3617
Sök

Bilen driver inte!

341 Inlägg
11 oktober 2010
går det lägga i växlarna när du har bilen igång och kopplingen uppsläppt utan att det rasslar? isf är det antingen kopplingen eller slav/huvudcylinder som är paj eller växellänkaget, antingen i lådan eller vajrarna, går det att veva runt spaken som en syltburk?

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
11 oktober 2010
Då jag gjorde lumpen, så var vi ute i fält i Gbg, skulle köra hem. Dagen innan vi skulle hemmåt så märkte jag att kopplingen slirade på 20-bilen då man gasade på, men gick normalt om man tog det lungt. Meckarna sa att det är bara att köra...
Näl nere i Skåneland och cirka 20km från mål så körde jag lungt och fint, växlade upp 3->4, släpper upp kopplingen, inget händer. Testar andra växlar, no nada nothing! Så kan det inte vara kopplingen som gett upp på din Volvo?

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

9 Inlägg
18 oktober 2010
Trådstartare
jag tror inte det är nåt som slitits ut (tex lamellerna) för det har ju inte blivit sämre och sämre utan det gick på en växling.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 oktober 2010
Men får du i växlarnar utan att använda kopplingen fast motorn går?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

127 Inlägg
18 oktober 2010
kan en koppling hänga sig då? :S om du kan lägga i växlarna utan att koppla så kanske något sådant har hänt? hmm

---------------------------
Charlie Robin Von Olsen

5 Inlägg
4 januari 2011
Tjenare, Jag har samma problem den driver inte men låter lite höger fram när femman är i. Vad var lösningen på ditt problem?

Sök