3351
Sök

Köpråd. Nya krav! Se sista sidan. Astra F, Golf, Mazda 323, Passat.

huh?
10 427 Inlägg
16 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
Har nog bestämt mig nu.

Blev en Nissan Primera trots allt? ( wink om den ens nämnts i tråden )

4 637 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
steifan skrev:
EmilHammarlund skrev:
Har nog bestämt mig nu.

Någon japan blir det nog. Troligtvis Corolla, gillar dem. 3-d, 5-d elller kombi. 98-01. Helst 98-99, sötast ju! smile

Och alltid retar valet av bil någon! lol
Senast redigerat av EmilHammarlund (16 januari 2011)

Forummoderator
9 299 Inlägg
16 januari 2011
steifan skrev:
EmilHammarlund skrev:
Har nog bestämt mig nu.

Tror det blev en BMW. E22 eller E11

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

huh?
10 427 Inlägg
16 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
steifan skrev:
EmilHammarlund skrev:
Har nog bestämt mig nu.

Någon japan blir det nog. Troligtvis Corolla, gillar dem. 3-d, 5-d elller kombi. 98-01. Helst 98-99, sötast ju! smile

sad

Har för mig att jag och min moder var iväg och kikade på en sån "söt" 98-99 Corolla för nåt år sen.
Men hon tyckte nog inte att den var så söt, hon köpte en Golf IV istället tongue (he he HE HEEE HEEE HEEE)

Om inte annat borde 98-99 modellens söthet bidra till att du kan hitta ett väldigt vettigt exemplar.
77st 98-99 till salu just nu på Blocket. yikes

4 637 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
steifan skrev:
EmilHammarlund skrev:
steifan skrev:

sad

Har för mig att jag och min moder var iväg och kikade på en sån "söt" 98-99 Corolla för nåt år sen.
Men hon tyckte nog inte att den var så söt, hon köpte en Golf IV istället tongue (he he HE HEEE HEEE HEEE)

Om inte annat borde 98-99 modellens söthet bidra till att du kan hitta ett väldigt vettigt exemplar.

Gillar inte VW...
Corolla är jättesöwwtignowwwsigasth!
Jo, bra med vanliga modeller är att det finns en del att välja på. Har annat att lägga pengar på nu ett tag så det blir bilköp tidigast om runt ett år när jag även lagt undan lite pengar. Men har man en så kul sak som en Corolla att tänka på är det nog lättare att spara lite. smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
16 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
steifan skrev:
EmilHammarlund skrev:

sad

Gillar inte VW...
Corolla är jättesöwwtignowwwsigasth!
Jo, bra med vanliga modeller är att det finns en del att välja på. Har annat att lägga pengar på nu ett tag så det blir bilköp tidigast om runt ett år när jag även lagt undan lite pengar. Men har man en så kul sak som en Corolla att tänka på är det nog lättare att spara lite. smile

Får man göra såhär? Dra en tråd på 14 sidor och sedan avslöja att man ska köpa bil om något år. Och alla som kämpat så... smile
Ett sista råd: Köp en E14 eller E27. E27 är större men E14 är smidigare. En bantad version kan man säga. Glöd är det i bägge!
Senast redigerat av caromania (17 januari 2011)

4 637 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
caromania skrev:
Får man göra såhär? Dra en tråd på 14 sidor och sedan avslöja att man ska köpa bil om något år. Och alla som kämpat så... smile

Ingen aning. Men roligare att spara om man har ett mål som sagt. Och även när man bestämt sig kan betänketid vara bra. Men kan bli ett köp redan i år, vi får se.

Forummoderator
9 299 Inlägg
17 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
caromania skrev:

Ingen aning. Men roligare att spara om man har ett mål som sagt. Och även när man bestämt sig kan betänketid vara bra. Men kan bli ett köp redan i år, vi får se.

Året har ju typ 350 dagar kvar så det får vi hoppas. Annars söker jag personligen upp dig och lägger dig över knät. smile

4 637 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
caromania skrev:
EmilHammarlund skrev:
caromania skrev:

Året har ju typ 350 dagar kvar så det får vi hoppas. Annars söker jag personligen upp dig och lägger dig över knät. smile

Haha, blir troligtvis år 2012, bli inte arg nu, tråden har ju varit skitkul!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 januari 2011
caromania skrev:
EmilHammarlund skrev:
caromania skrev:

Det är nog inte helt omöjligt att vi får ta en dans till för detta är inte den första köprådstråden från honom, absolut inget illa menat för det kan vara väldigt svårt att välja bil smile
Senast redigerat av Rquired (17 januari 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 637 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
caromania skrev:
EmilHammarlund skrev:

Det är nog inte helt omöjligt att vi får ta en dans till för detta är inte den första köprådstråden från honom, absolut inget illa menat för det är kan vara väldigt svårt att välja bil smile

Jag vet. lol Gjorde dock en bilaffär under år 2010 som inte var så klok. Ekonomin kom efter lite bl a pga den, flytt och fler oväntade saker...

