Här är en liten tråd om projektet med min egenhändigt byggda Super Seven - först med en kompressormatad motor sedan med Turbo istället...byggd helt från scratch av mig själv hemma i garaget.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
9 maj 2013
#502
33Coupe skrev:
farbrorbozze skrev:
jäklar så brutal den måste vara
Dom som åkt med mig har tyckt det var häftigt.....skrattade hysteriskt....
föstår det, jag har fått mig ett par åkturer i en jobbarkompis AC-cobra, och det är väl inte ens i närheten även om vägkänslan & bilstorleken är ungefär densamma, så skiljer det ju rejält på HK/kg http://www.garaget.org/lisle
Dom som åkt med mig har tyckt det var häftigt.....skrattade hysteriskt....
föstår det, jag har fått mig ett par åkturer i en jobbarkompis AC-cobra, och det är väl inte ens i närheten även om vägkänslan & bilstorleken är ungefär densamma, så skiljer det ju rejält på HK/kg http://www.garaget.org/lisle
Jo..förvisso, men Cobran är ju ena av dom häftigaste bilarna som rullar på vägarna...brutal kraft i en V8, det känns ganska odramatiskt att dra iväg i en såpass lätt bil som en 7:a - det upplevs helt annorlunda i en vass bil som är tyngre helt enkelt:cool:
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
10 maj 2013
#504
33Coupe skrev:
farbrorbozze skrev:
33Coupe skrev:
Dom som åkt med mig har tyckt det var häftigt.....skrattade hysteriskt....
föstår det, jag har fått mig ett par åkturer i en jobbarkompis AC-cobra, och det är väl inte ens i närheten även om vägkänslan & bilstorleken är ungefär densamma, så skiljer det ju rejält på HK/kg http://www.garaget.org/lisle
Jo..förvisso, men Cobran är ju ena av dom häftigaste bilarna som rullar på vägarna...brutal kraft i en V8, det känns ganska odramatiskt att dra iväg i en såpass lätt bil som en 7:a - det upplevs helt annorlunda i en vass bil som är tyngre helt enkelt:cool:
ja helt klart känns kraften i den trimmade V8an & den har ju ändå "bara" 1370kg totalvikt, inga problem att göra "donuts" om man säger så. han lade av en rejäl rykare på Gävle crusing förra året påhejjad av publiken , men med glädje som slutade tvärt när en cyklande polis pickade honom på axeln
förstår att vridmomentet gör viss skillnad mellan din motor & en V8
Najs, de tar sig! Skönt att besiktningen var ok, de suger att få back där... Men då är det typ dags att rasta bilrackarn eller är det mer som måste fixas?
Najs, de tar sig! Skönt att besiktningen var ok, de suger att få back där... Men då är det typ dags att rasta bilrackarn eller är det mer som måste fixas?
Håller faktiskt på att rasta ur han lite om kvällarna - en liten justering av mappningen kanske, men än så länge rullar det på....men efter förra årets klabb så ska man inte säga för mycket.........
Har skaffat en annan diffklump med 3,38:1 i utväxling, klyver den och rengör/målar den så läng i väntan på att jag ev ska montera en Quaife diff i den vid tillfälle...
Fick tillverka en specialhylsa till muttern på pinjongen....
Såja...utväxlingen som skall flyttas över till Quaife diffen
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
23 maj 2013
#508
blir det rejsigare eller mer landsvägsvänlig utväxling nu ? Sån där hylsa har jag gjort på jobbet med, krävs till vissa motorgivare mm på volvolastbilar,
blir det rejsigare eller mer landsvägsvänlig utväxling nu ? Sån där hylsa har jag gjort på jobbet med, krävs till vissa motorgivare mm på volvolastbilar,
Jo...ibland är det enklare att tillverka vissa specialverktyg själv. Blir mer åt landsvägshållet - lite högre toppfart...vridet är ju där nu när motorn har andningshjälp så att säga....
Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
24 maj 2013
#511
33Coupe skrev:
farbrorbozze skrev:
blir det rejsigare eller mer landsvägsvänlig utväxling nu ? Sån där hylsa har jag gjort på jobbet med, krävs till vissa motorgivare mm på volvolastbilar,
Jo...ibland är det enklare att tillverka vissa specialverktyg själv. Blir mer åt landsvägshållet - lite högre toppfart...vridet är ju där nu när motorn har andningshjälp så att säga....
aha, ja det är ju en sportbil i miniatyrformat så den ska väl gå fort på vägen med
Nu i helgen så gasade jag o grabben på Gatebil 2013 på Mantorp från Fredag till Söndag utan några problem i år! Filmer som vi tog med vår GoPro kamera kommer att läggas upp i veckan...går sjukt bra på bana med slicks om vi får säga det själva...och så himla skönt att slippa missöden den här gången.............
Här är en länk till en av filmerna - fler kommer att läggas upp efter hand. Tyvärr väldigt lugn körning för det mesta på grund av mycket gul-flagg och driftingbilar.. http://youtu.be/E8C77AT64Io
Här är en länk till en av filmerna - fler kommer att läggas upp efter hand. Tyvärr väldigt lugn körning för det mesta på grund av mycket gul-flagg och driftingbilar.. http://youtu.be/E8C77AT64Io