2820
Sök

Värsta bilarna ni kollat på inför eventuellt bilköp?

196 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
Utsatt för skojare någon gång? Någon som försökt blåsa er? 

Det hände mig en gång, han trodde säkert att han kunde prata sig igenom ett bilköp och få mig att se dum ut enbart för att jag var tjej. Det var en volvo 460 om jag inte minns fel, kostade bara 6000:- men man vill ju inte lägga pengarna på att köra direkt till skroten. När jag öppnade motorhuven så var hela motorn nerkletad med olja, han sa "jag har spillt lite när jag fyllt på olja", då backade jag bilen och kollade parkeringsplatsen och även den var nerkletad med olja, det regnade den dagen så oljan rann runt i en regnbågsfärgad sörja, då sa han "det är inte olja, olja är svart"..då skrattade jag och gick..

Någon annan?

Full fart spar tid!

Skyline User
187 Inlägg
14 september 2010
Var iväg och kollade på en Civic type-r 05a Som låg bland dom dyraste på blocket för jag ville ha en fin bil.
Den var varjefall full med repor, Hela fälgarna var fulla med ärg* (stavning?) och missade servicar i serviceboken.

Kanske inte låter så extremt men när man åkt 25mil för att köpa bil som ägaren säger är tiptop och fullservad med servicebok blir man förbannad. Så jag åkte hem igen tomhänt.

196 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
Han trodde säkert att du skulle klippa bilen eftersom du åkte så långt.
Tips! Man kan fråga var servicen är gjord och ringa verkstaden och fråga efter serviceintervallerna, kan vara värt mödan smile

Full fart spar tid!

653 Inlägg
14 september 2010
Åkte för o kolla på en bmw e30 325i, som ägaren sa va i bra skick och allt fungerade utan problem. När vi sen kom dit så var kopplingen rasad, bromsarna hade rostat sönder o batteriet va utsletet så det funkade inte...

Smoke tires not drugs

Jävel
2 018 Inlägg
14 september 2010
Var iväg o skulle köpa en a-traktor för några år sedan.

Allting lär bra över telefon, inte långt sedan besitkning och i bra skick!
Jag hyrde släp och dragbil o åkte 20 mil enkel resa.

Väl framme står en A-traktor som är rollad med popnitat golv och trasig motor, men jag fick med en hel om jag ville. Alla däcken var blankslitna och inredningen var tokslut.

Jag fick den för halva priset men åkte ändå hem tomhänt.

You got to risk it, to get the biscuit :)

731 Inlägg
14 september 2010
Jag bor i haninge och skulle ut till sollentuna för att kolla på en 325 cupe. Skulle vara besiktad skattad mm men han hade inte sitt reg nr i huvet. Självklart fattade jag att det var något lurt med det, men jag och en polare kände för att dra dit ändå för att titta.

Väl på plats tog jag reg nr direkt i datorn och såg att den inte är besiktad och den är avställd. Ingen rost skulle heller finnas mm.

Hur som passa jag och polaren på att reta han lite genom att peka ut alla skavanker man hittade och lägga ett skambud tongue. Slutade med att han började gapa och stack iväg på varvstoppet.. Med dubbdäck kanske man kan tillägga. Kul vare.

Thedriftking
24 maj 2012
Skulle åka och kolla på en 945a
Påstods vara i bättre bruksskick, tänkte att de va värt att åka och kolla på den, sagt och gjort
Väl framme så ser jag den.. Olika färger på allt, rost överallt, pyspunka och stog på ruttna plåtisar, samt 'dekaltrimmad'
Kan säga det att jag inte äns gick ur bilen, jag bara ställde mig bredvid den, skaka på huvudet och åkte därifrån snabbt.

Pim_Pim
25 maj 2012
Skulle kolla på en 740, frågade om kopplingen var bra och om grejerna fungerade som det skulle.
-Jaja, kopplingen är bra och allting funkar perfekt, Sov ingår sa han.
Gutt tänkte ja, åkte iväg och kollade på den, tror det var runt 15mil enkel resa.

