3228
Sök

Värsta bilarna ni kollat på inför eventuellt bilköp?

543 Inlägg
26 maj 2012
#41
Åkte 60 mil enkel väg till en importfirma i södra sverige för att kolla på 3 olika skylines som enligt dom skulle vara fina.
Första bilen en Grå skyline som det satt "drifting grejer" på samt en värre diff på, bilen såg helt okej ut förrutom att lysena var blästrade, ingen fara tänkte jag brukar ju bli så på skylines.
Startade bilen lät okej, tog ut den på en test runda, den blåryckte ordentligt när jag tryckte på lite samt att diffen lät för djävligt, det ven och knackade i den så fort man svängde.
Kom tillbaka till firman och kollade lite mer noga, öppnade bagageluckan och ser ett stort fint veck över hela golvet.. påpekar det för säljaren som säger att den har varit driftad (kunde väl sagt det innan att den var driftad och krockskadad istället för att säga hur fin den är).
Fick sen titta på bil nummer 2, en vit skyline riktigt fin förrutom att kjolpaketet satt löst, säljaren sa att det var för att dom hade gått över bilen och letat efter skador och rost.
låter ju bra att dom är så noga.
Tar ut bilen på en test runda även denna blårycker när man trycker på lite, åker tillbaka till firman och påpekar detta, varpå min polare vill plocka av ett tryckrör för att se om det är turbon som är kass, sagt och gjort vi lånar verktyg och plockar lös ett tryckrör som det rinner olja ur, känner på turbon som är totalt slut (glappar flera mm åt varje alla håll).
kollar motoroljan på stickan, och den är helt tom i olja.
tredje bilen en svart skyline kan jag inte ens provköra då hela inredningen ligger i en hög i bilen..

Jag tackar för mig lite argt och åker hem de 60 milen, jag och polaren skrattar större delen av vägen åt denna firma som ska vara en av de få seriösa importfirmorna.

Efter några dagar ringer en av säljarna upp mig och frågar om jag är intresserad av den vita skylinen om de byter turbo på den och går ner lite i pris..
Säger att jag inte är intresserad av den då ingen vet hur långt den gått utan olja.
Då erbjuder han sig att dom byter motor i bilen, tackar även nej till detta då dom misslyckats att tala om bristerna på dessa bilar innan jag åkte totalt 120mil.
Senast redigerat av tobbeh78 (26 maj 2012)

Trött och bitter?? javisst!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 238 Inlägg
26 maj 2012
#42
Nightmare89 skrev:
granadadr skrev:
jag skulle kika på en Granada 3,0 Gxl, en ganska ovanlig bil,, motorn skulle gått 6000 mil, å inr omklädd,, lät ju ganska ok,, kom dit å började kika på på bilen

hm,, man såg direkt att karossen bara var skit, B-stolpen på hö höll på att rosta bort å var nästan AV, inr såg ut som en påse skit, visst den var omsydd men hur ser den ut??? motorn gick ej att starta,,

jag nämde att normalt brukar jag krypa under bilar å kolla rost,, men i detta fall ids jag inte för bilen är endå så pass kass i karossen så det löns inte,

jag gav ett bud på 1000,, gubben sa 5000,, ok för 2000 sa jag å tänkte slakta bilen,, NEJ 5000,, ok, hejdå sa jag

http://i13.photobucket.com/albums/a261/ … C01403.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a261/ … C01401.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a261/ … C01400.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a261/ … C01405.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a261/ … C01406.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a261/ … C01398.jpg

