2821
Sök

BMW 535i e34 rycker till vid höga varv.

10 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
#1
Hej

Jag har en BMW 535i e34 av årsmodell 89 som rycker till vid lite högre varv ibland. Den kan även dö ibland när man bara åker vanligt och inte gör något gas på drag alls, men den hoppar igång nästan direkt igen om man bara låter den rulla med växel i. Det konstiga är att lampan för ABS-bromsarna lyser så fort den får de här rycken. hmm

Någon som kan tänka sig veta vad felet kan vara?

Är väldigt tacksam för svar! smile


7 Inlägg
17 september 2010
#2
har aldrig varit med om de felet i min har en bmw 535i - 88 , men testa fara in å göra en felsökning av bilen ? då du säger att abs lampan lyser  då den rycker de är inte så att bromsarna ligger på ? jag hade förslagit å fara in å göra en koll med datorn så de inte är helt vajsing i abs systemet men låter välldigt skumt. min har bra tomgång dock kan de sjunka lite efter ett tag men inge märkvärdigt.

10 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
#3
RKosse skrev:
har aldrig varit med om de felet i min har en bmw 535i - 88 , men testa fara in å göra en felsökning av bilen ? då du säger att abs lampan lyser  då den rycker de är inte så att bromsarna ligger på ? jag hade förslagit å fara in å göra en koll med datorn så de inte är helt vajsing i abs systemet men låter välldigt skumt. min har bra tomgång dock kan de sjunka lite efter ett tag men inge märkvärdigt.

Bromsarna ligger inte på iaf, det kan jag säga. Känns som att abs-systemet lever i sin egna lilla värd och bara bromsar bilen helt plötsligt ibland..hmm Ja tomgången och motorn rent allmänt går hur fint och bra som helst, både på låga och höga varv. smile


10 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
#4
Ingen som kan tänkas veta vad felet kan vara?


2 Inlägg
28 september 2010
#5
Prova att stänga av anti-spinn och liknande, min rycker när den är på..

Med.lem
3 759 Inlägg
28 september 2010
#6
berglux skrev:
Prova att stänga av anti-spinn och liknande, min rycker när den är på..

E34 -89 hade inte antispinn.
Senast redigerat av Mr_EmCom (28 september 2010)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
28 september 2010
#7
Min corsa fick spel när absen balla ur, så prov där. själv klippte jag kablarna till bromsarna smile


Tekniker
345 Inlägg
28 september 2010
#8
Kan va styrdonet som gör som den vill.

LuCiiifer skrev:
Min corsa fick spel när absen balla ur, så prov där. själv klippte jag kablarna till bromsarna smile

ajajaj, lite svårt o bromsa nu wink

Det man inte dör av gör ont.

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
28 september 2010
#9
nepps bara kablarna till absen, tvinna i hop och lampan slocknar. Kransen på abs,en hadde spruckit och man är tvungen och byhta drivaxeln för o laga det, så efter andra gången klippte jag istället tongue


Tekniker
345 Inlägg
28 september 2010
#10
LuCiiifer skrev:
nepps bara kablarna till absen, tvinna i hop och lampan slocknar. Kransen på abs,en hadde spruckit och man är tvungen och byhta drivaxeln för o laga det, så efter andra gången klippte jag istället tongue

Jo ja förstod det, helt rätt,ibland måste man klippa o klistra lite.
Bara inte besiktningen ser det så spelar det ingen roll.

Det man inte dör av gör ont.

10 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
#11
LuCiiifer skrev:
Min corsa fick spel när absen balla ur, så prov där. själv klippte jag kablarna till bromsarna smile

Nått med ABS-systemet är det ju men har ingen lust att klippa kablarna..


2 Inlägg
11 oktober 2010
#12
Mr_EmCom skrev:
berglux skrev:
Prova att stänga av anti-spinn och liknande, min rycker när den är på..

E34 -89 hade inte antispinn.

Min 89a har Visst det, den är fullutrustad.

Med.lem
3 759 Inlägg
11 oktober 2010
#13
berglux skrev:
Mr_EmCom skrev:
berglux skrev:
Prova att stänga av anti-spinn och liknande, min rycker när den är på..

E34 -89 hade inte antispinn.

Min 89a har Visst det, den är fullutrustad.

Det skulle vara väldigt intressant om du tog en bild på typ knappen till den.
Jag var typ säker på att e32 var först med antispinn.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

...has left the building...
4 474 Inlägg
11 oktober 2010
#14
Även min 90a hade ASC, och EDC!!!!...O den ryckte den med med ASC inkopplat. Bilen var en bruxhink...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

oo=00=oo
374 Inlägg
12 oktober 2010
#15
Mr_EmCom skrev:
Det skulle vara väldigt intressant om du tog en bild på typ knappen till den.
Jag var typ säker på att e32 var först med antispinn.

Stämmer bra att E32 var först i BMWs modellprogram. E32 började säljas i Sverige 87, E34 88..

Freude am fahren!

2 011 Inlägg
12 oktober 2010
#16
Farsan hade ett sådant problem på sin. Broms lampan lös till vid tillfällena.
På hans var det stiften som var dåliga och han hade ett litet hål i en vakum slang vid torped väggen.

Bmw kunde inte svara på varför bromslampan lös till för detta, men efter de bytat stift och slang, så gick bilen som den skulle igen.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

10 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
#17
Clintan66 skrev:
Farsan hade ett sådant problem på sin. Broms lampan lös till vid tillfällena.
På hans var det stiften som var dåliga och han hade ett litet hål i en vakum slang vid torped väggen.

Bmw kunde inte svara på varför bromslampan lös till för detta, men efter de bytat stift och slang, så gick bilen som den skulle igen.

Okej, ska byta stift och kolla! tack för tipset!


22 Inlägg
15 april 2012
#18
Har en e34 -92 kan någon säga mig vart knapparna till edc och asc sitter, om de finns


Sök