3457
Sök

Värsta bilarna ni kollat på inför eventuellt bilköp?

875 Inlägg
25 maj 2012
Var och testade en s40 innan jag köpte min. Över telefon lät allting bra och ägaren sa att bilen var rostfri och att han var bilmekaniker, därför skulle bilen vara i toppskick...

Väl när jag kom till honom för att kolla på bilen såg jag att det var mer rostbubblor och rost än plåt på bilen, men tänkte att det kanske är värt en testrunda endå. Ja, (bilen skulle ju vara i toppskick enligt honom) det första man märker när man sätter sig i bilen är att hela träpanelen ser ut att ha blivit nerslipad med sandpapper och under provturen var bromsarna inte de bästa, skrek så fort man snuddade bromsen, även bromspedalen kändes allmänt konstig.

När jag kom tillbaka berättade han även att han inte hade kvar sommarfälgarna utan bara däckena till dem-.-

Slutade med att man åkte hem tomhänt

Fartdåre =)
147 Inlägg
25 maj 2012
Följde med min kusin till Stockholm (nästan 60 mil enkel resa) för att kolla på en Nissan Primera GT som hade gått 9000 mil. Skulle va i toppskick, fullsevad med mera. Och min kusin hade redan en likadan halvtaskig GT som gått ca 20.

Visade sig att min kusins bil var i bättre skick, säljaren hade "blivit av" med serviceboken, fälgarna var skavda,lacken repig, bromsskivorna rostiga.. etc etc

Edit: Åkte hem utan bilen!
Senast redigerat av crille_86 (25 maj 2012)

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
25 maj 2012
Children-Of-Bodom skrev:
Var och kollar på en bmw e30 ix i Laholm. åkte från gbg, Han sa att det finns inga bekymmer o att allt går som det skall, Nåväl. lät ju bra. åkte ner. starta bilen o lysnade. lät bra. testkörde den ca 10 min ( pressade bilen hårt ) !
Ser att tempen går upp. öppnar huven. smack sprutar det en jävla smal stråle från toppen rätt i öghelvetet på mig. blev så förbannad så jag smällde igen huven o körde tillbaka bilhelvetet och sa här har du din jävla skithög o kasta nycklarna i marken o åkte hem igen utan att säga ett ord mer till honom tongue

du verkar ju va en trevlig prick att göra affärer med ... tur de inte va ja som hade den e30in smile

3 466 Inlägg
25 maj 2012
Detta påminner mej om när vi skulle kolla på en bil till polaren. Hade hittat en Saab 9-5 på blocket som verkade grymt vettig. Den skulle vara i toppskick både in och utvändigt. Ingen rost, fin i lacken och 19" fälgar med nästan nya däck osv. Den skulle dessutom gå som en dröm, Den var välservad och hade steg 1- chip. Ägaren intygade dessutom att den skulle vara pedantskött och grymt fin.

När vi kommer dit är det första vi ser en stor bula i framskärmen, rost i ALLA skärmarna, bakdörrar och baklucka, fälgarna var bara 18" med sletna däck och den var i allmänt dåligt skick. Trots detta ville min polare starta upp bilen. Ägaren sa att den kunde vara "lite segstartad ibland" och efter en stund på startmotorn rasslade den stackarn igång. Den både rasslade i motorn och skrek i remmen att han stängde av direkt, lämnade tillbaka nyckeln och sa till han att den kunde han behålla o sen åkte vi.

