet ialla fall på moped så är det bara att dra på sålänge dom inte får bild eller film på ditt ansikte.

Hört några gånger att polisen kommit hem till dom dagen efter men kan inte gjort något även ifall hjälmen och mopeden som användes i jakten ligger framme smile

mästarenen o_O
92 Inlägg
24 augusti 2010
#22
The__dude skrev:
Vet ialla fall på moped så är det bara att dra på sålänge dom inte får bild eller film på ditt ansikte.

Hört några gånger att polisen kommit hem till dom dagen efter men kan inte gjort något även ifall hjälmen och mopeden som användes i jakten ligger framme smile
ååh...härliga mopeder.. Har inte ALLA som kört moped åkt ifrån polisen?
Är ju nästan lag på det i moppe communityn wink

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
24 augusti 2010
#23
dom som säger att polisen inte får/kan ta någon utan film,lasermätning m,m.

säger såhär: polisen får gripa på misstanke.

alla dessa gamla skrönor om vad polisen får å inte får göra i trafiken å va man kan göra lr säga fö att slippa undan e som som sagt oftast skrönor.
de kanske funkade sent 90-tal, tidigt 2000-tal. men sen dess så har en del i polisens system å va dom får i inte får göra, förändrats.

som ja skrev innan. de räcker mä en misstanke fö att polisen ska ha rätt att plocka in en person.

men mä just trafikbrott så blir de svårt fö dom att kunna sätta dit nån utan nån form av bevis, fö de kan ju vara som ni säger "polaren körde" osv osv.
lr polisen får inte tillstånd utav sitt innre befäl att fortsätta jakten.

så polisen e inte så korkade som en del tror.
dom kanske helt enkelt skiter i att gå fram till killen som sitter på huven av en sån bil dom precis jagat fö dom har inga bilder lr inte kunnat se regnumret.

polisen e utbildade i lagen så dom vet va som gäller.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

535 Inlägg
24 augusti 2010
#24
Provade förra vintern, eller nja, gav det väl inget riktigt försök.

Mötte en snut som jag såg vände, provade då att försöka köra ifrån den då det var ett långt avstånd mellan oss.

Då det var vinter och halt ville jag dock inte ligga på så hårt i kurver osv. Att jag hade 230 dieselhästar på bakhjulen spelade heller ingen roll då jag spann lika mycket som snuten i v70in bakom överallt.

Efter några kilometer hade snuten knappat in så mycket att jag insåg att det inte skulle gå.

Stannade då självmant och snuten bakom. Kom fram gapande och skrikande över min körning, han hade inte märkt att jag försökte dra dom nämligen. Trodde jag körde så fort endå bara tongue

Men dom hade lega för långt ifrån hela tiden så fick inge böter eller nåt, men han va som sagt inte glad.

Point is, inte så enkelt som man kan tro.


Sen har man väl varit med om andra grejjer där jag mött polisbilar på sommarn när man kommer i jättehöga farter, dom har såklart tvärvänt medans jag ist tryckt kick down och svängt av på närmsta avtagsväg och gömma mig en stund.

Men det är ju knappast att dra dom, då är det ju givet att dom inte kommer ikapp endå då de behövde vända och jag redan hade hög fart uppe.
Senast redigerat av aha_100 (24 augusti 2010)


1 482 Inlägg
24 augusti 2010
#25
Valt att gasa istället för att stanna 1 gång. Klarade mig, inga påföljder. Nuff said.

BLT Service
Theracords Music Label

1 772 Inlägg
24 augusti 2010
#26
aha_100 skrev:
Sen har man väl varit med om andra grejjer där jag mött polisbilar på sommarn när man kommer i jättehöga farter, dom har såklart tvärvänt medans jag ist tryckt kick down och svängt av på närmsta avtagsväg och gömma mig en stund.

Men det är ju knappast att dra dom, då är det ju givet att dom inte kommer ikapp endå då de behövde vända och jag redan hade hög fart uppe.
Haha, skönt..

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Fri fart för ett fritt folk!
13 992 Inlägg
24 augusti 2010
#27
aha_100 skrev:
Provade förra vintern, eller nja, gav det väl inget riktigt försök.

Mötte en snut som jag såg vände, provade då att försöka köra ifrån den då det var ett långt avstånd mellan oss.

Då det var vinter och halt ville jag dock inte ligga på så hårt i kurver osv. Att jag hade 230 dieselhästar på bakhjulen spelade heller ingen roll då jag spann lika mycket som snuten i v70in bakom överallt.

Efter några kilometer hade snuten knappat in så mycket att jag insåg att det inte skulle gå.

