2591
Sök

Nån mer än jag som blir telefontrakasserad?

2 751 Inlägg
6 juli 2006
chrizz skrev:
Ett företag "TEMPRO AKTIEBOLAG" telefontrakasserar (på uppdrag från Tele2 tydligen) mig. De ringer från 0586795800.

Problemet är att det är inte vanlig telemarketing, nej nej. De ringer och lägger på bara, och förväntar sig att man ska ringa. Jag fattar inte vad de vill, och Tele2 säger att de inte kan få dem att sluta (?!%?%#).

De ringer mig flera gånger om dagen, nästan alla dagar i veckan, och även kvällstid, morgon, lunch, you name it. Det har hållt på i flera veckor nu och idag har de ringt fyra jävla gånger, och jag vet inte hur jag ska få dem att sluta.

Nån mer som dras med den här skiten? Jag är med i NIX sen en vecka tillbaka och det har inte hjälpt än.

samma jävla sak hoss mig! blev så sur en gång så ja trilla av stolen lol!

Who Djaa bless no man curse

Administratör
11 899 Inlägg
6 juli 2006
Trådstartare
parayaCar skrev:
jag jobbar som säljare på online telemarketing.

Det du beskriver liknar nåt vi kallas för en "drop". Det finns en central dator som kallas dialer vilken hela tiden sitter och ringer upp folk enligt en adresslista och sedan kopplar samtalen till oss säljare. Ibland hamnar det i otakt så att dialern inte har någon säljare att koppla vidare samtalet till, då lägger den på, även om någon hunnit svara. Det kallas för en drop och det finns regler som bestämmer hur många drops per minut som är tillåtet.

Det låter dock mystiskt att du blir drabbad fler gånger per dag. Får du många samtal från telefonförsäljare? Drops ska inte inträffa så ofta, då är det isåfall något fel nånstans. Kanske vidarekopplas samtal till din telefon genom flera växlar så att den sista växeln fortsätter ringa upp även om föregående växlar lagt på. Forska reda på hur din telefon fungerar.

Telemarketingföretagen måste ta bort nix-registrerade hushåll från sina adresslistor inom 3 månader efter du anmält nixregistrering. Detta innebär dock inte att du blir av med alla försäljare. Om du är såkallad passiv kund, kanske varit prenumerant på en tidning vars förlag marknadsför sig genom telemarketing (bonniers tillexempel), är det tillåtet att ringa upp dig.

Om en försäljare ringer upp dig och hävdar ovanstående, be om att bli borttagen från adresslistorna. Om denne säger att det inte går (vilket stämmer i vissa fall) be om att bli registrerad sim felaktigt nummer. Blir du registrerad som ej intresserad står du fortfarande kvar på listorna.

Saken är den att det är samma nummer som ringer mig varje gång, och de lägger på konsekvent. Jag blir uppringd av diverse försäljare då och då, men det är andra nummer och ibland hemligt.

De VILL att man ringer dem eftersom kvinnorösten i telefonsvararen man hamnar hos inleder "Du undrar säkert varför vi har ringt upp dig..."

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 juli 2006
på mobilen brukar dom ju inte ringa mest på vanlig telefon som dom ringer och terrar en på

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

424 Inlägg
6 juli 2006
Kolla upp vem som äger numret. T ex Eniro.

Sen tar du kontakt med PLUS på SVT wink
Sverker bor här några kilometer härifrån så jag kan säkert hjälpa dej hehe

**// Toyota \\**

Administratör
2 978 Inlägg
6 juli 2006
Om man vet vilket nr det är som ringer MÅSTE det ju gå att spärra just det nr......... Ringa kundtjänst o säga att jag vill INTE ha några samtal från det nr osv o kanske hota med att byta operatör eller nått....

En kopp av den svarta såsen...

77 Inlägg
6 juli 2006
varför inte bara byta abonemang o bli av mä de?

direktörn

16 Inlägg
6 juli 2006
Också föredetta telefonförsäljare, inget man i vanliga fall skyltar med.
Så nu blev jag nog hatad av många här tongue

Men till chrizz;
Det spelar ingen roll om du är med i NIX, eftersom listorna alla företag får oftast är flera år gamla.
Det har hänt mer än en gång att man ringer till någon där konversationen kan se ut typ såhär:

- Andersson
- Hejsan, Micke heter jag och ringer från Tele2. Jag söker Tord Andersson
- Okej. Men han dog för 3 år sedan..
- Oj, beklagar osv.

Försökte bara göra ett exempel på hur seriös dessa företag är. Dom använder oftast gamla listor, så dom är inte uppdaterade med vilka som tillhör NIX, vilka som avlidit, vilka som bytt nummer etc etc.

