Att få dit kolfiberkåpan var inte det lättaste jag gjort. Passformen var i princip 0 och man fick verkligen pressa så det knakade i fibrerna! Men till slut satt den där, och ganska så bra också
Bytte även dumpventil i samma veva och märkte en klar skillnad med motorn igång. Den förra lekventilen sög in luft på tomgång jämfört med denna, som verkligen håller tätt med klass! Betydligt tystare ventil av bra kvalitét.
Helt klart nöjd med resultatet!
Nu inväntar jag coilovers och sparar inför sportstol. Sen blir det all in-satsning på fälgar!
Har lite dåliga news angående coilsen... Köparen verkade -trots allt- vara en bluff, så nu måste vi kräva tillbaka från paypal.
Det sjuka är att jag hittade killen på Facebook, bara det att han inte accepterar eller svarar alls. Han gav mig även bra svar angående coilsen, så detta är sjukt förvirrande!
Har lite dåliga news angående coilsen... Köparen verkade -trots allt- vara en bluff, så nu måste vi kräva tillbaka från paypal.
Det sjuka är att jag hittade killen på Facebook, bara det att han inte accepterar eller svarar alls. Han gav mig även bra svar angående coilsen, så detta är sjukt förvirrande!
Fan va drygt när det ska strula med nånt där!! Hoppas det löser sig!
Monterar av grenrör och hela paketet för tillfället. Det är lite klurigt när allting är punktat ihop samt downpipen och frontpipen består av ett rör...
Skitfint som ni ser, riktigt finlir... INTE!
Tröttnade på det där och monterade nya sidoblinkers istället!
Imorrn drar jag fram bågfilen och kapar röret för hand! Förhoppningsvis får jag upp paketet utan större bekymmer.
Vi får se om jag även hämtar ut det efterlängtade paketet imorgon, som skickades nerifrån Linköping (om jag inte minns fel), av en trevlig kille!
Efter att ha spenderat gårdagen på toan pga. magsjuka, och ha blivit relativt frisk idag, så hämtade jag äntligen ut stolen. För de summan jag gav väntade jag mig inte perfektion, men det var faktiskt snäppet värre... Klädseln är ganska illa tilltygad (hehe), men ingenting som är omöjligt att fixa!
Detta blir ett litet projekt i sig. Klädseln behöver få sig en rejäl tvätt, sys och få sig ett gäng kardborrband så borde den vara i tipptopp condition igen!
Stolen i sig ser skitbra ut, det är ju tyvärr ganska svårt att hitta äkta Bridestolar i bra skick utan att betala stora "nypris-summor" nuförtiden.
Fick även med ett par Mazda RX-7 superlow fästen, som säkerligen är värda en hel del! Ska se om jag kan fixa in dessa i Nissen
Stolen är en Bride Zeta II, både stol och skenor är importerade från Japaaaaan!