Smög ner i garaget och monterade fyrpunktsbältet ganska provisoriskt! Lite småpyssel att få dit allting rätt, men det blev ju helt okej.
Nu vet jag att många kommer ta upp detta om att den inte är rätt monterad, men tanken bakom detta är att jag ska sitta still i sidled, bältet kommer monteras om och "mer korrekt" när jag fixat glasfiberstol och förhoppningsvis halvbur!
Klistrade även fast en liten skärm jag fyndade fram förut, sjukt nöjd med placeringen... ska se vad den kommer användas till! Tanken är väl att koppla in typ mobil eller liknande till den, vore kul om den kom till någon nytta i bilen iallafall.
Bältena utplacerade innan montering
Såhär är nu ögglorna monterade i brist på annat. Bort med originalbältesadaptern och dit med ögglorna på samma bult... håller det... jag vet faktiskt inte! Ögglorna sitter ju lite snett mot mitten av bakbänken, men inget jag känner av då jag knäppt ihop bältet.
Resultatet
Skärmen med mittpanel, blev riktigt bra enligt mig!
Jonthe (Monsterw) och jag diskuterade detta och vi kom väl fram till att vid hårdare körning, typ drifting när man inte har särskilt hårt luftflöde in mot blocket, så behöver fläkten komma igång lite tidigare. Som han sa, från 90 grader så är det ju bara ca. 15-20 grader beroende på trycket till kokpunkt, och ska då fläkten gå igång vid 90 så hinner den inte kyla tillräckligt fort. 65 låter dock extremt lågt, jag skulle ställa in min på 70-75 iallafall
Åker man då rakt framåt och har högt luftflöde in mot motorn, och fläkten går igång redan vid 65 på det så får man en motor som aldrig når arbetstemperatur? Vilket varken är bra för maskin eller prestandan...
trevligt resultat med elfläkten! trevligt med 16tummare! lär ju blåsa på friskt!
Det känns som att ni blandar ihop 2 olika grejjer? När jonte snacka om 65 graders termostat så tror ja han menar den mekansika termostaten i kylsystemet som öppnar till kylaren och inte när fläkten ska starta. Jag åker med sån 65graders termostat och jag håller med om att det låter lågt men efter att den blivit ganska vanlig bland bmw åkare med bra resultat för dom som tidigare haft värmeproblem vid hård körning så provade jag med förra sommarn, dock så bytte jag till större kylare vid samma tillfälle men jag tycker det lirar bra. Termostaten öppnar vid 65 men tempen ligger högre.. Min fläkt vill jag minnas är ställd å starta vid 85grader om jag inte missminner mig..
trevligt resultat med elfläkten! trevligt med 16tummare! lär ju blåsa på friskt!
Det känns som att ni blandar ihop 2 olika grejjer? När jonte snacka om 65 graders termostat så tror ja han menar den mekansika termostaten i kylsystemet som öppnar till kylaren och inte när fläkten ska starta. Jag åker med sån 65graders termostat och jag håller med om att det låter lågt men efter att den blivit ganska vanlig bland bmw åkare med bra resultat för dom som tidigare haft värmeproblem vid hård körning så provade jag med förra sommarn, dock så bytte jag till större kylare vid samma tillfälle men jag tycker det lirar bra. Termostaten öppnar vid 65 men tempen ligger högre.. Min fläkt vill jag minnas är ställd å starta vid 85grader om jag inte missminner mig..
aja skruva på!! /R
Sant så sant... Men vad menar du med att "kylaren öppnar sig"? Den ska väl ha cirkulation hela tiden?