Men mina trådar kan ju bli rätt underhållande så... smile

Tror dock detta är den sista på länge iaf....
Senast redigerat av EmilHammarlund (17 januari 2011)

58 Inlägg
17 januari 2011
martinn skrev:
EmilHammarlund skrev:
martinn skrev:
Toyota kvalite? haha den du wink den va bra!

tror du på det själv eller? för jag gör inte smile

Nu ska jag inte vara dryg. Du har gett mig många bra råd. Men motivering till detta?

Toyota är ett lågprismärke och du säger att dom har kvalite.. det har dom då verkligen inte! kanske funkar för relativt nya bilar men desto äldre dom blir så kommer du se att dom inte håller måttet..

Det är ju som att jämföra en smart med vilken tysk som helst!

Mercedes äger väl smart? smile

//Martin

4 637 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
Toyotamartin skrev:
martinn skrev:
EmilHammarlund skrev:
Nu ska jag inte vara dryg. Du har gett mig många bra råd. Men motivering till detta?

Toyota är ett lågprismärke och du säger att dom har kvalite.. det har dom då verkligen inte! kanske funkar för relativt nya bilar men desto äldre dom blir så kommer du se att dom inte håller måttet..

Det är ju som att jämföra en smart med vilken tysk som helst!

Mercedes äger väl smart? smile

//Martin

Jo men han menade att den inte var jämförbar med andra tyskar. Blev lite funderad som dig först.

Haha, gilllar inte att byta bil så köper jag en ska den behållas länge därför var tråden extra viktig. Men jag är inne på Corolla även idag. smile Coolt. cool Sett flera idag när jag varit ute, blir sugen som fan.
Senast redigerat av EmilHammarlund (18 januari 2011)

4 637 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Har lite Corollafrågor! Årsmodell 98-01.

Hur är halv/heljus?
Är 1,3l och 1,4l motorn för slö för att vara snål vid normallugn landsvägskörning?
Kan man köpa till vinge till 5-d halvkombi om man köper en utan?
Vissa stolar har rak kant på sitsen, andra går ut vid benen. Varför olika?
Finns det i regel reservhjul i dessa?

17 Inlägg
19 januari 2011
Du är så tråkig o snål.
Du ska inte ta med den bilen till begravningen precis "när du dör"vi pratar här om nån tusenlapp för en rostig corolla skit

2 624 Inlägg
19 januari 2011
Suad skrev:
Du är så tråkig o snål.
Du ska inte ta med den bilen till begravningen precis "när du dör"vi pratar här om nån tusenlapp för en rostig corolla skit

cool

5 111 Inlägg
19 januari 2011
Suad skrev:
Du är så tråkig o snål.

Bara jag som inte förstår något som helst av innebörden i detta inlägg?

17 Inlägg
19 januari 2011
Volvo544special65 skrev:
Suad skrev:
Du är så tråkig o snål.

Bara jag som inte förstår något som helst av innebörden i detta inlägg?

De ingen idé att skriva nått här om nån j...... corolla 1.3 eller 1.4 köp den och kör istället orka hålla på me det här.

14 Inlägg
19 januari 2011
Jag kan verkligen inte förstå varför du väljer den tråkigaste bilen som överhuvudtaget existerar (typ), 1,4 liters motor tillåt mig att skratta big_smile , inget emot Toyota, Toyota Supra tex är nog en fin bil även om jag aldrig har ägt en sådan. Men varför välja en liten skitbil när du kan välja att uppleva kvalite och en skön körkänsla och dessutom slippa skämmas över sin fattiga bil. Som bilintresserad kan jag inte annat än ta avstånd från sådana här typer av val.

Din Volvo 244 är iallafall en fin klassiker som snart klassas som veteranbil.

1 212 Inlägg
19 januari 2011
kör kungligt till samma kostnad, är till salu: http://www.garaget.org/?car=203894

klanka inte ner på avensis, det går bra att få fart på, samt väghållning: http://www.garaget.org/?car=102587

visst fasen kan man ha kul i en corolla, men allt handlar om vad man man vill lägga ut!  : http://www.youtube.com/watch?v=w1bITDiF … re=related

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Sök