10 287 Inlägg
6 juli 2006
Jag är så jävla (ursäkta franskan) less på telefonsäljare att jag begär betalt - i förskott - om dom överhuvudtaget skall få ett ljud ur mig.....

Två företag denna vecka: kalsonger och försäkring mot arbetslöshet.

Taxa: 500 kr / timma.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

8 156 Inlägg
6 juli 2006
Jag tycker synd om dom som är telefonförsäljare. Finns nog inte många jobb som är speciellt mycket värre. En kompis till mig gick in i vägen efter ett par månader. Blödde näsblod varannan dag pga stressen...
Han var tvungen att sälja minst ett viasat-paket i timmen för att få lön för den timmen.
Jag brukar svara vänligt, men säga att jag inte är intresserad. Däremot så brukar jag svara på undersökningar.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

211 Inlägg
6 juli 2006
Phaetoon skrev:
Jag tycker synd om dom som är telefonförsäljare. Finns nog inte många jobb som är speciellt mycket värre. En kompis till mig gick in i vägen efter ett par månader. Blödde näsblod varannan dag pga stressen...
Han var tvungen att sälja minst ett viasat-paket i timmen för att få lön för den timmen.
Jag brukar svara vänligt, men säga att jag inte är intresserad. Däremot så brukar jag svara på undersökningar.

HAHA big_smile kan de vara så att din kompis har jobbat på Cellit??

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
6 juli 2006
Sharky skrev:
Jag är så jävla (ursäkta franskan) less på telefonsäljare att jag begär betalt - i förskott - om dom överhuvudtaget skall få ett ljud ur mig.....

Två företag denna vecka: kalsonger och försäkring mot arbetslöshet.

Taxa: 500 kr / timma.

/Göran

Försäkring mot arbetslöshet! Hahahaha, det har jag: Har alltid nåt i görningen *nästan iaf:*

Ford är min grej!
582 Inlägg
7 juli 2006
Jag har samma problem med *klicket* i örat hemma! plus massa andra idoter som ringer i tid och otid! t.ex. när vi sitter o äter,lill-grabben ska försöka somna eller liknande, jag blir så jävla trött på det! Har dom inget folkvett dom där tele-säljarna?? NEJ FY FAN!!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

1 660 Inlägg
7 juli 2006
Har inte haft några probs med teleförsäljare, åsså har jag ju iof. skippat hemtele. Är sällan hemma iaf.
Men det är ett jäkla slit med det jobbet *blev påtvingad att jobba som telesälj. i ett par veckor*
Hade tur o fick sluta sedan.. >my lucky day> hehe

10 287 Inlägg
7 juli 2006
Telefonsvarare?

Ha meddelande som säger att man bara ringer upp dom som förklarar sitt ärende och som lämnar direktnummer.

/Göran

norpan skrev:
Jag har samma problem med *klicket* i örat hemma! plus massa andra idoter som ringer i tid och otid! t.ex. när vi sitter o äter,lill-grabben ska försöka somna eller liknande, jag blir så jävla trött på det! Har dom inget folkvett dom där tele-säljarna?? NEJ FY FAN!!

(Groucho Marx).

8 156 Inlägg
7 juli 2006
Fel_xi skrev:
HAHA big_smile kan de vara så att din kompis har jobbat på Cellit??

Nej, det heter något annat. Dom har hand om telefonsupporten till trängselavgiftsförsöket i Stockholm också.
(Företaget är lokaliserat till Linköping)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

10 287 Inlägg
7 juli 2006
Du har läst hela tråden eller...:-)

/Göran

johnnyboi skrev:
Gå in på www.nix.nu och spärra telefärsäljare o skit

(Groucho Marx).

Administratör
11 899 Inlägg
7 juli 2006
Trådstartare
Telefonsvarare som säger:

"Hej, du har kommit till xxx xxx. Är du en telefonförsäljare, tryck 1. Övriga, tryck 2"

"Du har tryckt 1. xxx xxx är inte intresserad. *klick*"

... vid 2 kommer man fram. och är det någon säjare som kommer fram så har man all rätt att vara otrevlig eller slänga på luren tycker jag.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Administratör
2 978 Inlägg
7 juli 2006
Klockren telefonsvarare om det hade funkat Chrizz smile

En kopp av den svarta såsen...

59 Inlägg
7 juli 2006
inte just dom kanske men typ hej vi kommer från kalle anka vill du löpa 10000000 miljarder tidnigat och betala för 3 hahha tongue jag brukar alltid driva med dom tongue så jävla roligt dom är helt korkade

" Att styla en volvo är som att sminka en gris "
Stor snopp liten bil Liten snopp stor bil Fan jag har ju liten då.. :P haha

1 660 Inlägg
7 juli 2006
Phuu, tur att det bara var du som ringde, jag trodde det var kronofogden! Hehe

Sök