3623
Sök

Buick roadmaster 1994 jättedålig kupevärme

1 112 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
Någon so har någon ide om vad man skall göra för å rätta till mitt värme problem? startar å varmkör bilen å den få upp tempen normalt å fint men det tar jättelång tid innan jag får någon nämnvärd värme i bilen. hinner till jobbet innan värmen kommer å det funkar just nu men i vinter så måste man ju kunna tina upp bilen om det är snö å helvete å då kan man ju inte varmköra 20 minuter varje dag innan man åker.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

5 111 Inlägg
5 oktober 2010
Dålig cirkulation i värmepaketet? Prova spola ur det och se vad som händer.

Tekniker
345 Inlägg
5 oktober 2010
Som sagt, kan va stopp i värmepaketet, blir tempen normal i motorn? kan va termostaten.

Det man inte dör av gör ont.

1 112 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
Bullen1 skrev:
Som sagt, kan va stopp i värmepaketet, blir tempen normal i motorn? kan va termostaten.

tempen och temp mätaren beter sig normalt! och värmen kommer i luft blåsen inne i kupen en värmen kommer inte samtidigt som temp mätaren stiger utan långt efter

1 112 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Nu har jag bytt ut termostaten och det är ingen skillnad jämfört med innan byte av den. Funderar på om vattenpumpen kan va kass eller något

1 112 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Nu har jag bytt termostaten och kört en riktig jävla kylsystem skölj med rätt medel osv.
ingen skillnad alls! lika kallt, skall man misstänka vattenpumpen eller kan det finnas andra bovar i dramat?

1 112 Inlägg
3 mars 2012
Trådstartare
Har nu plockat ner i princip hela instrumentpanelen i bilen. Jag hittade felet men saknar en detalj för att lyckas med det. Värmepaketet sitter inte fixerat där det skall så kalluften som skall värmas genom att pressas genom värmepaketet smiter istället förbi runtom. de clippet som skall hålla paketet fixerat saknas. med andra ord så är skiten slarvigt ihopsatt. måste ha ett sånt clips å de går inte med vadsomhelst efterssom det måste tåla värmen i värmepaketet.

https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36815/36815-e0cc00be2ba17dce7274267d6a7cda2e.jpg

Sök