Hm ser NY ut he he tongue

Nja, inte riktigt ny men något lite lätt begagnat!!! big_smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 238 Inlägg
26 maj 2012
#43
tobbeh78 skrev:
Åkte 60 mil enkel väg till en importfirma i södra sverige för att kolla på 3 olika skylines som enligt dom skulle vara fina.
Första bilen en Grå skyline som det satt "drifting grejer" på samt en värre diff på, bilen såg helt okej ut förrutom att lysena var blästrade, ingen fara tänkte jag brukar ju bli så på skylines.
Startade bilen lät okej, tog ut den på en test runda, den blåryckte ordentligt när jag tryckte på lite samt att diffen lät för djävligt, det ven och knackade i den så fort man svängde.
Kom tillbaka till firman och kollade lite mer noga, öppnade bagageluckan och ser ett stort fint veck över hela golvet.. påpekar det för säljaren som säger att den har varit driftad (kunde väl sagt det innan att den var driftad och krockskadad istället för att säga hur fin den är).
Fick sen titta på bil nummer 2, en vit skyline riktigt fin förrutom att kjolpaketet satt löst, säljaren sa att det var för att dom hade gått över bilen och letat efter skador och rost.
låter ju bra att dom är så noga.
Tar ut bilen på en test runda även denna blårycker när man trycker på lite, åker tillbaka till firman och påpekar detta, varpå min polare vill plocka av ett tryckrör för att se om det är turbon som är kass, sagt och gjort vi lånar verktyg och plockar lös ett tryckrör som det rinner olja ur, känner på turbon som är totalt slut (glappar flera mm åt varje alla håll).
kollar motoroljan på stickan, och den är helt tom i olja.
tredje bilen en svart skyline kan jag inte ens provköra då hela inredningen ligger i en hög i bilen..

Jag tackar för mig lite argt och åker hem de 60 milen, jag och polaren skrattar större delen av vägen åt denna firma som ska vara en av de få seriösa importfirmorna.

Efter några dagar ringer en av säljarna upp mig och frågar om jag är intresserad av den vita skylinen om de byter turbo på den och går ner lite i pris..
Säger att jag inte är intresserad av den då ingen vet hur långt den gått utan olja.
Då erbjuder han sig att dom byter motor i bilen, tackar även nej till detta då dom misslyckats att tala om bristerna på dessa bilar innan jag åkte totalt 120mil.

Ja, ett gott skratt förlänger ju livet. Hade du köpt nån av dessa Skylines så hade du nog blivit gråhårig ganska fort.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

543 Inlägg
26 maj 2012
#44
Vettemannen skrev:
Ja, ett gott skratt förlänger ju livet. Hade du köpt nån av dessa Skylines så hade du nog blivit gråhårig ganska fort.

/Benny

Jodu nog hade jag blivit gråhårig allt.. tongue

Trött och bitter?? javisst!

1 532 Inlägg
26 maj 2012
#45
Mack skrev:
Dirtymike skrev:
Mack skrev:

Inte var det till Rindab du var?

Nej det här var en privat person på Djurgården...... host 08or
På Rindab har jag provat en Hummer men den var som o köra en Ferrari.

Ah, tänkte väl. På Rindab har jag praktiserat en vecka för länge sen, och dom tyckte jag inte var såsom du beskrev, men då vet jag, hehe.

Dom har hjälpt mig att plocka hem delar till min Hummer alltid bra service smile


537 Inlägg
26 maj 2012
#46
När jag hade min saab 9000 ute på blocket så var det en kille som ringde och undrade om jag ville byta mot hans saab 900 (gamla modellen) som enligt honom hade "lite rost, men inget märkbart man stör sig på" så vi gjorde upp att han skulle komma till mig för en eventuell affär. när han kom så slängde han ett getöga på min bil och sa att han gärna byter, jag kände redan då att det antagligen är något herejössesfel på hans bil. men jag gick ett varv runt hans sketna bil och den var nåt så fruktansvärt rostig, det var stora hål på dörrarna och skärmkanter, tillochmed rost på taket?!! inredningen såg ut som fan själv och hälften saknades. ett köpargument han kom med var att toppen var renoverad för 20000 mil sen. bilen hade gått ca 30000 mil om jag inte minns fel, så vad spelar det för roll?

Tro det eller ej, men det blev ingen affär tongue


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 238 Inlägg
26 maj 2012
#47
SAAB-Karlsson skrev:
När jag hade min saab 9000 ute på blocket så var det en kille som ringde och undrade om jag ville byta mot hans saab 900 (gamla modellen) som enligt honom hade "lite rost, men inget märkbart man stör sig på" så vi gjorde upp att han skulle komma till mig för en eventuell affär. när han kom så slängde han ett getöga på min bil och sa att han gärna byter, jag kände redan då att det antagligen är något herejössesfel på hans bil. men jag gick ett varv runt hans sketna bil och den var nåt så fruktansvärt rostig, det var stora hål på dörrarna och skärmkanter, tillochmed rost på taket?!! inredningen såg ut som fan själv och hälften saknades. ett köpargument han kom med var att toppen var renoverad för 20000 mil sen. bilen hade gått ca 30000 mil om jag inte minns fel, så vad spelar det för roll?

