Bältesvarnare är säkert bra att ha och jag brukar som regel alltid ha bälte på mig. Men att jag inte ens kan backa ut ur garaget utan att varnaren börjar låta, plus att den inte känner av när jag kliver ur bilen utan fortsätter att låta medans jag stänger garagedörrarna gör att jag nu vill ha den urkopplad.
Hur gör jag det enklast? Tittade runt lite på forumet Nordicaudi.com, och de länkade till någon sida som skrev att man skulle använda något diagnostikverktyg kallat VAG-COM eller VAS för att koppla ur den elektroniskt. Kan man göra det själv eller krävs det uppkoppling mot bilens dator hos verkstad? Kan man helt enkelt rycka någon kabel istället?
Sedan inte minst: Vad säger bilbesiktningen om man kopplar ur den? Får man nedslag på det?
Det går inte att rycka nån säkring. Det handlar om att koda om komfortstyrdonet o frågan är om det verkligen går att koda bort..kommer inte ihåg exakt vilka modeller det gick att göra det på men på A6 går det iaf. o det vet jag från den tiden jag va audi mek.
Okej, dags att peta upp den här tråden lite. Jag har fortfarande inte lyckats släcka bältesvarnaren och den börjar bli j-ligt irriterande. Hade bilen inne på Audiverkstad i vintras för en annan grej och bad dem göra det, men det fick de inte för högre ort.
Finns det någon i Uppsalatrakten som (mot ersättning om så önskas) skulle kunna hjälpa mig? Helt då genom användande av diagnosverktyg typ vag-com..