Jag kom körandes i stan igår och helt appropå dog bara bilen, där efter ville den inte gå igång. Grovt sagt så tror jag att det är tändkasseten eller bränslepumpen som gett upp men halft kass som man är på bil mek så undrar jag hur kollar jag gnistan och hur hör/kollar jag om det är bränsle pumpen, kan det finnas fler alternativ till problemet??
Kanske ska säga att den går upp och lägger sig på runt 1000/varv min i en halv sekund sen dör den igen!
Jag gissar på tändkassetten som det troligaste. Köp en ny och prova att byta, det är ju lika bra att ha en liggande i bilen eftersom den kan paja precis när som helst ändå.
Du borde höra om bensinpumpen startar när tändningen är på, om du lyssnar bak vid tanken.
Felaktig tankmätare/tankarmatur är även en felkälla -slå i en dunk bensin. Du kan också öppna tanklocket och gunga bilen -du ska höra hur bensinen kluckar.
kolla så det inte är startspärren som strular iof borde den inte dö utan problemet borde funnits när du skulle starta bilen för vad jag vet ska inte startspärren slå i när motorn väl är igång oavsätt vad man gör