Tro det eller ej, men det blev ingen affär tongue

Va, blev det ingen affär? *skratt*

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Rumpmas
3 860 Inlägg
26 maj 2012
#48
Tittade på en 9000 2,3T 96:a eller 97:a förra sommaren. Skulle visst vara skitfin i lacken och säljaren som ägt den flera år var mekaniker och hade alltid sina bilar tip-top enligt frun som jag pratade med på telefon. Enda nackdelen var att den hade typ ett par månader kvar till besiktningen, men den rullade tydligen igenom blankt varje år. Det lät ju bra, så jag åkte iväg och kikade på den. Var det en skrothög som inte skulle klara besiktningen skulle jag ju se det tänkte jag, så varför skulle han försöka blåsa mig?

Jovisst, den var skitfin i lacken, men jag hoppas att säljaren inte var bilmekaniker i alla fall, och det där med "tip-top" verkar ju vara väldigt från person till person.

Sätter mig i bilen och förarsätet sjunker ned en decimeter så att jag nästan fjädrar över i passagerarsätet.
Huvudcylindern till kopplingen tittar fram bakom klädselpanelen, ett par sladdar sticker ut. Startar bilen, hör att det är hål i mittre ljuddämparen.
Motorrummet fullt med olja, liksom expansionskärlet. "- Ojdå, det visste jag inte" säger säljaren bara.

Tar ut den på en provtur i alla fall, och den laddade inte som den skulle, det fattades nog 50 hk, samt att laddtrycksmätaren var trasig och den var allmänt vinglig och instabil på vägen.

Säljaren ville ha 12k, mer gick han inte ned, för det var den fan värd när den var i så bra skick sade han lol
Blev ingen affär.


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 238 Inlägg
26 maj 2012
#49
Andromeda skrev:
Tittade på en 9000 2,3T 96:a eller 97:a förra sommaren. Skulle visst vara skitfin i lacken och säljaren som ägt den flera år var mekaniker och hade alltid sina bilar tip-top enligt frun som jag pratade med på telefon. Enda nackdelen var att den hade typ ett par månader kvar till besiktningen, men den rullade tydligen igenom blankt varje år. Det lät ju bra, så jag åkte iväg och kikade på den. Var det en skrothög som inte skulle klara besiktningen skulle jag ju se det tänkte jag, så varför skulle han försöka blåsa mig?

Jovisst, den var skitfin i lacken, men jag hoppas att säljaren inte var bilmekaniker i alla fall, och det där med "tip-top" verkar ju vara väldigt från person till person.

Sätter mig i bilen och förarsätet sjunker ned en decimeter så att jag nästan fjädrar över i passagerarsätet.
Huvudcylindern till kopplingen tittar fram bakom klädselpanelen, ett par sladdar sticker ut. Startar bilen, hör att det är hål i mittre ljuddämparen.
Motorrummet fullt med olja, liksom expansionskärlet. "- Ojdå, det visste jag inte" säger säljaren bara.

Tar ut den på en provtur i alla fall, och den laddade inte som den skulle, det fattades nog 50 hk, samt att laddtrycksmätaren var trasig och den var allmänt vinglig och instabil på vägen.

Säljaren ville ha 12k, mer gick han inte ned, för det var den fan värd när den var i så bra skick sade han lol
Blev ingen affär.

Fan va en del verkar oförstående när man påpekar ett fel. Tror alla säljare att alla eventuella köpare är helt dumma i roten, eller?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Of World
3 367 Inlägg
26 maj 2012
#50
SAAB 9000 Turbo -97 , ringde och kollade läget. allt verkade bra via telefon som enligt säljaren var i fint skick utanpå och innanpå startade lätt osv

väl på plats, tittar på bilen och nere på "stötfångaren" fram så är det världens jävla rosthål

skärmkanterna påbörjade rosthål och fusklagad tidigare

"Startar lätt" var det ja.., my ass! knappt så bilfan ville försöka gå igång.

