guwib skrev:
Freddeponken skrev:
dricker väl en öl om året kanske men det är så jäkla äckligt så låter hellre bli! äsch ställer mig i nykteristkön!
jo jag håller med där!
fattar liksom inte vitsen då jag tycker det mesta med alkohol smakar skit.,cider går bra men då kan jag ju lika gärna dricka saft ist..folk är endast ute efter
alkoholens effekter och försöker rättfärdiga det med att det smakar så bra/ i trevlig sällskap/ stämmningshöjare etc etc...
jag har rolig och kan snacka bort de flesta ändå..
tillräckligt säker i mig själv för att kunna avstå från skiten..
jag dricker MJÖLK!
Finns inget bättre än att sätta sig ner o ta en iskall öl, ÖL är gott punkt slut, bara för att du inte diggar det så kanske vi andra gör det. En sak jag märkt med många/de flesta nykterister är att de tror sig vara bättre än de som dricker.
De motiverar det med t.ex som i ditt fall "tillräckligt säker i mig själv för att kunna avstå från skiten.."
Jag kontrar detta uttalandet med, jag känner så pass säker med mig själv att jag klarar av att dricka alkohol utan att bli alkis, eller se ner på de som inte tycker som jag.
Köper du billigaste ölen/spriten på systemet, eller rentav införskaffar oskattad alkohol så handlar det om just effekten.
Du kan ju knappast säga att den som drar i sig en öl då och då, till mat t.ex eller kanske framför tv´n. Och då av en godare väl utvald sort. Gör det för effektens skull. För 1 eller 2 öl känner man inte ens av. Och därför skulle det knappast kunna motiveras med att man är ute efter effekten. För då hade man kunnat halsa hembränt.
Sen är det så att alkohol är en viktig smaksättare på t.ex öl. Alkoholfri öl smakar som avslagen cola. Mellan 4.5% och 6.0% är vad en öl ska ha för att ligga på en bra nivå tycker jag.
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.