Stannade då självmant och snuten bakom. Kom fram gapande och skrikande över min körning, han hade inte märkt att jag försökte dra dom nämligen. Trodde jag körde så fort endå bara tongue

Men dom hade lega för långt ifrån hela tiden så fick inge böter eller nåt, men han va som sagt inte glad.

Point is, inte så enkelt som man kan tro.


Sen har man väl varit med om andra grejjer där jag mött polisbilar på sommarn när man kommer i jättehöga farter, dom har såklart tvärvänt medans jag ist tryckt kick down och svängt av på närmsta avtagsväg och gömma mig en stund.

Men det är ju knappast att dra dom, då är det ju givet att dom inte kommer ikapp endå då de behövde vända och jag redan hade hög fart uppe.
som sagt det är svårt vintertid att klippa ifrån deras 4wd bilar just pga antispinn antisladd alltid bra däck

då är man fetkörd oavsätt effekt om man själv inte åker 4wd

en "kompis" jag känner ;-)
drog 2st polisbilar med en 745gle
fast en sån körning är mer idiotiskt än vättigt
det slutade endå på polishuset över natten osv

så klart inte värt det med facit i handen men har man inte prövat vet man inte
men då gick körningen över till dumdristighet och det är inte lätt för polisen att riskera sin och kolegans liv pga en bil stummar därifrån istället för att stanna

resultatet misstanke grovvårdslöshet i trafik

i slutänden inget straff pga polisen inte kunde bevisa vem som kört
trots att enligt sig själva mer eller mindre trodde att bilen skulle köra rakt in i dom när dom stog och blockerade vägen

men det är helt klart inte värt det för små skit saker
men självklart så släpper man inte av när man ligger i 230blås och möter polisen utan man stummar och viker av och gömmer sig fortast möjligen

Kör fort så hinner inget hända...

Muttley
24 augusti 2010
#28
D_Carlsson skrev:
AcesHigh666 skrev:
Beeenny skrev:
1. Påkalla fri väg(blåljus).
2. Har radio, kan kommunicera med fler enheter.  Finns inte lika tätt med enheter i mindre städer
3. Ser ditt reg nummer(oftast).  Spelar ingenroll så länge dom inte vet vem som kört.
4. Deras bilar är även original snabbare än de som i 99% av fallen påstår att de dragit snuten. Dom går inte alls bra deras bilar deras utrustning väger mycket..fast självklart piskar dom ifrån -200hk bilar
5. Känner inte samma press/panik.Beror på personen en del har nerver


men tror oxå mkt av de folk skriver är bull

MVH
Angående nr.4 så var det just det jag ville påpeka, de flesta som påstår att dem dragit snuten kör inte allt för sällan volvo GL i 1/2/7/9 serien eller har någon annan slö bil utan turbo, t.ex BMW 318 eller någon form av dieselskrot... Jag har aldrig hört någon med en snabb/vass bil skryta om  det iaf. Antagligen för att dem inte behöver hävda sig..

Sen menade jag inte att de var trimmade i så, utan en original t5 eller volvo  v70 d5 drar som sagt 99% av de som påstår de dragit snuten.

Sen tror jag att dem som har nerver nog att inte tabba sig när de drar snuten är otroligt lätträknade.
Dom som verkligen kör ifrån polisen sprider det sällan efter som dom är rädda att bli ner golade roll
Har några vänner som hade som fritids intresse att köra ifrån snuten för ca 8 år sen det gick bra för dom trots att dom hade mindre effekt än polisen osv. Dom får inte jaga någon fullt ut om dom inte är misstänkta för något grövre brott...
Mjo, i den mån polisen känner att de inte är någon fara så får de jaga på rätt duktigt.


Körde från de för ett par år sedan mötte de i 240 mätarfart. De vände och försökte pressa på men jag stack ut i skogen och gömde mig istället.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
24 augusti 2010
#29
Noxxer skrev:
Valt att gasa istället för att stanna 1 gång. Klarade mig, inga påföljder. Nuff said.
Samma här. Utom synhåll smet jag in på en sidoväg och slog av allt ljus... Smög tillbaks hem och skämdes.. Absolut inget jag är stolt över, men det hände inget.. Dom hann tydligen inte se nåt regnummer.
Ca 10 år se nu...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 567 Inlägg
24 augusti 2010
#30
På moppe när man var 15-16år skulle inte fundera på det med bil.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
24 augusti 2010
#31
På E4an mitt i natten strax innan Jönköping förra sommaren. Låg och provade toppfarten när jag blåser om en stillastående polisbil. Såg dem slå på blåljusen i backspegeln men bedömde att mitt försprång var tillräckligt.
Hjärtklappning men inga påföljder.