Avgassystem var helt slutkörd lät värre än 740 utan ljuddämpare typ

väl ute på vägen så gasar man ju såklart för att testa, iomed att en polare har en 9000 turbo så visste jag hur den gick, denna kändes som en gammal Opel corsa.., slö ostadig och allmänt ofräsch!

ACC'n skulle funka perfekt., varken display eller ac gick igång

Tragiskt, men sant! tur att man hade 10min resa iaf.,

som pricken över i:et "Går priset att diskutera? , Nej det är så många som ringt så dessa bilar verkar vara eftertraktade så nej priset är fast" fick hon fram smile

Stack därifrån.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 238 Inlägg
26 maj 2012
#51
opel_vectra_gts skrev:
SAAB 9000 Turbo -97 , ringde och kollade läget. allt verkade bra via telefon som enligt säljaren var i fint skick utanpå och innanpå startade lätt osv

väl på plats, tittar på bilen och nere på "stötfångaren" fram så är det världens jävla rosthål

skärmkanterna påbörjade rosthål och fusklagad tidigare

"Startar lätt" var det ja.., my ass! knappt så bilfan ville försöka gå igång.

Avgassystem var helt slutkörd lät värre än 740 utan ljuddämpare typ

väl ute på vägen så gasar man ju såklart för att testa, iomed att en polare har en 9000 turbo så visste jag hur den gick, denna kändes som en gammal Opel corsa.., slö ostadig och allmänt ofräsch!

ACC'n skulle funka perfekt., varken display eller ac gick igång

Tragiskt, men sant! tur att man hade 10min resa iaf.,

som pricken över i:et "Går priset att diskutera? , Nej det är så många som ringt så dessa bilar verkar vara eftertraktade så nej priset är fast" fick hon fram smile

Stack därifrån.

Hahaha!!!!!! lol

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

7 389 Inlägg
26 maj 2012
#52
verkar som just saabar verkar vara lik,, å att säljarna tror de är guld värda wink smile


349 Inlägg
26 maj 2012
#53
Var med farsan och kollade på en 945 turbo+, 190hästarn. Farsan är inte ung längre och ville för en gångs skull ha en bil med lite krav på sig. Fri från stora jobb så att säga. Efter mycket blocket-kollande ringde vi till sist på denna bilen som hade sänkts från 27/25 till 19000kr tror jag. Visst, finns säker problem i den prisklassen men vi ringde.
Ägaren bedyrade att den va i mycket bra skick, hans gamla svärfar som ägt.
Lugnt körd, nån enstaka rostblämma men i gott skick. Skulle gå jättefint.

Väl framme efter 20+mil så blir vi smått besvikna. Rost i ALLA skärmkanter, rost i dörrar, ful matt silver metallic som är repig överallt, buliga stötfångare, trasig och smutsig inredning. På blocketbilderna såg man inte en enda rostfläck...
Testkörde den och det va det slöaste vi kört. Orka ju sämre än gamla 244an med 113hästars 37000mil motor!!
Smutsig i motorrummet, olja degade sig överallt.
Var nära på att koka när ägarn börja dividera att det är ju lätt rost att laga och allt det övriga...
Men snäll som jag är förklara jag lugnt att vi hade lite större krav och att visst, det va "enkel rost"(rosthål -.-) men ingen ork till att laga rost när vi letar finbil.
Nämnde att jag hade bilplåtslagarutbildning(även om man som bilskadereparatör inte lagar rost alls i yrket typ)
och då lugna han ner sig.
Då börja han pruta med sig själv. 12000kr skulle vi få den för men vi tacka för oss och åkte...
Så fruktansvärt besviken man blir! Man frågar och allt ska vara i FINT SKICK. ...Ska det vara så stor skillnad på vad folk tycker är fint skick?!

