tobbeh78 skrev:
Åkte 60 mil enkel väg till en importfirma i södra sverige för att kolla på 3 olika skylines som enligt dom skulle vara fina.
Första bilen en Grå skyline som det satt "drifting grejer" på samt en värre diff på, bilen såg helt okej ut förrutom att lysena var blästrade, ingen fara tänkte jag brukar ju bli så på skylines.
Startade bilen lät okej, tog ut den på en test runda, den blåryckte ordentligt när jag tryckte på lite samt att diffen lät för djävligt, det ven och knackade i den så fort man svängde.
Kom tillbaka till firman och kollade lite mer noga, öppnade bagageluckan och ser ett stort fint veck över hela golvet.. påpekar det för säljaren som säger att den har varit driftad (kunde väl sagt det innan att den var driftad och krockskadad istället för att säga hur fin den är).
Fick sen titta på bil nummer 2, en vit skyline riktigt fin förrutom att kjolpaketet satt löst, säljaren sa att det var för att dom hade gått över bilen och letat efter skador och rost.
låter ju bra att dom är så noga.
Tar ut bilen på en test runda även denna blårycker när man trycker på lite, åker tillbaka till firman och påpekar detta, varpå min polare vill plocka av ett tryckrör för att se om det är turbon som är kass, sagt och gjort vi lånar verktyg och plockar lös ett tryckrör som det rinner olja ur, känner på turbon som är totalt slut (glappar flera mm åt varje alla håll).
kollar motoroljan på stickan, och den är helt tom i olja.
tredje bilen en svart skyline kan jag inte ens provköra då hela inredningen ligger i en hög i bilen..
Jag tackar för mig lite argt och åker hem de 60 milen,
jag och polaren skrattar större delen av vägen åt denna firma som ska vara en av de få seriösa importfirmorna.Efter några dagar ringer en av säljarna upp mig och frågar om jag är intresserad av den vita skylinen om de byter turbo på den och går ner lite i pris..
Säger att jag inte är intresserad av den då ingen vet hur långt den gått utan olja.
Då erbjuder han sig att dom byter motor i bilen, tackar även nej till detta då dom misslyckats att tala om bristerna på dessa bilar innan jag åkte totalt 120mil.