Under samma billetande till samma kille hade vi hittat en saab 9-3 Coupé som även den skulle vara grymt fin. Annonsen stod skriven på en "oscar" eller liknande (minns inte exakt). Bilen skulle enligt annonsen säljas pga flytt. Vi bestämmer då träff med denna "oscar" på en mack, eftersom han märkligt nog inte ville att vi skulle komma hem till honom. När vi då står där på macken, kommer där en saab 9-3 i en jävla fart in på macken. Ur denna stiger 2st nysvenskar och frågar om det var vi som var intresserade av saaben. Vi tar en snabb titt på bilen, ser rent förjävlig ut, där satt en biltema laddtrycksmätare med kablar och slangar som var dragna utanför a-stolpen ner under huven. I övrigt var bilen i grymt dåligt skick men ägaren var väldigt benägen att bli av med den. Han öppnade huven och skröt om att den hade över 300 hästar, detta på orginalturbo,orginalavgas mm. Han kunde dessutom tänka sig att gå ner 5000 direkt och han hade precis blivit av med körkortet, det var därför han skulle sälja bilen(kan tillägga att det var han som kom körandes som en dåre dit). Vi sa ganska snabbt nejtack och hej.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Trucker
2 710 Inlägg
25 maj 2012
Denna tråd är kul o läsa smile

Fart missbrukare

305 Inlägg
25 maj 2012
söke billig pendlarbil och ringde på en annons om en Suzuki Swift 1,6 -93 för 3500:-.
Åkte dit med min svåger och bilen hade fyra olika röda färger avgaset var nästan på väg att trilla av, bromsarna var väldigt sega och drog väldigt snett.
Efter provturen sa bara svågern "vi kan väll ta den för 2000:- då" varpå hon svarade "näe gubben sa att jag måste få minst 2600:-"
"bra då får du det" sa svågern och den bilen har knarat och gått nu i snart tre år som pendlar racer.

Bara för att det är den sämsta jag tittat på betyder det ju inte att man inte behöver köpa den.

Avstängd
101 Inlägg
25 maj 2012
Va och kollade på en Audi A4 1,8T innan jag köpte bubblan..ägarn sa att den va jätte fin i lacken,inredning och motor och även att den va full servad.
vi kommer dit lacken är skit inredningen skiten som tusan, och turbon va nog rätt slut också.

stod och tjötade med han en stund han sa att det va han som gjort all service så det fanns inga kvitton m.m så jag passade på att fråga om han bytt kolvuppstötarfjädrarna och det han hade han gjort...alla fem...;P

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
25 maj 2012
Christoffer91 skrev:
Va och kollade på en Audi A4 1,8T innan jag köpte bubblan..ägarn sa att den va jätte fin i lacken,inredning och motor och även att den va full servad.
vi kommer dit lacken är skit inredningen skiten som tusan, och turbon va nog rätt slut också.

stod och tjötade med han en stund han sa att det va han som gjort all service så det fanns inga kvitton m.m så jag passade på att fråga om han bytt kolvuppstötarfjädrarna och det han hade han gjort...alla fem...;P

haha vilken stjärna big_smile

Avstängd
101 Inlägg
25 maj 2012
CHEEVA skrev:
Christoffer91 skrev:

haha aa inte alla som lyckas byta dom smile

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
25 maj 2012
Christoffer91 skrev:
CHEEVA skrev:
Christoffer91 skrev:

haha aa inte alla som lyckas byta dom smile

nej du då får man va väldigt duktig big_smile

* Voff voff *
10 574 Inlägg
25 maj 2012
Åkte till Göteborg(!) från Stockholm för att köpa en Volvo 850 TDI för en massa år sedan. Bilen skulle vara rostfri, fullservad, ha sommar och vinterdäck och priset var efter lite förhandlande rätt.

Väl framme är bilen för all del rostfri, för att ägaren (en gubbe på 80+) hade sprejat över den. Servad kanske den var, men inga kvitton fanns för gubben påstod att han gjort sakerna själv och att han gärna fyllde i den tomma serviceboken om jag så önskade... Däcken som satt på var väl okej, men han hittade bara tre vinterdäck (på tre HELT olika ställen i röran) och erbjöd sig att skicka det fjärde "när det dyker upp"...

Åkte hem utan bil...

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (25 maj 2012)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

9 116 Inlägg
25 maj 2012
Blev lurad av 2 st när jag letade cab.