I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 238 Inlägg
26 maj 2012
#54
werd skrev:
Var med farsan och kollade på en 945 turbo+, 190hästarn. Farsan är inte ung längre och ville för en gångs skull ha en bil med lite krav på sig. Fri från stora jobb så att säga. Efter mycket blocket-kollande ringde vi till sist på denna bilen som hade sänkts från 27/25 till 19000kr tror jag. Visst, finns säker problem i den prisklassen men vi ringde.
Ägaren bedyrade att den va i mycket bra skick, hans gamla svärfar som ägt.
Lugnt körd, nån enstaka rostblämma men i gott skick. Skulle gå jättefint.

Väl framme efter 20+mil så blir vi smått besvikna. Rost i ALLA skärmkanter, rost i dörrar, ful matt silver metallic som är repig överallt, buliga stötfångare, trasig och smutsig inredning. På blocketbilderna såg man inte en enda rostfläck...
Testkörde den och det va det slöaste vi kört. Orka ju sämre än gamla 244an med 113hästars 37000mil motor!!
Smutsig i motorrummet, olja degade sig överallt.
Var nära på att koka när ägarn börja dividera att det är ju lätt rost att laga och allt det övriga...
Men snäll som jag är förklara jag lugnt att vi hade lite större krav och att visst, det va "enkel rost"(rosthål -.-) men ingen ork till att laga rost när vi letar finbil.
Nämnde att jag hade bilplåtslagarutbildning(även om man som bilskadereparatör inte lagar rost alls i yrket typ)
och då lugna han ner sig.
Då börja han pruta med sig själv. 12000kr skulle vi få den för men vi tacka för oss och åkte...
Så fruktansvärt besviken man blir! Man frågar och allt ska vara i FINT SKICK. ...Ska det vara så stor skillnad på vad folk tycker är fint skick?!

Det är inte stor skillnad utan det är bara så enkelt att man lockar köparen till sig och när köparen väl är där så tänker man att den där, den är det lätt att lura, han tar bilen med sig hem när han har åkt så långt för att titta.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 282 Inlägg
26 maj 2012
#55
Åkt på en 940 här i stan som skulle vara i "nästan utställningsskick" väl framme så var baksätet helt sönderrivet i klädseln, rost på nästan hela bilen. Vart ingen affär den gången kan jag ju säga.


Aldrig nöjd
804 Inlägg
27 maj 2012
#56
Kollade på en E500 förra året. Skulle givetvis vara i nyskick och allt vad det heter, såg även ut så på bilderna. Åkte tre timmar för att köpa bilen, men ringde halvvägs dit och meddelade att jag skulle kolla på den.

Det första jag lade märke till var att den stank av billig Ica-parfym. Fair enough, tänkte jag. Mercedes är populärt bland folkgruppen som älskar just sådant pissvatten så jag tänkte ge bilen en chans ändå. När jag hoppade in så märkte jag att hela inredningen var insmord i någon semi-klibbig olja som fick den att se ut som ny, väldigt äckligt. Lade även märke till sprickor och slitage som var mystiskt borta på bilderna.

Men! Den kanske går bra ändå? Nja, under den korta provkörningen så hann inte mindre än tre motorrelaterade felkoder poppa upp i färddatorn. Detta toppades med ett trasig ljus (som lös) och slutligen en varning för hög nivå på spolarvätskan. Som var halvfull. Vidare så var motorn täckt av ett tjockt lager smuts medan bakskärmarna pryddes av rost.

Säljarens kommentar? "Nej, tidigare ägare har verkligen inte varit snäll mot bilen". Höjdaren kom dock först när jag tackade nej med motiveringen att jag inte ville köpa mig till problem. Säljarens kommentar: "Men du har åkt långt, vore synd att inte ha en fin bil att åka hem i." Jadu, tror inte att jag hade kommit hem alls med den bilen. smile



Ett inte fullt lika hemskt exempel var när jag skulle importera en Skyline R34 GTT. Fick luddiga bilder i storlek 300x200 med motivering att säljaren inte "kunde sådan ny teknologi som digitalkameror". Vad som väckte misstankar hos mig var att interiörbilderna var kraftigt vinklade mot sätena snarare än instrumentbrädan. När jag specifikt bad om bilder på instrumentbrädan såg jag att alla mätarna var utryckta och pryddes av hål, medan en eftermonterad mätare var fastborrad i instrumentbrädan.

