2608
Sök

Köpråd. Nya krav! Se sista sidan. Astra F, Golf, Mazda 323, Passat.

4 637 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
Hur jag ens tänker så verkar 190 vara det bästa och snyggaste alternativet, har varit så länge. Blir nog fasen en. Och så kanske lite modernisering med små medel så har jag en "nyare" bil än det är. smile

2 624 Inlägg
3 januari 2011
ett till hett tips när vi snackar om mercor.. deras motorer är som volvos galet skottsäkra så strirra dig inte blind på miltalet.. min har gått 21 och ser ut att ha gått iprincip inget efter jag har polerat upp den.. den känns inte heller som den har gått 21!

Det merca 190 brukar vara är rost i nederkant på dörrarna. slut stötdämpning. rost på bagageluckan samt rost på framskärmarna! kika det och sen så motorn låter OK så kan den ha lika gärna gått 50k som 20k! smile

4 637 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
martinn skrev:
ett till hett tips när vi snackar om mercor.. deras motorer är som volvos galet skottsäkra så strirra dig inte blind på miltalet.. min har gått 21 och ser ut att ha gått iprincip inget efter jag har polerat upp den.. den känns inte heller som den har gått 21!

Det merca 190 brukar vara är rost i nederkant på dörrarna. slut stötdämpning. rost på bagageluckan samt rost på framskärmarna! kika det och sen så motorn låter OK så kan den ha lika gärna gått 50k som 20k! smile

Ovansidan av "sidolisten" brukar vara brun har jag sett.
Skiter rätt mycket i mil, skicket och att ägarna varit lugna är det viktiga.
Min 244 har gått över 26 000 mil och känns som ny.
Stötdämpning får man räkna med att den kan bli dålig.

4 637 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
Nää va mycket fin styling det finns till 190E. Sitter och blir sugen som faan. Vilken känsla. Hit med massor med pengar nu! Jaja, rätt billig bil i inköp så lite fina grejer med tiden som moderniserar den blir det nog...
Senast redigerat av EmilHammarlund (3 januari 2011)

2 624 Inlägg
3 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
Nää va mycket fin styling det finns till 190E. Sitter och blir sugen som faan. Vilken känsla. Hit med massor med pengar nu!

MBSCA.com har en hel del godis.. men det kostar en heel del men fint blir det wink

4 637 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
martinn skrev:
EmilHammarlund skrev:
Nää va mycket fin styling det finns till 190E. Sitter och blir sugen som faan. Vilken känsla. Hit med massor med pengar nu!

MBSCA.com har en hel del godis.. men det kostar en heel del men fint blir det wink

190E råkade jag skriva, grejerna passar ju alla 190. Är inne på scstyling än bara, porr!

4 637 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
martinn skrev:
EmilHammarlund skrev:

MBSCA.com har en hel del godis..

Är inte lite man vill ha där. ändå har jag nyss börjat titta... vettigt pris på det jag blivit sugen på att ev köpa om det blir en 190.
mycket kul grejer som jag absolut inte trodde fanns, måste vara populära stylingobjekt runtom i världen?

2 624 Inlägg
3 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
martinn skrev:
EmilHammarlund skrev:

Är inte lite man vill ha där. ändå har jag nyss börjat titta...
mycket kul grejer som jag absolut inte trodde fanns, måste vara populära stylingobjekt runtom i världen?

Jo det finns mer än man tror helt klart! smile japp det är det men inte i sverige.. i tyskland är dessa vagnar tokstora smile och där finns det ännu mer styling big_smile

4 637 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
martinn skrev:
EmilHammarlund skrev:
martinn skrev:

Jo det finns mer än man tror helt klart! smile japp det är det men inte i sverige.. i tyskland är dessa vagnar tokstora smile och där finns det ännu mer styling big_smile

Fasen vilken bil man skulle ha om man hade haft gott om pengar.
Hur är det med Mercedesträffar i Sverige?