Åkte 23 mil upp till Västerås sent en Valborgkväll för att byta bort min Golf VR6a mot en Golf GLI Cab. Säljaren lovade att den var i toppskick och gick som ett skållat troll, nylackad, hel cab och fräsch inredning.
När jag väl kommer dit så ligger säljaren och sover, tog ca 1 timma innan jag fick tag på honom.
Tittade på bilen 1 varv, nylackad var den med massor av rinningar i hela lacken, taket var dax att byta ut sprickor i kanterna. Sätter mig i bilen, sliten inredning med 2 olika framstolar + att förarstolen satt löst och ett nersuttet baksäte, hatthyllan var en sprucken plyfa som satt löst. Kopplingsvajern trögade, säkert rostig bara att byta ut i vilket fall som helst.
Blev inget bilbyte där.....

På hösten åkte jag och tittade på en Audi cab, utan byte den här gången.
Säljaren lovade att den också var i toppskick, enda felet var en liten reva i taket som var lagad.
Åkte 25 mil ner i småland. Taket var fullt med lagade revor, golvet var blött. Alltså höll inte taket tätt. Inredningen var sliten och stötfångarna var sönderslagna. Blev ingen bil då heller.....   hmm

20 Inlägg
25 maj 2012
Jag följde med en polare som skulle kolla på en bmw e36 325 som enligt ägaren skulle vara fin när vi kommer fram är lacken repig och matt dörrsidorna sitter fast skruvade med skruv till plåttak. Sen är ju även bilen sänkt med coilovers dock tyckte ägaren den kunde bli lägre och hade kapat dom, sen visar det visar det sig att bilen varit krockad polaren och jag åkte fort därifrån kan jag säga!

Bärs!
3 456 Inlägg
25 maj 2012
Children-Of-Bodom skrev:
...starta bilen o lysnade. lät bra. testkörde den ca 10 min ( pressade bilen hårt ) !
Ser att tempen går upp.

Öhm, du startar alltså upp bilen och lyssnar på motorn, svinkör i 10min och blev sur för att bilen inte höll/kokade?
Senast redigerat av Aga_Diff (25 maj 2012)

Garaget.org peakade 2008.

613 Inlägg
25 maj 2012
åkte 12 mil och tittade på en 940 automat från 93-94 kommer inte ihåg exakt enda anledningen va egentligen skinninredningen och fronten som skulle vara i bra skick samt lite skärmar och annat junk jag va intresserad av.
kommer dit finns ingen platta under batteriet det sitter med spänband i luften
skärmarna va totalslut dragkroken satt löst skinninredningen va sprucken och repig till 1000
fronten va sprucken i plasten och lysena spräckta

påpekar detta till den totalt blåsta nuppan som ägde bilen och hennes pantade polare i baksätet står och tjatar att bilen är jättefin och att den är skön att åka i ^^

åker en sväng och lådan växlar vid 5000 varv FYFAN tänkte jag bilen hade 2 månader till bes och jag hade tänkt ta alla delar och döda den på åkern utanför samt att tanten min kunde kört lite vårdslöst med den också

hon ville ha 5000 bjöd henne 2500 för liket hon tog inte det utan ringde sin pappa och frågade först lolz
det visade sig sen när hon typ grät i telefonen att hon köpt samma bil 2 månader innan för 12000
VAFAN hur pantad får man bli och ville gå ner till 4..

jag sa tack och ajdö

Fattig student
1 282 Inlägg
25 maj 2012
Anderholm skrev:
åkte 12 mil och tittade på en 940 automat från 93-94 kommer inte ihåg exakt enda anledningen va egentligen skinninredningen och fronten som skulle vara i bra skick samt lite skärmar och annat junk jag va intresserad av.
kommer dit finns ingen platta under batteriet det sitter med spänband i luften
skärmarna va totalslut dragkroken satt löst skinninredningen va sprucken och repig till 1000
fronten va sprucken i plasten och lysena spräckta

påpekar detta till den totalt blåsta nuppan som ägde bilen och hennes pantade polare i baksätet står och tjatar att bilen är jättefin och att den är skön att åka i ^^

