4268
Sök

Mappa en 850 T5R

VA FAN SKA JA SKRIVA HÄR??
159 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
ja just det. tänkte lite fel där..va inte mattesnillet i klassen direkt:P.

en annan fråga  finns det någon lista på vilka spridare som sitter på vilken bil? i någon tråd

Sharky skrev:
Nästan.

Det är arean på röret - inte diametern -som skall öka lika mycket i procent som storleken på spridarna ökar.

Var inte orolig - Marlboroman tex kan nog ge dig råd på vilket mått du skall ha på röret beroende på vilka spridare du väljer.

/Göran

Chrillz_T5R skrev:
ajdå. då sket sig hela bygget me en gång:P.

men för att räkna ut detta ska man alltså mäta diametern på de befintliga röret.
räkna ut hur stor procentskillnad det är på befintliga spridare och gröna (i mitt fall)
sedan bygga ett rör där ja ökar diameter på det nya röret lika mycket i procent som skillnaden är på spridarna

Sharky skrev:
Miniräknaren eller som i mitt fall....huvudräkning...roll

/Göran

har ni tänkt på en sak? om man blunnar så ser en inge.:P

8 250 Inlägg
17 september 2010
Chrillz_T5R skrev:
okej jaja men vet du om det finns några program som man kan räkna ut det på? eller kommer det att bli miniräknaren:P

Eller så läser du det jag skrev tidigare i tråden om du ska köra med gröna wink

Marlboroman skrev:
Det finns större att köpa, eller så svarvar man upp det men har eller så bygger man ett eget hus. Oavsett så ska man ha en innerdiameter på 72mm.

Eller 67 mm om du tänker använda vita eller ljusblå (dem är lika stora). Och naturligtvis finns det tabeller på spridare om man engagera sig i att söka, till exempel: http://forum.turboperformanceclub.nu/vi … =sprida%2A

VA FAN SKA JA SKRIVA HÄR??
159 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Chrillz_T5R skrev:
okej jaja men vet du om det finns några program som man kan räkna ut det på? eller kommer det att bli miniräknaren:P

Eller så läser du det jag skrev tidigare i tråden om du ska köra med gröna wink

Marlboroman skrev:
Det finns större att köpa, eller så svarvar man upp det men har eller så bygger man ett eget hus. Oavsett så ska man ha en innerdiameter på 72mm.

Eller 67 mm om du tänker använda vita eller ljusblå (dem är lika stora). Och naturligtvis finns det tabeller på spridare om man engagera sig i att söka, till exempel: http://forum.turboperformanceclub.nu/vi … =sprida%2A

okej jag kommer ju att köra med gröna. då e det 72mm som gäller.tongue.

har ni tänkt på en sak? om man blunnar så ser en inge.:P

Sök