Och 740in ser ut som själva fan.. trasigt avgassystem, sopslut koppling, 4st nerslitna vinterdäck på 3 olika fälgar med punka dessutom.. och div elfel på bilen..
Och sen hade han ställt av biljäveln och begärde 7 eller 8 tusen..

Påpekade kopplingen och han säger att det är inget fel på den..
Aja tänkte jag, jag kan ju ge bud iallafall och se vad han säger.
Säger 6tusen(och det var ett jävla överpris på den)

Då blir han helt stel och kollar på bästa pappa som givetvis var tvungen att vara med, får till svar att neheddu, så billigt får du inte den här bilen. Den inavlade familjen trodde ju att det var en Ferrari dom hade..

Då får det vara, och sen åkte jag hem. smile

Finns sånt lustigt folk..

2 400 Inlägg
25 maj 2012
Thedriftking skrev:
Skulle åka och kolla på en 945a
Påstods vara i bättre bruksskick, tänkte att de va värt att åka och kolla på den, sagt och gjort
Väl framme så ser jag den.. Olika färger på allt, rost överallt, pyspunka och stog på ruttna plåtisar, samt 'dekaltrimmad'
Kan säga det att jag inte äns gick ur bilen, jag bara ställde mig bredvid den, skaka på huvudet och åkte därifrån snabbt.

tråkigt när det blir så hmm  Jag och farsan åkte 40mil norrut för att hämta en båt som skulle vara i utställningsskick och enligt bilderna så var träsnipan i helt otroligt skick.....
Vi fixade en lastbil som skulle åka upp nästa dag och hämta bilen men vi avbokade detta direkt när vi såg båten.

Först så såg man igenom båten, motorn gick knappt och ägaren hade slipat sönder stora delar av överdelen. Snacka om utställningsskick....

1 282 Inlägg
25 maj 2012
Åkte 20 mil enkelresa för att kolla på en 940 LTT som var precis så som jag ville ha den i utrustningsväg och färg på lack/inredning. Såg lite rost på bilden men säljaren sa att det var absolut inget allvarligt och det var bara och komma och kolla på den så skulle jag bli mycket positivt överaskad över bilens skick. Väl framme var det som var lite "ytrost" enligt säljaren totalt genomrostat och den sån ännu värre till undertill. Vart ingen affär av det...

Forummoderator
26 329 Inlägg
25 maj 2012
När jag letade 855/V70 AWD så hittade jag en svart 855:a på Blocket. Ringde upp ägaren, som berättade om att den hade visserligen lite småfix i lacken och att den läckte lite vatten ur expansionskärlet men annars var den fin.
Sagt och gjort, blev en resa till Umeå, från Östersund.

Väl framme så gick det att plocka lös lacken från karossen, i och med att den var rostig ända upp till railsen. Öppnade man bakluckan så frasade det..
Och angående vattenläckan så kläckte ägaren ur sig att det blev övertryck i expansionskärlet, så man fick ha med sig vattenflaskor och fylla på då och då..tack och godnatt!

Blev inget bilköp, även fast han jagade på mig med att "jag har fått tacka nej till flera intressenter"..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 maj 2012
va iväg för några år sen och kollade på en mitsubishi Eclipse den gammla modellen med popup ljusen.
skulle va nybes och skattad för en summa skit pengar mins ej hur mkt de va.

kommer ditt mitt ute i ingenstans. för en gammal skit bil såg den ju helt ok ut. de mesta funka som de skulle tills man skulle ut och prova den börjar lukta olja utavhelvte antisladd grejjset börjar lysa och herja . sen kommer man tillbaka med den bara den lutkar inte ett dugg olja . nä de gör den inte är nyrenoverad motor bla bla. för de hade han lämnat in den för . då frågade man efter kvittorna på de. finns inga för de gjorde inom mitt taxi bolag som inte finns idag. man bara jaja visst. sen började han vell inse att de va kört så skickar med 4 nya däck oxå de va bara 4 däck löst inga fälgar lr nått min tanke säkert snodda så  man sa bara ska fundera på saken och hörde aldrig av mig igen.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
25 maj 2012
Var och kollar på en bmw e30 ix i Laholm. åkte från gbg, Han sa att det finns inga bekymmer o att allt går som det skall, Nåväl. lät ju bra. åkte ner. starta bilen o lysnade. lät bra. testkörde den ca 10 min ( pressade bilen hårt ) !
Ser att tempen går upp. öppnar huven. smack sprutar det en jävla smal stråle från toppen rätt i öghelvetet på mig. blev så förbannad så jag smällde igen huven o körde tillbaka bilhelvetet och sa här har du din jävla skithög o kasta nycklarna i marken o åkte hem igen utan att säga ett ord mer till honom tongue

