3388
Sök

Vajern till huvlåset har släppt i motorrummet - volvo 850 -92

31 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
Hejsan har en liten fråga.
Vajern till huvlåset har släppt innne i motorrummet så ja kommer inte in till motorn.
Hur ska ja göra för att få upp huven så ja kan sätta i vajern igen?
Ge mig tips!!! smile
har inte lust att ta sönder nåt så gärna tips utan att skada saker och ting!!
Det är en volvo 850 -92

Tack på förhand.
Mvh Johan
Senast redigerat av vitalyte (11 september 2010)

4 767 Inlägg
11 september 2010

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Fri fart för ett fritt folk!
14 206 Inlägg
11 september 2010
ta bort blinkersen..den kommer troligen gå sönder lite min höll men plasten i lyset gick sönder lite
sen tar du en lång mejsel eller stålpinne som är stabil
sen lyser du in vid blinkersen så ska man se huvlåset sen gäller det bara ha lite tur

den vänstra blinkersen är det som gäller om det inte är det andra huvlåset som strular
öpnnade min huv så härom veckan när vajern hoppat ur

Kör fort så hinner inget hända...

31 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
Growe skrev:
ta bort blinkersen..den kommer troligen gå sönder lite min höll men plasten i lyset gick sönder lite
sen lyser du in vid blinkersen så ska man se huvlåset sen gäller det bara ha lite tur

den vänstra blinkersen är det som gäller om det inte är det andra huvlåset som strular

Tack ska du ha!!

4 Inlägg
17 september 2010
Growe skrev:

ska man bända loss huven från låset eller hur gör man? tack för svar

Fri fart för ett fritt folk!
14 206 Inlägg
17 september 2010
om man får bort blinkersen så kan man lysa in och se själva mekanismen som vajern normalt sitter i och den ska skjutas åt innerskärmen så man får ha något som är starkt nog och bryta med jag fick bara upp det vänstra låset sen bad jag tanten här hemma dra upp huvuen så jag fick in handen och ryckte till en gång till så öppnade huven sig

ett tips är att först titta på en annan 850 där man kan öppna huvuen och ta en titt på mekanismen
jag hade en i garaget så för min del var det inte direkt så jättesvårt att lista ut hur man skulle göra

Kör fort så hinner inget hända...

4 Inlägg
21 september 2010
Growe skrev:
om man får bort blinkersen så kan man lysa in och se själva mekanismen som vajern normalt sitter i och den ska skjutas åt innerskärmen så man får ha något som är starkt nog och bryta med jag fick bara upp det vänstra låset sen bad jag tanten här hemma dra upp huvuen så jag fick in handen och ryckte till en gång till så öppnade huven sig

ett tips är att först titta på en annan 850 där man kan öppna huvuen och ta en titt på mekanismen
jag hade en i garaget så för min del var det inte direkt så jättesvårt att lista ut hur man skulle göra

Hejsan!

ja, nu har jag fått upp huven och allt är frid och fröjd igen.

Tusen tack för hjälpen det där var kanon det. man fick lite panik när ena sidan inte öppnades!
Senast redigerat av Geger (21 september 2010)

Sök