2916
Sök

Söker VÄLLJUDANDE! bas som ändå kan ge endel ljudtryck.

365 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
#1
Hej

Som rubriken lyder så söker jag en bas som låter bra och återger ljudet på ett korrekt sett.
Håller egentligen på med spl men ska nu ge mig på ett mer sq-betonat system och har allting förutom just bas.

Då jag mest har koll på basar som spelar högt och inte har lyssnat på allt för många sq-basar vill jag gärna ha förslag och beskrivningar av folk som har eller har haft just en sådan bas.

Pris spelar ingen roll men är endast intresserad av nya grejor.

Hälsningar Jimmy
Senast redigerat av Jimmaiy (14 september 2010)

1 400 Inlägg
14 september 2010
#2
Om du är intresserad och vill betala så har jag två Critical Mass UL basar till salu.
Dom har några år på nacken men är inte mycket spelade.

Dom spelar fruktansvärt djupt i slutna lådor och kan även trycka på ordentligt om du vill.

Skicka ett PM om du är intresserad

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

365 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
#3
micke7406 skrev:
Om du är intresserad och vill betala så har jag två Critical Mass UL basar till salu.
Dom har några år på nacken men är inte mycket spelade.

Dom spelar fruktansvärt djupt i slutna lådor och kan även trycka på ordentligt om du vill.

Skicka ett PM om du är intresserad
letar nya grejor men har hittat 2 kandidater redan.

452 Inlägg
15 september 2010
#4
En personlig favorit är hertz HX300.
Mycket musikalisk, bra attack i den och gräver riktigt djupt.

Mvh Mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

4 693 Inlägg
15 september 2010
#5
JL W7 serien

Booyakasha!

365 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
#6
Softis skrev:
JL W7 serien
Tycker JL Audio har extremt högt pris på såna grejor jämfört med andra likvärdiga produkter men helt klart en kandidat.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
15 september 2010
#7
B2 Audio AC serien har fått mycket bra kritik för sitt välljud & de klarar att spela högt.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

Ljud freak !
928 Inlägg
15 september 2010
#8
HERTZ HX300 D Riktig grym bas mycket välljud men ett jävla tryck.


365 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
#9
ExtraKim skrev:
B2 Audio AC serien har fått mycket bra kritik för sitt välljud & de klarar att spela högt.
ja dom har jag tittat på tidigare hade faktiskt glömt bort dom. sen har jag tittat på dls iridium och nobelium 15" men har aldrig lyssnat på någon av dom. annars får man helt enkelt ha en spela högt låda och köra utan sub när man ska köra sq.

1 631 Inlägg
15 september 2010
#10
Hur ser systemet ut i övrigt? Det behöver man veta för att kunna göra en seriös rekommendation. Speciellt som du redan har grejorna!


PS: Att skriva att priset inte spelar roll men senare tycka ett förslag är för dyrt.... Låter som du har en budget ändå?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
15 september 2010
#11
re audio Se lr mt

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
15 september 2010
#12
RE MT är väl en burpbas?

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 september 2010
#13
Jimmaiy skrev:
ExtraKim skrev:
B2 Audio AC serien har fått mycket bra kritik för sitt välljud & de klarar att spela högt.
ja dom har jag tittat på tidigare hade faktiskt glömt bort dom. sen har jag tittat på dls iridium och nobelium 15" men har aldrig lyssnat på någon av dom. annars får man helt enkelt ha en spela högt låda och köra utan sub när man ska köra sq.
Om du ska köra SQ utan sub så antar jag att du har ett rejält framsystem? Bas behövs även i SQ, fast inte nån som överröstar resten av systemet. BTW så håller jag med om Hertz HX300, mycket trevliga basar!
Senast redigerat av ChriZtoffer (15 september 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

365 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
#14
ExtraKim skrev:
RE MT är väl en burpbas?
högt spelar dom de vet vi iaf men hur de låter vet ja inte riktigt;D

365 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
#15
ChriZtoffer skrev:
Jimmaiy skrev:
ExtraKim skrev:
B2 Audio AC serien har fått mycket bra kritik för sitt välljud & de klarar att spela högt.
ja dom har jag tittat på tidigare hade faktiskt glömt bort dom. sen har jag tittat på dls iridium och nobelium 15" men har aldrig lyssnat på någon av dom. annars får man helt enkelt ha en spela högt låda och köra utan sub när man ska köra sq.
Om du ska köra SQ utan sub så antar jag att du har ett rejält framsystem? Bas behövs även i SQ, fast inte nån som överröstar resten av systemet. BTW så håller jag med om Hertz HX300, mycket trevliga basar!
kommer köra dls nobelium 5.2 på brädan tillsammans med 3st 6,5"midbasar i var dörr.
Ska forska mer om just hertz basarna.

365 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
#16
gurenius skrev:
Hur ser systemet ut i övrigt? Det behöver man veta för att kunna göra en seriös rekommendation. Speciellt som du redan har grejorna!


PS: Att skriva att priset inte spelar roll men senare tycka ett förslag är för dyrt.... Låter som du har en budget ändå?
Jag sa inte att 10tusen är för dyrt utan att det är för dyrt för just den basen då jag tycker jl audio är overrated.

Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
961 Inlägg
365 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
#18
Stickan skrev:
ExtraKim skrev:
RE MT är väl en burpbas?
cool
Lira mj rätt högt också;)

1 400 Inlägg
15 september 2010
#19
HX Basen spelar riktigt trevligt i små slutna låder. Gräver riktigt bra på djupet. Och om du har bra med effekt så kan dom spela riktigt HÖGT och stenhårt.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

365 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
#20
micke7406 skrev:
HX Basen spelar riktigt trevligt i små slutna låder. Gräver riktigt bra på djupet. Och om du har bra med effekt så kan dom spela riktigt HÖGT och stenhårt.
Ja det är bra attack jag vill ha så att basen verkligen slår till en. hatar eftersläpande och fördröjd bas som allt för många har. inte alls kul att lyssna på.


Sök