Thunderbird88 skrev:
jonnielahti skrev:
jag tror helt på att de är för att sånna här knäppa trådar ska skapas
Skämtar du? Satte kapen i skiten. aja
Andromeda: Okej, men hur enkelt tror du det är att hitta sånt begagnat så snabbt och billigt som möjligt? Facepalm på dig skulle väl jag säga. Rätt bultmönster - bör passa. Bara skit bilar som kör sina egna sätt.
Förberedelse är A och O för att slippa krångel. Man är ute i god tid med vinterdäck till att börja med, annars blir det som för dig och mig
Min lilla vinterdäckshistoria:
Nu när tempen börjat leta sig ned mot nollan fick jag tummen ur och började surfa Blocket efter vinterdäck till den blå. Hittade till slut en uppsättning i Hallstahammar, skulle vara fina premiumdäck, kanonbra, gått max 500 mil, på plåtfälg. Snackar lite med säljaren på telefon som visar sig vara från icke skidåkande nation. Men nåväl, han var trevlig och verkade vettig, så jag frångick tillfälligt mina privataffärsprinciper mot att göra affärer med sånt folk och åkte dit. Visade sig att däcken visst var av märket Fighter, alltså regummerade. Och visst var mönstret bra, men dubbarna på två av däcken låg på sidan i däcket, som fällda träd
Någon hade roat sig med hjulspinn med nya dubbdäck på asfalt tydligen
Prutade tills jag skämdes och tog dom i alla fall. Sätter dom nog på den grå istället, som ändå mest står.
Så det gäller att vara ute i god tid om man vill slippa onödiga bekymmer. Nu har jag ju däck hemma, så då återstår väl att se om jag gör som 90% av Stockholmarna verkar göra och låter bli att sätta på dom på bilen förrän det är för sent. Det lutar åt det eftersom det är så jobbigt att skruva lite hjulbultar