Resten av bilen var dock i fint skick så jag bad så klart om fler bilder, gärna på motorrummet. Då fick jag en bild på chassienumret (har jag för mig att det hette), vilket jag kollade upp. Det visade sig vara en vanlig GT med utbytt motor (och externa detaljer), givetvis helt utan papper eller uppgifter om faktiskt miltal. Oavsett vad importören (JapCity) påstod så tror jag inte för fem öre att den bilen hade gått att regga i Sverige, även om det hade varit möjligt hade jag aldrig köpt en bil som marknadsfördes falskt (bilen såldes som en GTT även efter att importören upplystes om detta). Nej, importerar jag i framtiden håller jag mig långt ifrån JapCity.
Senast redigerat av Masquerade (27 maj 2012)

Livet är för kort för att äga Volvo.

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
27 maj 2012
#57
kollade på en 745a -88 för några månader sen. Enligt säljaren så skulle bilen vara i bra skick, nya däck på snygga alufälgar och helt rostfri. den hade inte gått mer än 19000 mil heller. 6500kr ville han ha för hans fina bil. Åker dit och kollar på bilen. ser direkt att alla skärmar är rostiga. trösklarna var totalrötna. öppnar bakluckan för att se vad det var för fälgar med fina däck på. det var ett par vanliga turbofälgar och däcken var totalslut. när jag stänger bakluckan så går den inte stänga utan den krånglade tydligen ibland, men de hade han ett spännband till. öppnar motorhuven och det är ingen glykol i kärlet. han fyller på närmare 2 liter....jag går in i bilen och ser direkt att hälften av all inredning saknas och det som fanns kvar satt fast med ståltråd och gipsskruv. provkör skiten och märker att bromsar och hjullager är totalslut. och trippmätaren rörde sig inte. Den hade inte gjort de på de senaste 4 åren säger säljaren.
Frågar idioten vad han kan tänka sig att släppa den för - 6000kr inte lägre sa han.
jag la mitt bud på 1500kr och jag och min bröder såg hur han var nära på att börja gråta sen sa han hejdå och gick in..
Blev ingen 745a för min del! :-)

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
27 maj 2012
#58
Aga_Diff skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
...starta bilen o lysnade. lät bra. testkörde den ca 10 min ( pressade bilen hårt ) !
Ser att tempen går upp.

Öhm, du startar alltså upp bilen och lyssnar på motorn, svinkör i 10min och blev sur för att bilen inte höll/kokade?

Du har nog tolkat det lite fel. Toppen var kass på bilen. efter när man åkt ca 40 mil o han säger att det inte finns några fel, Så ja klart man blir sur.  Men ett sådant allvarligt fel döljer man inte !

C H E V R O L E T <3

766 Inlägg
27 maj 2012
#59
har väll inget med tråden att göra men jag stod som säljare för några år sen till en polare och han visste hur ja kört bilen och ja sa att den va skrot, men han ville ha den som vinterbil så han fick väll köpa den för en 2000ing. en tidig 88ans 740 med nyrenoverad topp och nya broms ok runt om. den hade stått ett tag för köpt annan bil då ja tröttnat på 740. och när han besiktade så va styrväxeln sprucken i infästningen och nån mer 2a så han fick tillbaka pengarna=) ja visste inte om felen men man kan inte sälja bilen i ett sånt skick ändå=)

766 Inlägg
27 maj 2012
#60
Children-Of-Bodom skrev:
Aga_Diff skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
...starta bilen o lysnade. lät bra. testkörde den ca 10 min ( pressade bilen hårt ) !
Ser att tempen går upp.

Öhm, du startar alltså upp bilen och lyssnar på motorn, svinkör i 10min och blev sur för att bilen inte höll/kokade?

Du har nog tolkat det lite fel. Toppen var kass på bilen. efter när man åkt ca 40 mil o han säger att det inte finns några fel, Så ja klart man blir sur.  Men ett sådant allvarligt fel döljer man inte !

vem provkör en bil 40mil?:S va glad att han inte ringde snuten för stöld isf:S


Sök