C H E V R O L E T <3

766 Inlägg
25 maj 2012
Mack skrev:
När jag letade 855/V70 AWD så hittade jag en svart 855:a på Blocket. Ringde upp ägaren, som berättade om att den hade visserligen lite småfix i lacken och att den läckte lite vatten ur expansionskärlet men annars var den fin.

Väl framme så gick det att plocka lös lacken från karossen, i och med att den var rostig ända upp till railsen. Öppnade man bakluckan så frasade det..
Och angående vattenläckan så kläckte ägaren ur sig att det blev övertryck i expansionskärlet, så man fick ha med sig vattenflaskor och fylla på då och då..tack och godnatt!

Blev inget bilköp, även fast han jagade på mig med att "jag har fått tacka nej till flera intressenter"..

haha att folk kör med det tricket om fler intressenter än:P kollar man på en bil som är skrot så kvittar de väll om 100 andra vill ha den:D

Forummoderator
26 329 Inlägg
25 maj 2012
cpu1337 skrev:
Mack skrev:

haha att folk kör med det tricket om fler intressenter än:P kollar man på en bil som är skrot så kvittar de väll om 100 andra vill ha den:D

Tydligen lever det vidare.
Dessutom blev han märkbart pjutt när jag sa att jag tvekade i och med det egentliga skicket.
Han hade bråttom nånstans och kunde inte vänta hur länge som helst..blahablaha..

1 532 Inlägg
25 maj 2012
Alltid varit sugen på Hummer H1 o efter jag starta eget o sparat så kändes tiden inne.
Åkte till Stockholm o skulle köpa drömmen eller..... kommer dit lacken ser förjävlig ut, glasfiberhuven är spräckt o frontbågen är sne.
Sket i det stack ut o provkörde ca 200m..... gamla traktorer är mer direkta i styrningen.
Påpeka styrningen som SKA smörjas var 500de mil då skratta han o sa att jag skulle bege mig hemåt.
Tack för att min bror var med mig och vi åkte hans H1a gubben var tyst efter en provtur i den.
Det blev en annan finare som står tryggt i garaget me mina andra bilar.
Gå aldrig på skit snack o översittare.

Forummoderator
26 329 Inlägg
25 maj 2012
Dirtymike skrev:
Alltid varit sugen på Hummer H1 o efter jag starta eget o sparat så kändes tiden inne.
Åkte till Stockholm o skulle köpa drömmen eller..... kommer dit lacken ser förjävlig ut, glasfiberhuven är spräckt o frontbågen är sne.
Sket i det stack ut o provkörde ca 200m..... gamla traktorer är mer direkta i styrningen.
Påpeka styrningen som SKA smörjas var 500de mil då skratta han o sa att jag skulle bege mig hemåt.
Tack för att min bror var med mig och vi åkte hans H1a gubben var tyst efter en provtur i den.

Inte var det till Rindab du var?

Evildan
25 maj 2012
Jag tror att jag har träffat er allihopa wink

1 532 Inlägg
25 maj 2012
Mack skrev:
Dirtymike skrev:

Nej det här var en privat person på Djurgården...... host 08or
På Rindab har jag provat en Hummer men den var som o köra en Ferrari.

Forummoderator
26 329 Inlägg
25 maj 2012
Dirtymike skrev:
Mack skrev:
Dirtymike skrev:

Nej det här var en privat person på Djurgården...... host 08or
På Rindab har jag provat en Hummer men den var som o köra en Ferrari.

Ah, tänkte väl. På Rindab har jag praktiserat en vecka för länge sen, och dom tyckte jag inte var såsom du beskrev, men då vet jag, hehe.

Sök