5 111 Inlägg
3 januari 2011
Tycker det är lite synd att "styla" MB dock, så fulländade från fabrik och blir knappast förädlade av billigt kinesiskt plastskräp...

4 637 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Tycker det är lite synd att "styla" MB dock, så fulländade från fabrik och blir knappast förädlade av billigt kinesiskt plastskräp...

Jo, det är de. Blir ingen plastraket med massvis skit om jag köper en och blir sugen på lite stylig. Sparsamt som inte direkt syns är snyggast. Och billigast.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 624 Inlägg
3 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
martinn skrev:
EmilHammarlund skrev:

Fasen vilken bil man skulle ha om man hade haft gott om pengar.
Hur är det med Mercedesträffar i Sverige?

Hehe ja verkligen! men det ska vara stilrent smile då är jag nöjd big_smile

Brukar bli några per sommar faktiskt! smile

4 637 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
På med BBS RS o sänk, klart!
http://farm4.static.flickr.com/3631/365 … f4f8_o.jpg

Gillar inte sänkta bilar. lol Fräna fälgar men det gröna i mitten?

4 637 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
Vad skiljer de med förgasare mot de med insprut? Förbrukning, växellådor mm.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
3 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
Vad skiljer de med förgasare mot de med insprut? Förbrukning, växellådor mm.

Dom är fyrväxlade rätt sent i årsmodeller, min 89a är fyrväxlad

Jonas

2 624 Inlägg
3 januari 2011
min 2,0 är femväxlad wink

4 637 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Vilka är fyr/femväxlade?
Vilka har förgasare?
Förbrukar fyrväxlade mkt mer bränsle? Samma fråga om förgasarmotorer?
Oktantalsrekommendation, vill köra med rätt. Blyersättningsmedel bra för motor/förgasarnål i dessa?
Blir nog en nyare med insprutningsmotor, kör typ bara på 5an den sträckan jag mestadels kör de få gångerna jag kör en bil med så många växlar.
Original markfrigång låg eller normal för åldern?
Senast redigerat av EmilHammarlund (4 januari 2011)

Forummoderator
18 181 Inlägg
4 januari 2011
EmilHammarlund skrev:
Vilka är fyr/femväxlade?
Vilka har förgasare?
Oktantalsrekommendation, vill köra med rätt. Blyersättningsmedel bra för motor/förgasarnål i dessa?
Blir nog en nyare med insprutningsmotor, kör typ bara på 5an den sträckan jag mestadels kör de få gångerna jag kör en bil med så många växlar.

Förgasarna i 190 slits ut och behöver renoveras då och då. Undvik. Min 190 -86 behvde stå på tomgång (1500 varv kall) i minst 2-3 minuter innan jag ens kunde fundera på att åka nånstans.

Min 200 -86 hade fyrväxlad och förgasare. Gick otroligt bra och hyfsat billigt fast nog känns både fyrpetat och förgasare lite Jurassic? Dessutom kan en förg.bil gå lite hur som helst i de åldrarna så nja...

300E-24 var en pigg rackare! Drog lätt nära 2 liter milen!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 637 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
EmilHammarlund skrev:
Vilka är fyr/femväxlade?
Vilka har förgasare?

Förgasarna i 190 slits ut och behöver renoveras då och då. Undvik. Min 190 -86 behvde stå på tomgång (1500 varv kall) i minst 2-3 minuter innan jag ens kunde fundera på att åka nånstans.

Min 200 -86 hade fyrväxlad och förgasare. Gick otroligt bra och hyfsat billigt fast nog känns både fyrpetat och förgasare lite Jurassic? Dessutom kan en förg.bil gå lite hur som helst i de åldrarna så nja...

300E-24 var en pigg rackare! Drog lätt nära 2 liter milen!

Jag föredrar faktiskt förgasarbilar. Men av ekonomiska själ är nog en insprutningmotor med 5 växlar att föredra. Vilka ska man titta på om man vill ha fem växlar?

Har typ bestämt mig för 190E nu och blir det en ska den skötas och användas som bruksbil lääänge.

Sök