Tuggummimannens BmwBravader, NU: sista körningen för året 3/11
Projekttråden innehåller: *Raceprojekt 600 hk+ i form av en 318is som uppgraderas succesivt. *Sugtrimmad Bmw 328 touring - en schysst sommarbrukis med en bit över 200 hästkrafter. *Diverse vinterhäckar får också vara med på ett... Visa mer
Man ser ju hur lätt som helst att det är kolvar från audi rs6
tack är inte så insatt i audis grejer...men gryyyyymt...vill oxå ha
Ja, det är kolvar från audi rs6, den generationen med v8 och turbo.
Nyligen uppkommet: Morbror har tydligen en polare som skulle kasta massa m50-kammar, så vi ska ta de som går att använda och slipa lite olika profiler som man kan ha att prova med sen ska bli intressant.
Jag har nu fått användning av min gamle sprukna m50topp:
Har fått den isärsågad, så man kan se var kylkanalerna går. Så man vet hur mycket man kan porta på respektive ställe utan att det går hål in till en kylkanal
Dessutom blir det säkert något fint att ha uppe i rummet på väggen sen
Har portat topp i ca 6 timmar idag, kom hem och fräste svart metalldammsnor, men det är så det ska va .
Insug:
Avgas:
Nästa steg är att fräsa ventilsäterna. Ventilerna som ska beställas från ppf blir en millimeter större än orginal, så då måste säterna fräsas upp en millimeter, och då kommer det ju behövas justeras till lite i kanalerna. Men bortsätt från det så är portningen färdig .
Köp en m50topp som inte är sprucken och kom hit med den så får vi se vad vi kan göra
Bebben skrev:
Kul se det går framåt! smile
Ja, det går ju lite segt nu för jag har ju fått heltidsjobb. Men får försöka jobba lite m50 på kvällar och helger. Målet är att sätta ihop botten och toppen på julledigheten .
Fick hjälp av Fredde att skruva så man kunde ta ner blocket från stativet så skiten är redo att skickas iväg till gubben som ska borra, hona, plana och o-ringa :==