2647
Sök

Sprakande/smällande ljud!

Emelie Hallberg
829 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
Hejsan! blir tokig på ljudet i min bil!
Lagade slutsteget, (nya utgångar och de blev lödning av kretskort, fungerade klockrent en månad sen kom det tillbaka och steget blev omlött men fortfarande så smäller/sprakar det till vid lite högre volymer. ( man hoppar ur stolen ibland, så illa låter det)

Det är framsystemet det smäller i "Phoenix Gold ZR 6,5" verkar vara nått skumt i dörren men vad skulle det kunna vara? (inte lättare att ja inte får bort dörrsidan är Volvo 760is dörrsida med elhissar) kan det vara så enkelt att de är nån kabel som ligger i kläm? eller att de helt enkelt är sönderspelat?

Mvh

1 535 Inlägg
7 oktober 2010
Hade samma fel i golfen. Du hade jag klämt lågnivåkabeln.

Spl Dynamics/db Akuten

451 Inlägg
7 oktober 2010
Jag skulle gissa på något jord fel. Hade samma problem i bil för några år sen och då hade jag slarvat med att slipa rent där jag fäste jordkabeln till steget, det blev ju dålig kontakt då och steget slog av och på ibland, då när det slog på så small det som satan från basarna. När jag fixade det så blev det tyst. smile

Kolla också det som Swedenrockers nämnde, behöver inte vara något stort fel. Oftast små enkla fel som man slarvat med. wink

Sök