2716
Sök

Köpråd. Nya krav! Se sista sidan. Astra F, Golf, Mazda 323, Passat.

4 637 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
Runt 10 alternativ blev till slut två. Två alternativ blev ett. Nu ska jag börja spara! smile

2 624 Inlägg
29 januari 2011
Navkapsel skrev:
Runt 10 alternativ blev till slut två. Två alternativ blev ett. Nu ska jag börja spara! smile

Och altenativet är Mercedes 190? big_smile

4 637 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
martinn skrev:
Navkapsel skrev:

Japp. Om jag inte får reda på någon nackdel som skrämmer mig rejält så...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 januari 2011
Navkapsel skrev:
martinn skrev:
Navkapsel skrev:

Nackdel: Den har karaktär!

Usch, bäst du köper en Corolla. Eller vänta lite, du valde rätt! wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 624 Inlägg
29 januari 2011
Navkapsel skrev:
martinn skrev:
Navkapsel skrev:

Wohoo! så ska det låta wink nej det finns ingen sån stor nackdel på 190! verkligen inte smile jag kan dom bilarna riktigt bra så smile

4 637 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
Navkapsel skrev:
martinn skrev:

Visst, Corollan har sina fördelar men 190 verkar vara ett klokt köp och en bruksbil ska gå att använda året om. smile Har pratat med en del arbetskamrater med, bara goda erfarenheter av bl a 190.

4 637 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
steifan skrev:

För den som kommer ihåg högstadietyskan cool

Hoppas tyskarna kan lite engelska, ska nämligen dit i sommar...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 januari 2011
Navkapsel skrev:
Rquired skrev:
Navkapsel skrev:

Visst, Corollan har sina fördelar men 190 verkar vara ett klokt köp och en bruksbil ska gå att använda året om. smile Har pratat med en del arbetskamrater med, bara goda erfarenheter av bl a 190.

Jodå det låg inget mer än en pik mot tråkiga Corolla bakom det inlägget, Mercedes är bra bilar och jag tror definitivt det är ett bra köp. Kommer troligen inte krångla mycket mer än en Corolla, kanske marginellt dyrare i drift men det är också en större och bekvämare bil och så är den mycket bekvämare och roligare.

Och oavsett vilka argument man lägger fram för Corolla, vill man ha en exemplar i sådant skick som du tittat på är det inte längre någon tvekan om vilken bil som är det mest ekonomiska köpet. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

4 637 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
Corolla, vill man ha en exemplar i sådant skick som du tittat på är det inte längre någon tvekan om vilken bil som är det mest ekonomiska köpet. smile

Jo, Corollan är helt klart dyare i inköp. Desutom kostar det att tvingas ha Volvon påställd under vintern bara för att kunna sladda.

190 verkar vara en bra bil. Trivdes kanon i den jag provkörde.

1 339 Inlägg
30 januari 2011
Rquired skrev:
Navkapsel skrev:
Rquired skrev:

Jodå det låg inget mer än en pik mot tråkiga Corolla bakom det inlägget, Mercedes är bra bilar och jag tror definitivt det är ett bra köp. Kommer troligen inte krångla mycket mer än en Corolla, kanske marginellt dyrare i drift men det är också en större och bekvämare bil och så är den mycket bekvämare och roligare.

Och oavsett vilka argument man lägger fram för Corolla, vill man ha en exemplar i sådant skick som du tittat på är det inte längre någon tvekan om vilken bil som är det mest ekonomiska köpet. smile

Samtidigt så minskar inte Mercan i värde (i så fall väldigt lite) som Corollan kommer att göra, om 10 år så får man nog inte mer än runt 10 k för en sådan Corolla i ok skick och det blir ju ändå ett par tusen om året tongue

Forummoderator
9 299 Inlägg
30 januari 2011
Haha ni är för goa. <3

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 637 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Remiss skrev:
Samtidigt så minskar inte Mercan i värde (i så fall väldigt lite) som Corollan kommer att göra, om 10 år så får man nog inte mer än runt 10 k för en sådan Corolla i ok skick och det blir ju ändå ett par tusen om året tongue

Mercedesen lär öka i värde under åren.
Senast redigerat av Navkapsel (30 januari 2011)

1 339 Inlägg
30 januari 2011
Navkapsel skrev:
Remiss skrev:

Ja det är mer troligt

4 637 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Remiss skrev:
Navkapsel skrev:
Remiss skrev:

Ja det är mer troligt

Frågan är hur det blir med delar när en Corolla är runt 25-30?

Evildan
30 januari 2011
Navkapsel skrev:
caromania skrev:
Ofta får du 3 månader helförsäkring på köpet och sedan får du själv lösa försäkringsfrågan. Jag skulle personligen inte helförsäkra en bil för pengarna vi diskuterar, men jag har iofs aldrig orsakat en krock. Hittills. hmm

När man handlar på bilhandlare finns det olika sätt att pruta på. Man kan be att få med däck, bra radio, rekonditionering, service etc. Jag kan tänka mig att en förlängd försäkring är ett bra prutalternativ. Själva priset är inte alltid så lätt att påverka tyvärr.

Okej, helförsäkring är lite väl dyrt. Bra om det händer något men vi får se. Har räknat med att ge 25 000 -40 000 för en fin, trevliga bilar av hög kvalitet kostar men kvalitet brukar löna sig. smile (Har sett flera 98-01 för 60 000 upp till 99 000 men det ger jag inte.)

Om det nu blir Corolla...

Det har alltid varit ett krav med helförsäkring från kreditgivarens sida dom få gånger jag handlat bil på avbetalning, antagligen så att dom inte blir utan kr om du skulle lägga den i diket el dyl.

4 637 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
Evildan skrev:
Navkapsel skrev:
caromania skrev:
Ofta får du 3 månader helförsäkring på köpet och sedan får du själv lösa försäkringsfrågan. Jag skulle personligen inte helförsäkra en bil för pengarna vi diskuterar, men jag har iofs aldrig orsakat en krock. Hittills. hmm

När man handlar på bilhandlare finns det olika sätt att pruta på. Man kan be att få med däck, bra radio, rekonditionering, service etc. Jag kan tänka mig att en förlängd försäkring är ett bra prutalternativ. Själva priset är inte alltid så lätt att påverka tyvärr.

Okej, helförsäkring är lite väl dyrt. Bra om det händer något men vi får se. Har räknat med att ge 25 000 -40 000 för en fin, trevliga bilar av hög kvalitet kostar men kvalitet brukar löna sig. smile (Har sett flera 98-01 för 60 000 upp till 99 000 men det ger jag inte.)

Det har alltid varit ett krav med helförsäkring från kreditgivarens sida dom få gånger jag handlat bil på avbetalning, antagligen så att dom inte blir utan kr om du skulle lägga den i diket el dyl.

Intressant information! Dock inget jag måste bry mig om nu, ska ju köpa MB troligtvis! cool

2 624 Inlägg
30 januari 2011
Navkapsel skrev:
Evildan skrev:
Navkapsel skrev:

Intressant information! Dock inget jag måste bry mig om nu, ska ju köpa MB troligtvis! cool

Nice nice! big_smilecool

Evildan
30 januari 2011
män med hjärna kör bil med stjärna

2 624 Inlägg
30 januari 2011
Evildan skrev:
män med hjärna kör bil med stjärna

WORD! big_smile

Sök