åker en sväng och lådan växlar vid 5000 varv FYFAN tänkte jag bilen hade 2 månader till bes och jag hade tänkt ta alla delar och döda den på åkern utanför samt att tanten min kunde kört lite vårdslöst med den också

hon ville ha 5000 bjöd henne 2500 för liket hon tog inte det utan ringde sin pappa och frågade först lolz
det visade sig sen när hon typ grät i telefonen att hon köpt samma bil 2 månader innan för 12000
VAFAN hur pantad får man bli och ville gå ner till 4..

jag sa tack och ajdö

Tjejkörd cool

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Pim_Pim
26 maj 2012
Jo nu kommer jag ihåg när brorsan och jag var iväg och skulle kolla på lite kombi bilar..
Åkte till Nässjö till Erbil och vilket skämt.. Den där bilfirman hade varken nollkoll och frågade man om någonting så hade dom ingen aning..

Aja, vi hittade en 855 som stod utanför hallarna backad mot väggen.
Såg allmänt rutten ut men det brydde vi oss inte så mycket om, men brorsan hoppade in i bilen och startade den och "puff" så blev det en oljefläck mot den vita väggen på bilhallen.

Hade så sjukt roligt åt det och redan då förstod jag vilken skitbil det var. big_smile

Men han åkte iväg och tog en snabb sväng, fruktansvärt slö och det gick knappt att göra omkörningar, den slingrade sig som en orm på vägen också..
Men han kom tillbaks och vi tyckte att den hade ett litet knackande ljud, öppnade motorhuven och givetvis så knackade det lite tyst om den och den läckte lite olja. (var svårt att se varifrån det kom då hela motorn var täckt av olja)

Fruktanvärt högttryck i expansionskärlet, kylarslangarna var stenhårda och det rök som fan när man lyfte på oljestickan..

Men vi gav nycklarna till försäljaren och sen åkte vi hem.

Raset var nära på den där jävla bilen.. Säkert någon stackare som köpte den där sen..

7 389 Inlägg
26 maj 2012
jag skulle kika på en Granada 3,0 Gxl, en ganska ovanlig bil,, motorn skulle gått 6000 mil, å inr omklädd,, lät ju ganska ok,, kom dit å började kika på på bilen

hm,, man såg direkt att karossen bara var skit, B-stolpen på hö höll på att rosta bort å var nästan AV, inr såg ut som en påse skit, visst den var omsydd men hur ser den ut??? motorn gick ej att starta,,

jag nämde att normalt brukar jag krypa under bilar å kolla rost,, men i detta fall ids jag inte för bilen är endå så pass kass i karossen så det löns inte,

jag gav ett bud på 1000,, gubben sa 5000,, ok för 2000 sa jag å tänkte slakta bilen,, NEJ 5000,, ok, hejdå sa jag

http://i13.photobucket.com/albums/a261/granadadr/DSC01403.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a261/granadadr/DSC01401.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a261/granadadr/DSC01400.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a261/granadadr/DSC01405.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a261/granadadr/DSC01406.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a261/granadadr/DSC01398.jpg

939 Inlägg
26 maj 2012
granadadr skrev:
jag skulle kika på en Granada 3,0 Gxl, en ganska ovanlig bil,, motorn skulle gått 6000 mil, å inr omklädd,, lät ju ganska ok,, kom dit å började kika på på bilen

hm,, man såg direkt att karossen bara var skit, B-stolpen på hö höll på att rosta bort å var nästan AV, inr såg ut som en påse skit, visst den var omsydd men hur ser den ut??? motorn gick ej att starta,,

jag nämde att normalt brukar jag krypa under bilar å kolla rost,, men i detta fall ids jag inte för bilen är endå så pass kass i karossen så det löns inte,

jag gav ett bud på 1000,, gubben sa 5000,, ok för 2000 sa jag å tänkte slakta bilen,, NEJ 5000,, ok, hejdå sa jag

http://i13.photobucket.com/albums/a261/ … C01403.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a261/ … C01401.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a261/ … C01400.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a261/ … C01405.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a261/ … C01406.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a261/ … C01398.jpg

Hm ser NY ut he he tongue

Sök