3493
Sök

Lambdan avklippt, går bilen att köra?Hjlälp! Audi A3-00

196 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
Skulle byta Lambdasonden idag och den första mekanikern ringde å sa att han inte fick loss den, eftersom han ville ha timdebutering bad jag honom avbryta. Jag åkte sedan till Mechanum som kunde byta den åt mig, dom konstaterade att den första mekanikern klippt sönder lambdan och att den inte gick att få loss från fästet. Den hade härdat fast och nu ska dom plocka ner grenröret för att försöka få loss Lambdasonden. MEN det är först om 2veckor dom hade tid eftersom det tydligen tar en hel dag, så min fråga är, kan jag köra med bilen tills vidare? Eller kommer katalysatorn explodera under mig?

Full fart spar tid!

Tekniker
345 Inlägg
30 september 2010
nej inget exploderar haha, men motor lampan kommer lysa, ev kan bilen gå lite sämre.
då har den nypt i gängorna, ev måste hålet gängas om, ivärstafall byta grenrör.

Det man inte dör av gör ont.

196 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
Åh vad skönt, då behöver jag inte ställa in Ullareds trippen till helgen :p
Jo tack, dom har redan informerat mig om att det kan kosta mig 5500:- om grenröret inte håller.

Full fart spar tid!

Tekniker
345 Inlägg
30 september 2010
det är dyrt med premium bil wink

196 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
Ska det smaka så.. smile

Full fart spar tid!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 september 2010
Räkna med lite högre bränsleförbrukning tongue Men fixa det så snabbt du kan, även om det går att köra med bilen så är det inte menat att man ska göra det.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

196 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
Hade jag kunnat fixa de själv hade jag gjort det, tyvärr så hade dom inte tid förrän om 2veckor till å ta in bilen, blir till att köpa tågkort, uh..

Full fart spar tid!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 september 2010
Adiiii skrev:
Hade jag kunnat fixa de själv hade jag gjort det, tyvärr så hade dom inte tid förrän om 2veckor till å ta in bilen, blir till att köpa tågkort, uh..

Jo jag läste det, menade bara att det är lätt hänt att man skjuter upp det efter det med tanken "en vecka till gör väl inget...?" smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Tekniker
345 Inlägg
30 september 2010
Adiiii skrev:

Det är inget farligt o köra bilen, inget går sönder. som sagt så drar den lite mer soppa och du får en felkod.
Senast redigerat av Bullen1 (30 september 2010)

196 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
Ah nä, jag ska då inte skjuta upp det, kosta vad de kostar men lagas ska den smile

Full fart spar tid!

Sök