Fri fart för ett fritt folk!
13 992 Inlägg
24 augusti 2010
#32
J-P-R skrev:
På E4an mitt i natten strax innan Jönköping förra sommaren. Låg och provade toppfarten när jag blåser om en stillastående polisbil. Såg dem slå på blåljusen i backspegeln men bedömde att mitt försprång var tillräckligt.
Hjärtklappning men inga påföljder.
sånt där är alltid spännande hände för polarn när han var på väg hem från mig

eftersom du är örebro så vet du säkert att alltid polisen står vid ekströms nattetid
och självfallet klipper han förbi en civil bil som står och skjuter laser höll då cirka 180 och han valde oxå att växla ner och hålla och svänga av illa kvikt in i industri området vid nästa avfart och gömde sig smile

när man åker så där tokfort är det lika bra att testa för det blir inget värre så länge man inte kan ha undgått att se att dom försökte stoppa bilen smile

Kör fort så hinner inget hända...

Faderator
228 Inlägg
24 augusti 2010
#33
Japp, de ela bara att gasa å köra in på nån gångväg med moppe inte så dom har nån vidare chans.. tongue Har inte gjort det själv med jag har åkt med 2 gånger när vi har dragit snuten och jag har även vart med och sätt några gånger när polarna har åkt från dom, de har aldrig hänt nått smile Och sen om dom vill kolla ens moppe så drar man ur tändhatten men inte mer en att de inte syns, sen säger man att den inte startar och 2 gånger har de la funkat .. tongue Men förr eller senare åker väll nån av oss dit tongue wink
Senast redigerat av DF (24 augusti 2010)

"Being second is to be the first of the ones who lose"

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
24 augusti 2010
#34
Inga konstigheter att köra ifrån polisen med MC eller moppe, om man kan smita in där dem inte kan köra med bilen!

Men med en bil är det helt annat...

Att välja o inte stanna när man möter dem elelr att blåsa förbi i hög fart, räknas enligt mig inte som att dra snuten. Då han dem inte ens jaga ju...

Dra snuten= en klassisk polisjakt.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Nybro
41 Inlägg
25 augusti 2010
#35
var med när brorsan hade prec köpt sin t4 och skulle givetvis visa hur bra den gick.vi körde om en grå saab 95 på 50 väg sen gasade ännu mer ut på 70 väg vi såg att saaben var bakom oss en bit men inte hade vi någon tanke på att det var en snut trodde mer på en körglad snubbe som ville hänga på hahah, så när vi parkerade bilen och väntade på en polare såg vi att den gråa saaben var en polis i en civil bil.
det roliga var att han klev ut och frågade brorsan om det var han som var rally kalle brorsan svarade att han hade prec köpt bilen och skulle testa den hur bra den gick.
då svarade snuten med en trevlig härlig röst snälla testa inte den på 50 väg smile mer än så blev det faktist inte smile

6 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
#36
är lite med på din linje "aceshigh666", de som faktiskt har kört ifrån en patrull behöver inte hävda sig till folk som de absolut inte känner.

Däremot tror jag att de som har koll på sin bil och rattar en som har ungefär samma motorprestanda som polisen har absolut chans till att köra ifrån. dock får det inte ta alltför lång tid som du säger då de har många handikapp så som com-radio och de känner antagligen ingen press.

Baron
184 Inlägg
25 augusti 2010
#37
det går väll på person, inte som på fortkörnings kameran som går på fordonets ägare?
vårdslöshet i trafik har jag för är på person, så har dom inte sett ens ansikte så så är det väll bara a blåneka att man körde den bilen vid det tillfället din bil blåste snuten

tror inte jag skulle våga göra detta med min bil, sen iofs skulle man passera en hastighetskontroll i 250plus känns det inte lönt att stanna tongue

men har åkt i från snuten med en Yamaha FS-1:a(moppe) haha, hade plockat av hela avgassystemet så den small så in i helvete, körde förbi en mörk bil som stod parkerad under en träd på kvällen, just när jag passerat slår dom på blå ljusena hehe
körde in på en cyckelväg och ställde moppen utanför en kompis som bodde i närheten och gick hem smile


1 364 Inlägg
25 augusti 2010
#38
är det Inte så att man kan bli dömd om man skriver vad man har gjort här?yikes


2 656 Inlägg
25 augusti 2010
#39
Beangt skrev:
är det Inte så att man kan bli dömd om man skriver vad man har gjort här?yikes
aldelessäkert :p


5 198 Inlägg
25 augusti 2010
#40
ekelund88 skrev:
Beangt skrev:
är det Inte så att man kan bli dömd om man skriver vad man har gjort här?yikes
aldelessäkert :p
helt klart, finns förklädda poliser som sitter här och läser om dagarna


Sök