2712
Sök

E36 m50turbo studsar när man burnar

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
#1
Bilen studsar som fan när man vill små burna.

Plast och powerflex bustningar i hela bilen.
lamell diff

fk street stötdämpare och fjädrar.

225/40/17" däck

Någon ide? är stötdämparna för mjuka? är orginal topplagingar förmjuka?

Har inte en susning om detta.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24381/907658_bxx7xv.jpg

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

5 089 Inlägg
1 september 2010
#2
oavsett hur mycket du varvar? Kollat hjulinstllningen? kanske har med saken att göra.

\Lindgren

tysk.
592 Inlägg
1 september 2010
#3
Min gjorde det när diffen huggde efter fäste eller vad man skall säga
Svårt att förklara här, skriv på msn kan jag förklara bättre.


Däckmontör
88 Inlägg
1 september 2010
#4
Släpp ur lite luft ur däcken, haft detta bekyymer själv, speciellt på min Gamla Camaro. släppte ur lite och vipps så vart det bra.



MVH Fredrik.


391 Inlägg
2 september 2010
#5
stumma upp diffen den boggar samma med vlådan motor sen nya bussningar längst ner på fjäderbenen.


"Unloaded"
1 557 Inlägg
2 september 2010
#6
Min håller också på sådär, utav bara fan, när man går in i en burn, men när man väl är i full rullning så slutar det. Kör med skapligt högt däckstryck men det är säkert som Xabin säger också att något i drivlinan flexar, finns ju en miljon jävla skitsaker att styva upp sad Men orka, det är normalt på bäämvää big_smile

"When innovation meets passion!"

391 Inlägg
2 september 2010
#7
Mechanimal skrev:
Min håller också på sådär, utav bara fan, när man går in i en burn, men när man väl är i full rullning så slutar det. Kör med skapligt högt däckstryck men det är säkert som Xabin säger också att något i drivlinan flexar, finns ju en miljon jävla skitsaker att styva upp sad Men orka, det är normalt på bäämvää big_smile

Beror på om man vill ha något som rasar eller inte tillslut ger det efter sig smile


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
#8
Xabin skrev:
stumma upp diffen den boggar samma med vlådan motor sen nya bussningar längst ner på fjäderbenen.

Sitter plast bustning ifram på diffen. dock orginal i bak.. får ta och se över dem då. (i vinter får de nog bli) skall nog ändåså renovera den.



När varvar så är det ingen fara.. men vill kunna börja burna utan det där. + har bekymmret när man börjar få fäste på 2an. (alltså när man kör)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
2 september 2010
#9
Dom där studsen är inget som är "normalt" och kan mycket väl i längden orsaka både diff och växelådsras.

Kan vara allt från "hardy" skivor om det finns på bilen till kassa bussningar.

För högt däcktryck kan även vara boven.  Väldigt många åker runt med på tok för högt däcktryck.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

820 Inlägg
2 september 2010
#10
myran skrev:
Dom där studsen är inget som är "normalt" och kan mycket väl i längden orsaka både diff och växelådsras.

Kan vara allt från "hardy" skivor om det finns på bilen till kassa bussningar.

För högt däcktryck kan även vara boven.  Väldigt många åker runt med på tok för högt däcktryck.

Vad är egentligen det "normala" för person bilar med tjänstevikt på runt 1500kg? Har kört på 1.8-2.0 på alla mina bilar, är det för mycket eller för lite? Blev lite nyfiken, har ingen aning om vad som är standard nämligen tongue

Sry för offtopic.

Om man säger

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
#11
myran skrev:
Dom där studsen är inget som är "normalt" och kan mycket väl i längden orsaka både diff och växelådsras.

Kan vara allt från "hardy" skivor om det finns på bilen till kassa bussningar.

För högt däcktryck kan även vara boven.  Väldigt många åker runt med på tok för högt däcktryck.

ny hardy skiva.

inga kassa bustningar som det står högst upp.


dock kör jag nog 3 kilo i däcken... rekomenderat tryck är?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Däckmontör
88 Inlägg
2 september 2010
#12
ToTTeN skrev:
myran skrev:
Dom där studsen är inget som är "normalt" och kan mycket väl i längden orsaka både diff och växelådsras.

Kan vara allt från "hardy" skivor om det finns på bilen till kassa bussningar.

För högt däcktryck kan även vara boven.  Väldigt många åker runt med på tok för högt däcktryck.

ny hardy skiva.

inga kassa bustningar som det står högst upp.


dock kör jag nog 3 kilo i däcken... rekomenderat tryck är?

Vad kör du för däckstorlek?

3Kilo låter väldig högt iaf.

17" kan du dra ner till 2,3-2,4 utan bekymmer.


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
#13
225/45/17
och även 235.

hjulinställningen ibak är nog bra. sliter helt jämt på däcken och är "perfekta" spår.

dock kan toe in och ut vara fel då jag inte gjort hjulinställning än.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
2 september 2010
#14
ToTTeN skrev:
225/45/17
och även 235.

hjulinställningen ibak är nog bra. sliter helt jämt på däcken och är "perfekta" spår.

dock kan toe in och ut vara fel då jag inte gjort hjulinställning än.

på suprans orginal storlek (255/40R17) ska det vara 2.5BAR

Mera tryck ger inte bättre grepp utan tvärt om.

Vill du därimot att bilen ska rulla lätt så är 3bar att rekommendera annars skulle jag prova sänka lite.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Däckmontör
88 Inlägg
2 september 2010
#15
ToTTeN skrev:
225/45/17
och även 235.

hjulinställningen ibak är nog bra. sliter helt jämt på däcken och är "perfekta" spår.

dock kan toe in och ut vara fel då jag inte gjort hjulinställning än.

Släpp ur till 2,4-2,5 ska du se på skillnad.




MVH Fredrik.


Däckmontör
88 Inlägg
2 september 2010
#16
Min 328a va precis lika dan. jag släppte ur till 2,2Kilo sen gick den fint på hjulspinn.


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
#17
Låter ju kalas.

Vad ska man ha i sådana 17"are.. så man får bra slitage och så när man åker normalt?


Ska prova med lägre tryck i morgon!!

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Däckmontör
88 Inlägg
2 september 2010
#18
ToTTeN skrev:
Låter ju kalas.

Vad ska man ha i sådana 17"are.. så man får bra slitage och så när man åker normalt?


Ska prova med lägre tryck i morgon!!

Normalkörning 2,5-2,7



MVH Fredrik.


"Unloaded"
1 557 Inlägg
3 september 2010
#19
Folk har visst svårt att se smileys, syntes rätt uppenbart hur "seriös" min sista mening var. Lägg ner för fan.

"When innovation meets passion!"

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
3 september 2010
Trådstartare
#20
Mechanimal skrev:
Folk har visst svårt att se smileys, syntes rätt uppenbart hur "seriös" min sista mening var. Lägg ner för fan.

billy (xabin) gjorde och en smiley efter och är säker på att han menade väl. dock bör man lyssna på han för han har mer effekt än båda oss tillsamans. (i en ris kokare)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners


Sök