Jo den sitter på där men det går nog bort med lite bromsrengörning sen, har inget annat att åka på så jag är illa tvungen, kommer dock inte hinna byta damask förens nästa vecka tyvärr:/
dom fälgarna du hade inna du sate på sommardäcken då ?
Det är ju vinterdäck och dom får ju bara sitta på till den 15e ändå. Så får bli såhär. Men ska försöka rengöra med jämna mellanrum tills det byts:)
Kan säga att det var ju inte det allra lättaste att byta den där damasken, vad svårt det var att få ur låsringen inne i drivknuten men det gick efter ett par svordommar och tänkande och trixande så gick det till slut:) så nu är den hel, det känns skönt! Och idag har jag gett mig på att tvätta av bilen men usch vad ledsen man blir när man tvättar den för då ser man hur mycket små stenskott och massa annat dåligt det är i lacken:( sen har jag damsugit inuti och torkat bort allt damm och bröte så nu är den ren och fin även där. Passade också på i det fina vädret att fina till listerna lite med Black chrome, kofångar listen i fram är ju helt spacklad och kladdad på sedan någon ägare innan så den ser ju inte bra ut men ska se om det går att få tag i nytt:) men men ni får iallafall en liten bild på vilken skillnad det gjorde på handtagen:D grillen behövs lackas om men vet inte riktigt hur man ska göra för att på lättaste sätt få bort färgen som sitter där nu?
japp eller så köper du både larm komplet med alla grejer samnt handtag....larm komplet ligger på ca 900kr med glaskross,tuta,huvlås,diod....handtag ligger på ca 400kr för en uppsättning...
japp eller så köper du både larm komplet med alla grejer samnt handtag....larm komplet ligger på ca 900kr med glaskross,tuta,huvlås,diod....handtag ligger på ca 400kr för en uppsättning...
en bekants kompis har en 855 94a
där fanns de ju en koplingplint där lamrdosan ska sitta redan så vi smälde i den så ficksa vi fjärnen till de larmet så funka allt sen ..
tror han betala 100-200 kr för larmdosan på skroten eller något -.-.
Var på Jb idag och hämtade en ny luftmassemätare och jag hade mailat dom innan så dom lagt undan den modell jag skulle ha, och jag åkte upp dit, köpte den och sen åkte hem, men dum som man var så kollade man ju inte så att den stämde innan man åkte så ja när man kom hem var det ju fel jag hade fått iallafall, fast jag skrev vilken modell jag skulle ha, så får åka ner nästa torsdag igen och byta ut den! Iallafall så var jag ju tvungen att göra nåt på bilen så jag började polera lite på spridarkåpan. ganska bra resultat redan men behövs lite polering till:)
Nu så i helgen har det hunnits med en hel del faktiskt:) I lördags tog jag en sväng in till elmia, ingen storhöjdare med det var väll ganska trevligt, bilder kommer komma upp i galleriet. men iallafall så köptes basar och slutsteg där blev Coustic basar och DLS slutsteg! Så igår tog jag och kopplade in allt det där, och det som återstår är att ställa in allt rätt nu:) Och idag så tog jag och böt ut det lilla avbrutna handtaget till handsfacket med, nödvändigt! Sen så monterade jag även spridarkåpan i bilen igen. Tog och lackade a-stolparna också så nu är också dom äntligen klara, tyvärr har jag fortfarande inte hittat något ställe att sätta oljetrycksgivaren än:( så mätarn sitter där men fyller ingen fuktion än så länge. Bilder på allt kommer kanske imorgon kanske även en liten filmsnutt på ljudet:) Ni får iallafall en bild på basarna och slutsteget jag köpte:)
Ursäkta den dumma frågan men kan man ta lös spridarkåpan och köra utan den tills man har polerat upp den?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.