3533
Sök

Basen slår i bott

4 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
Har problemet att så fort man höjer volymen lite grann så slår basen som en kulspruta, i bott konstant. Har kollat kontakter och kablage. Har batteriet monterat i bagagen.
Steget är ett Blaupunkt monoblock, basen är en MDS 12" och stereon en tio år gammal Pioneer.
Funderar på om det är stereon som spökar.

bilen är en bmw 320 touring e36 -96
Senast redigerat av qweck (28 augusti 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 468 Inlägg
28 augusti 2010
qweck skrev:
Har problemet att så fort man höjer volymen lite grann så slår basen som en kulspruta, i bott konstant. Har kollat kontakter och kablage. Har batteriet monterat i bagagen.
Steget är ett Blaupunkt monoblock, basen är en MDS 12" och stereon en tio år gammal Pioneer.
Funderar på om det är stereon som spökar.

bilen är en bmw 320 touring e36 -96

antingen för stark slutsteg eller för liten låda eller både och. vad exakt heter steget?
exakt hur stor låda har du?

2 914 Inlägg
28 augusti 2010
fel avstämning eller fel lådvolym om det är en sluten låda, steget har inget med det att göra,
det har med lådan att göra,

1 468 Inlägg
28 augusti 2010
kalle_kalle skrev:
fel avstämning eller fel lådvolym om det är en sluten låda, steget har inget med det att göra,
det har med lådan att göra,

tro mig. ett för starkt steg kan slå en bas i botten även om lådvolymen e bra wink har sett folk som gjort det o har även själv råkat erfara det med mitt stora steg på diverse basar/baslådor som varit fabriksbygda. bla från kicker och rockford.big_smile

TBM NINJA
917 Inlägg
28 augusti 2010
e lådan rätt storlek och tätt förutom porten? annars blirre ju inget motstånd/lågtryck i lådan som håller emot basen från att slå i korgen hur lätt som

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

4 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
Lådan är sluten och köpt i paket med basen. Steget heter Blaupunkt GTA1630(?) och ligger på 750w om jag inte har för mig fel.
Det hela spelade på fint i början när jag hade det men efter en vecka så började detta.

Billjuds intresserad
75 Inlägg
29 augusti 2010
Hände på min 15" också. Då va de sterion som va paj så försök å låna en annan stereo å se om de hjälper wink

21 761 Inlägg
29 augusti 2010
Mät spänningen (när du spelar musik) på stegets kopplingsplint där strömkabarna sitter, det är enligt mig alltid bra att göra såna kontrollmätningar för säkerhets skull. smile

4 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
Volvo02 skrev:
Hände på min 15" också. Då va de sterion som va paj så försök å låna en annan stereo å se om de hjälper wink

Får ta och prova det, blir det inte bättre av det får jag se om det är lådan som inte är tät, men det har jag inte märkt något av när jag haft ur den..

Tack för hjälpen, återkommer om det inte löser sig med en annan stereo.

4 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Mät spänningen (när du spelar musik) på stegets kopplingsplint där strömkabarna sitter, det är enligt mig alltid bra att göra såna kontrollmätningar för säkerhets skull. smile

Vad är jag ute efter för resultat där då isf?

Billjuds intresserad
75 Inlägg
29 augusti 2010
qweck skrev:
Volvo02 skrev:

Får ta och prova det, blir det inte bättre av det får jag se om det är lådan som inte är tät, men det har jag inte märkt något av när jag haft ur den..

Tack för hjälpen, återkommer om det inte löser sig med en annan stereo.

De borde ju inte va lådan eftersom det spelade bra första veckan wink men man vet aldrig tongue

Sök